Gå til innhold

Hvordan bygge pepperkakehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har vi kjøpt inn sånt ferdig byggesett for å få oss et pepperkakehus. Tenkte å sette igang med byggingen i dag... Men hvordan limer man sammen dette huset egentlig? Har aldri gjort det før! Ikke mannen heller..

Anonym poster: 7ef0b3e2b022e08889391898f9622e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smelter sukker i panna, det blir grisevarmt så ikke ta på det. Bruk en fyrstikk e.l til å smøre utover knekken.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

JA, pass på å ikke få glovarm knekk på huden, da svir det godt :P

Gjest Filifjonka
Skrevet (endret)

Ta en god neve smørbukk karameller. De smelter på mye lavere varme enn sukkeret, og er derfor lettere å håndtere.

Endret av Filifjonka
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Eller lag sånn icing frosting greier (noen må hjelpe meg her), med melis og eggehvite, brukte det i fjor, gikk så bra atte ;)

Skrevet

Vi brukte melis og eggehvite som lim, huset står ennå. Tok alt i en liten frysepose og klipte hull i hjørnet, enkelt å manøvrere.

Anonym poster: 8637e5a544f934d667d5933554347b35

Skrevet

Vi limte sammen med tykk melis igår, enkelt og greit :) Står så stødig som bare det!

Anonym poster: 771883200d5e8395e9bff78061ee25f3

Skrevet

Vi gjorde det så enkelt at vi brukte limpistol. Hehe:) Vi skal ikke spise det... Bare til pynt.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Beste og minst farlige er å bruke marengs røre:) eventuell royal icing, ikke varmt og blir som lin det også :) smaker bedre til og med!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Eller lag sånn icing frosting greier (noen må hjelpe meg her), med melis og eggehvite, brukte det i fjor, gikk så bra atte ;)

Royal icing ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Royal icing ;)

Haha, takk :)

Skrevet

Icing frosting? På norsk heter det vel glasur.

Anonym poster: 51478944e8efb120a13b14cca784c9c1

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Icing frosting? På norsk heter det vel glasur.

Anonym poster: 51478944e8efb120a13b14cca784c9c1

Det var Royal icing jeg skulle frem til. Glasur er ofte ganske tyntflytende, dette er skikkelig tykt og kremete, og blir skikkelig stivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...