Gå til innhold

Store forskjeller på julegavene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har ikke verdens beste råd, så i år har vi ikke brukt all verden på gavene. Men fikk gavene fra mamma og pappa igår. Sønnen min har sikkert fått 10 julegaver fra de, om ikke mer og jeg og samboeren har fått iallefall 5-6 gaver.

Føler meg litt gjerrig og snål når jeg ser hvor mye de har brukt på oss også har jeg ikke brukt så mye på de.

Er man gjerrig for at man ikke har brukt så mye eller er det normalt å gi så store forskjeller?

Anonym poster: a04c74de1d0151c61d9532bf10549f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får vel gåve for 5 gongar verdien av det eg gir til foreldra mine. Er ikkje flau over det, har aldri bedt om eller forventa ekstravagant gåve. Det er opp til dei kva dei vil bruke..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror det bare er godt for foreldre å kunne bidra litt ekstra, de har sikkert kjøpt inn litt mer i år nettopp fordi dere har det trangt, og jeg tror de regner med at dere ikke gir så mye tilbake. :)

Skrevet

De vet vel at dere har dårlig råd. Det er ikke uvanlig at foreldre gir mer til voksne barn i etableringsfasen.

Skrevet

Jeg får bestandig mer av mamma og pappa enn jeg gir til dem. Datteren min får alltid mer enn hun gir til meg. Mamma får alltid mer av mormor, osv.

Jeg tror bare det er slik det er hos de fleste ;)

Skrevet

Ok, tusen takk :)

De vet at vi sparer så mye som vi kan av det lille vi har, vi får baby snart og som student nå så blir det trange tider i permisjonen.

Anonym poster: 918e32f4933b66d82b10e6c278f9645f

Skrevet

Vi matcher ikke besteforeldre når det gjelder verdien på gavene. De er tross alt 2 og vi er 6. I tillegg er de foreldre, mulig jeg er bortskjemt, så jeg forventer det også i grunnen.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Får alltid mer av foreldre enn jeg gir dem. I år får mine 4 foreldre hjemmelagde kaker + likør og bilde av lille.

Skrevet

Vi ligger på omtrent samme nivå på gavene som våre foreldre, men ungene kommer utenom. De lager gaver og det er vansklig å vurdere pengeverdien av et håndarbeid som ungene har lagt timer i.

Anonym poster: 9b65b059d799b38b2ee9775b88cdac16

Skrevet

Jeg kan aldri matche mine foreldre når det gjelder julegaver. Vi har tre barn å brødfø. De er praktisk talt barnløse med gode lønninger og nesten ikke gjeld.

Vi har ikke dårlig økonomi av den grunn, og bruker derfor mye mer på gaver enn min søster som er for syk til å jobbe. Jeg har kjøpt mange gaver til hennes familie, fordi jeg vil dele det jeg har. Jeg vet at de sliter med dårlig råd, og jeg håper ikke at det gir dem dårlig samvittighet. For det er faktisk tanken som teller, og jeg vet at hun ville gitt mye om hun hadde mulighet til det.

Skrevet

Vi får alltid mer av våre foreldre enn vi gir. Har alltid vært sånn. Men de har veldig god råd på begge sider, så selv om 50% er pensjonister, så får vi både gaver & penger. Vår økonomi er også bra, men de vil jo ikke ha noe... Så det blir stort sett bilder, albumer, julehilsen/kurv fra oss. Eller billetter til et eller annet

Anonym poster: 1d57e57bc1c9847141d8dcd3113b9924

Skrevet

Vi får alltid mer av våre foreldre enn vi gir. Har alltid vært sånn. Men de har veldig god råd på begge sider, så selv om 50% er pensjonister, så får vi både gaver & penger. Vår økonomi er også bra, men de vil jo ikke ha noe... Så det blir stort sett bilder, albumer, julehilsen/kurv fra oss. Eller billetter til et eller annet

Anonym poster: 1d57e57bc1c9847141d8dcd3113b9924

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe bøker til mamma og pappa til jul, for 400-500,- stk. Pappa blir kjeeeempe sur fordi han syns det er for mye, han vil kun ha pocketbok fordi de er mye billigere. Mens de gjerne kjøper to-tredoblet så mye til oss barna.

Jeg syns også det er kjedelig at det skal være sånn, men jeg tror foreldre bare er sånn..de er veldig glad i hjemmelaget gaver, så det er det de får fra vesla + noe de har ønsket seg (da går min jente og mine nevøer sammen).

Skrevet

Her har de fått en trekurv med ting de trenger og liker, litt hjemmelaget saft og syltetøy, småkaker og te, også har svigermor fått med ettpar kopper hun har ønsket seg. I fjor fikk vi penger til jul og holdt på å falle av stolene. Det var noen summer som var vanvittige. Halvparten av pengene gå vi faktisk til varmestuen, og litt til en veterinærklinikk som reddet hunden min etter alvorlig ulykke. Får vi samme sum i år så går den til noe av det samme, pluss sparing til ferie for meg og samboer.

Skrevet

Det er ganske normalt at foreldre gir mer til sine barn enn det de får.

De har som regel en helt annen økonomi og dermed mulighet til å ødsle mer.

Takk fint og overstrømmende, gi tilbake i form av tid og omsorg. Da vet de at de er satt pris på og det varmer langt mer enn en ny genser eller kaffekjele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...