Gå til innhold

hvor gamle var deres barn da de begynte i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min kommer til å være nesten 14 mnd.. synes det er tidlig :(

hvor godt har egentlig de små av å være i bhagen i så ung alder? har desverre ikke mulighet til å ta ulønna permisjon... off gruer meg.

Anonym poster: 877103c37184316a0c31e5f22b5790d7

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Første var nesten 11 mnd, men da jobbet jeg kun 50% stilling det første året.

Andremann skal starte når han blir 18 mnd.

Skrevet

11 mnd. Det må til når man ikke har mulighet til å ha de hjemme.

Min liker seg godt i barnehagen, har begynt å bable mye mer allerede. Og plutselig har hun gjort et lite byks i utviklingsprosessen.

Anonym poster: 324657e4f188877ddc6d9d773822ed2b

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det der er alltid et dilemma, for meg føltes det helt forferdelig, min var 13 mnd. Men det gikk så bra, vi brukte en uke på tilvenning, sakte og forsiktig. Og etter en stund føltes det ganske bra ;)

Skrevet

Nr 1,2 og 3 var 3 år. nr 4 og 5 var 2 og nr 6 var 1 år når han hadde halv plass et halvt år, så hel plass. Jeg vet jo at mange forsvarer barnehagens fortreffelighet allerede fra de er 1 år, men JEG synes det er for tidlig å begynne med full plass. Men jeg synes det kommer litt an på barnehagen/avdelingens størrelse og lengden på dagene.

Skrevet

13,5 mnd og det var alt for tidlig. Sendte en baby i barnehagen, hjerteskjærende. Gjør ikke det mot neste mann.

Anonym poster: eb12f7a6b1ad44996c5a82f28290f9e2

Skrevet

En var 9 mnd og en var 18 mnd.

Anonym poster: 0d6ae3810cb6742c3e13c2c719c96c59

Skrevet

Ca 11 mnd. Var heldig og jobbet i barnehagen ved siden av og han var da i bhg 7,5 time nesten hver dag. De dagene jeg hadde tidligvakt var han med meg litt på morgenen før mellomvakta kom, og da jeg hadde senvakt henta pappaen så da fikk han en del kortere dag. Synes det gikk kjempefint, men han er en veldig sosial og rastløs gutt som trivdes veldig bra med engang. Hadde han vært av de mer rolige og skeptiske hadde jeg også kanskje vært litt mer urolig med tanke på bhgstart såpass tidlig.

Skrevet

Begge mine hadde akkurat fylt to år når de begynte. Helt perfekt alder og jeg er veldig takknemlig for at jeg kunne ha de hjemme så lenge.

Skjønner jo at det ikke er alle som har mulighet til det..

Anonym poster: bea8fcbb5a30f4f0bf41fff66bd8437d

Skrevet

12 mnd.

50 %

Anonym poster: 3f629fe710a212a518209b90fa335326

Skrevet

Min var 14 mnd. Var tungt i begynnelsen å få så liten tid sammen på ettermiddagen. Følte han straffa meg ved å overse meg når jeg kom hjem. Det som hjalp her var å jobbe kortere dager, så jeg kunne hente han en time tidligere, og levere han noen dager. Da følte jeg at vi fikk den gode relasjonen igjen. Bhg start har gått veldig bra, han trives, vi er veldig fornøyd med bhg og han har vært lite syk.

Anonym poster: 2f00d1854200ded6dd0cd7dd8f8b4ecb

Skrevet

Første var 10 mnd. Født i oktober så flaks vi fikk plass. Nr 2 blir 1 år. Født i august.

Anonym poster: fb52bb109a7be9f1ae5e590530c698fb

Skrevet

Hun vil være 21 mnd (straks 2 år) når hun begynner nå i Januar :) Vært hos dagmamma siden hun var 1 år :)

Skrevet

Ho kjem til å vere 17 mnd. Når far er ferdig i permisjon er det 3-4 mnd udekka barnepass der vi er avhengige av bestemødre, gammaltanter og snill sjef..

Skrevet

Jeg har jobbet mye i bhg, og jeg personlig syns ettårsalderen er en fin tid for mange barn å begynne på. Men dette forutsetter såklart at barnehagen har et gjennomtenkt pedagogisk opplegg for de minste, og mange voksne i avdelingen:-)

Skrevet

Mi var 14 mnd. Syntes det var alt for tidlig..

Skrevet

Min var 16 mnd når hun begynte på tilvenningen. Brukte to måneder med korte dager og mye mammatid i barnehagen, kan på en måte si at det var tilvenningsperioden for min datter og for meg. Hadde ikke jobb før jenta var 18 mnd gammel.

Det gikk veldig bra, jenta trivdes i barnehagen. Men med en gang hun fikk lengre dager begynte hun å bli veldig sliten når jeg hentet henne. Hun så rett og slett sliten ut. Jeg gråt mange ganger fordi hun var så liten, var bekymret for at hun bare gikk der, uten å helt skjønne hva som skjer. Men ped.ledere og ansatte i barnehagen er flinke med barna, nå tror jeg ikke lenger de bare vandrer rundt uten mål og mening. De har jo aktiviteter som passer for alderen og mange av barna sover vel en del også på dagtid. Min datter brukte å sove 3-4 timer om dagen når hun var rundt 18 mnd.

Nå er hun 2,5 år og har mye mer utbytte av barnehagen. Hun forteller meg om ting som skjer i barnehagen, kjenner personalet og har enkelte personer hun trives sammen med. Hun har skiftet avdeling i august, men det ser ut til å gå veldig bra.

Tror ikke hun hadde vært like varm i trøya om hun hadde begynt i barnehagen først nå i høst, som 2 åring. Hun lærte veldig mye det første året i barnehagen, mange ting som jeg aldri kunne lært henne om hun kun var hjemme.

Det jeg prøver å si er at det sikkert er både fordeler og ulemper ved å starte tidlig. Tror ikke barnet ditt på 14 mnd blir på noen som helst måte skadet i en vanlig barnehage, bare man passer på at barnet får nok mat og hvile. Min datters barnehage er nok en av de "stille" sortene, mange dører og veldig separerte avdelinger. Støynivået er ikke så høyt, og det synes jeg er bra.

Og jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye over barnehagestart så tidlig, barna lærer jo en hel masse. Barnehagen er en enorm ressurs :)

Anonym poster: 896353e10f5f295b08bb2dcf2f92559d

Skrevet

min var nesten 17 mnd, og jeg syntes det var tidlig.. men det har gått veldig bra, vi har grått begge to men nå er det smil og vink og hade når jeg går. han er der 60% i tillegg til litt fridager innimellom ;)

Skrevet

Min vil være 15 mnd når hun begynner i januar. Tror det blir bra for henne, hun er både aktiv og sosial så trenger mer omgang med barn.

Skrevet

takk for svar... jeg vet med meg selv at jeg kommer til å slite veldig når hun skal begynne i barnehagen. skulle ønske jeg kunne hatt henne lengre hjemme..men må ut i jobb... kan evt. søke om redusert stilling en periode, men mannen er ikke heeeeeelt førnøyd med det forslaget. han mener vi sliter nok som det er nå med 80% lønn fra min side i permisjonen min. men det går jo...

dere som har hatt barn i bhagen 100% fra 1 års alder, følte dere at ungen var sliten etter en dag i barnehagen??

Anonym poster: 877103c37184316a0c31e5f22b5790d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...