Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Fra min søster på 7 år. Hun fikk telefon for ett år siden, etter min mening var det mor som stresset å kjøpe før far når det (foreldrene våre er skilt). Det spiller ingen rolle... Men uansett, hver kveld sender hun SMS med "God natt" og hver morgen får jeg SMS der det står "God morgen". Jeg har ikke så godt kontakt med lillesøster, vi ses omtrent 1-2 ganger i mnd., men da leker hun med min datter. Min datter er kun to år yngre enn min lillesøster, og de er veldig gode venner. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen, lillesøster er en voldsom person, om man kan si det slik. Hun gjør alt til det fulleste - hun blir veldig sint (ukontrollerbare raserianfall), hun blir så glad at hun begynner å rope/hyle og hoppe rundt, når hun er trist hulker hun og gråter kraftig med uling og hele pakka osv. Hun har overnattet hos oss et par ganger, og jeg må ærlig talt si at jeg blir sliten av henne. Stygt å si, men det er realiteten. Jobber som førskolelærer og har mange venner med barn i samme alder som min lillesøster er i, og det samme kan ikke sies om andre barn. Lillesøster er bare voldsom. På grunn av denne voldsomheten finner jeg det vanskelig å snakke med henne om ting uten at hun får et raserianfall. Vet ikke hvordan jeg skal videreføre beskjeden om at jeg synes nattamelding OG god morgen-melding hver dag er for mye. På en dag blir det to kroner for lillesøster å sende meldinger, og for meg går det mest på tid. Har ikke tid å svare om morgenen, og lite tid på kveldstid også. Hva gjør jeg da? Anonym poster: e7248a04591d91fc22ade8447df0c6f7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Du må snakke med moren hennes om det, ikke med jenta på 7 år. Anonym poster: 237f3e15c562174dfc85e3a7ffe4815e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Foreldrene våre er ikke skikket til å ta seg av slike beskjeder... De tar meg ikke seriøst, uansett hva. Anonym poster: e7248a04591d91fc22ade8447df0c6f7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Foreldrene våre er ikke skikket til å ta seg av slike beskjeder... De tar meg ikke seriøst, uansett hva. Anonym poster: e7248a04591d91fc22ade8447df0c6f7 Om foreldrene ikkeer skikket til å ta imot slike enkle beskjeder så er det kanskje en grunn til at jenta er voldsom og får raserianfall? Anonym poster: a2ec35a4efeb2ec0a94891d8977528af
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Er de da skikket til å ta seg av en syvåring? Hvis de ikke kan ta i mot viktige beskjeder engang?
Kliko Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 Syns det høres ut som om lillesøster trenger en voksenperson jeg da, og at du er den hun strekker seg ut til. Syns det blir feil å avvise henne da. Tar ikke så lang tid å svare.
*Yuna* Skrevet 23. desember 2012 #7 Skrevet 23. desember 2012 Syns det høres ut som om lillesøster trenger en voksenperson jeg da, og at du er den hun strekker seg ut til. Syns det blir feil å avvise henne da. Tar ikke så lang tid å svare. Enig.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #8 Skrevet 23. desember 2012 Problemet i denne settingen er jo ikke at hun sender deg meldinger legen og kveld. Problemet her er jo at du virker så skam egoistisk at det er vanskelig å tro. Jeg også har en søster, vi er mer lik i alder. Vi forsøker å være der for hverandre ved behov. Der er ikke problemstillingenen sms på kveld og mor ung når det røyner på, men timelange samtaler og åpen dør. Du må kunne snakke ned din mor og/eller din far om dette. Anonym poster: 09729d02b0ee9d5ef18d49a532e43d86
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #9 Skrevet 23. desember 2012 Hvorfor kan du ikke ta deg tid til å skrive God morgen? Og god natt på kvelden ? Anonym poster: df5ed7a3a21e035fbefa534f6fa67946
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2012 #10 Skrevet 23. desember 2012 Jeg kan forstå hva du mener. Har en datter som er slik. Intenst, slitsomt og vanskelig på en og samme gang. Prøv å si at det blir for dyrt. si du heller kan ringe henne et par ganger i uka. Hun er jo tross alt søsteren din....
DaTuMa Skrevet 23. desember 2012 #11 Skrevet 23. desember 2012 Kanskje hun ønsker kontakt? At hun vil snakke med deg om noe vanskelig og heller vil ta det på sms fordi det er flaut e.l.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #12 Skrevet 23. desember 2012 Du har ikke tid til å skrive god morgen og god natt hver dag? Du trenger hjelp av en tidsplanlegger. Det er den latterligste unnskyldningen jeg har hørt på lenge. Spesielt siden du kan videresende tidligere sendte god natt og god morgen meldinger, det tar deg dermed 15 sekunder. Anonym poster: 9093a408b7e29123f061c34e2585a892
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #13 Skrevet 23. desember 2012 Hun trenger tydeligvis voksenkontakt, bare synd hun henvendte seg til deg som er så egoistisk og ikke tar seg tid Anonym poster: 50cd44bc565c76e092c1c51ca88535fc
Vossafår Skrevet 23. desember 2012 #14 Skrevet 23. desember 2012 Bevares, send jenta en nattaklem melding og en hyggelig 'ha en fin dag' melding på morgenen. Det er din egen søster. Det finnes verre og større utfordringer enn å ofre 30 sekunder to ganger hver dag til et barn. Tenk for en god følelse det gir henne..
Gjest jule-Juliea Skrevet 23. desember 2012 #15 Skrevet 23. desember 2012 Altså, når et barn så tydelig ønsker kontakt og får avvisning tilbake kan det prege barnet enormt i senere tid! Det skal du ikke lese mange barne psykologi bøkene for å få med deg! Det er helt essensielt at hun får tilbakemeldinger i sosialiseringsperioden hun er i nå. Jeg tolker dette som at hun har et stort savn til deg, og greit nok at du har egen familie. Men dette er faktisk din søster, som helt tydelig ønsker kontakt med deg! og sliter en del virker det som utifra store svingninger i humøret. Om du ikke kan ta opp dette med deres foreldre vil jeg vel råde deg til å ta det opp med barnevernet. Noen må jo ta seg tid til å se denne jente. og jeg tror vel egentlgi det er det eneste hun vil. Bli SETT!
humlesurr Skrevet 23. desember 2012 #16 Skrevet 23. desember 2012 Her bør du gå inn i deg selv HI. Om du ikke finner fram den fornuften og empatien du bør ha blitt tillært, så hendt fram den du burde lært når du utdannet deg til førskolelærer! Det er så gjennomsiktig som nypusset glass at det her er mye mer som ligger bak. Det er 86.400 sekunder i ett døgn så ikke kom med det pisspreiket at du ikke kan avse 30 av disse til å svare din lillesøster.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. desember 2012 #17 Skrevet 23. desember 2012 Du synes det er et problem at et barn, som atpåtil er din søster, sender deg godnatt- og godmorgen-melding? Da må jeg være så frekk å spørre hva som er i veien med deg som ikke setter pris på det?
Gjest Heartbroken Skrevet 23. desember 2012 #18 Skrevet 23. desember 2012 Dette måtte jeg faktisk tenke litt på. Jeg tror ikke jeg klarer å skjønne at en førskolelærer ikke klarer å snakke med et 7 år gammelt barn pga raserianfall? Hva gjør du om du møter et utagerende barn i jobbsammenheng? Sender det videre til neste pedagog? Her er det som flere andre svarer, et barn som strekker ut en hånd og håper på litt kontakt, og så våger du å avfeie det med at du ikke har tid? Stakkars lille jente...
Miss Chocolate Skrevet 23. desember 2012 #19 Skrevet 23. desember 2012 Hun trenger nok omsorg! Det koster ikke så mye som 2 kroner å sende 2 mld heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå