Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #1 Skrevet 22. desember 2012 Svigermor skal til mannens søster på andre siden av landet i år og vi er derfor alene i julen. Har bedt mine foreldre og søsken men de kan ikke komme for min søster på 23 vil ikke feire jul her hos meg for hun har invitert ei venninne og hennes mor til min mor på julaften. Så i stede for å feire jul med egne barnebarn er det viktigere for dem å feire for søster med venninne og hennes mor, muligens også kjæresten av denne venninnen... Er ikke det litt.. spesielt? Vi hadde derfor planer om å gå til min mor på middag i morgen, men kl 19 ringer hun å sier at de ble bedt til en venninne på middag så det passet ikke at vi kom likevel.. De skal avsted til en annen venninne 1 juledag og til tante 2 juledag. Ergo ingen tid til oss.. Jeg er skikkelig SKIKKELIG lei meg!! Jeg føler vi alltid blir nedprioritert og urettferdig behandlet, og hvis jeg tar det opp får jeg alltid høre at jeg er bedre "stilt" enn min søster, da hun har valgt å hoppe av studier midt i vgs, er skilt og bodd med diverse kjærester den siste tiden... Alltid er det synd på henne. Hun velger jo sitt eget liv på samme måte som jeg har valgt mitt!? Hun har bestandig dårlig råd og "låner" penger av mine foreldre, men hun har alltid råd til å gå å fikse hår og negler 1 gang i mnd..? Og når jeg kommenterer noe så sier de bare at det er så synd på henne.. Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #2 Skrevet 22. desember 2012 Jeg har en lillesøster som alltid er høyere prioritert enn meg. Det er rett og slett ikke så viktig med meg. Jeg har to valg: 1) Jeg kan gjøre gode miner til slett spill og bare godta at jeg er nummer 2, jeg kan tross alt ikke tvinge dem til å prioritere meg (har forsøkt så...) eller 2) Jeg kan gjøre opprør og fortelle dem hva jeg mener (og da møte fordømmelsen og skuffelsen fordi jeg tross alt bare måååå skjønne at min lillesøster har hatt det sååååå mye tyngre enn meg og derfor trenger dem, hjelp, penger etc så mye mer enn meg). Jeg forsøker å drite i det. Hun kan få ta seg av dem når de blir gamle, såpass skylder hun dem. Jeg skylder dem kanskje en takk fordi jeg har lært å være selvstendig og å stå på egne ben. Anonym poster: ceb32e138d54efe679c8af6ea191a601
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #3 Skrevet 22. desember 2012 jeg har prøvd begge deler og helt ærlig JEG har det best når jeg faktisk ikke har kontakt med dem! Men så er det nå så at barna liker dem jo... :-/ Jeg føler meg helt ødelagt invendig for det har vært så mye DRAMA rundt min søster i år, og jeg lar meg irritere mer enn det som er bra. Hun ødelegger så mye! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg bare så lei meg!e Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Nettie+jentungen Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Min teori: minste barnet i familien er mest bortskjemt Men til saken her, ang juleaften skjønner jeg din mor/søster. De kan jo ikke akkurat avlyse kvelden med disse andre når de allerede er invitert. Hva tror du de som er invitert tenker om de plutselig fikk vite i dag/i morgen at de ikke kan komme på juleaften likevel? Da må jo de hive seg rundt for å arrangere juleaften hjemme hos seg.. Når det gjelder i morgen så syns jeg det er dårlig gjort av din mor og avlyse. Spesielt med tanke på at dere ikke får sett hverandre noen av de andre dagene. Men har du sagt hva du føler ang i morgen? Det blir som over, nå må dere planlegge måltid i morgen,men det verste er vel at dere går glipp av tiden sammen..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Jeg har alltid vært nedprioritert i forhold til lillebor, men jeg elsker min bror så i hans øyne er jeg alltid førstepri., og han har også sett forskjellsbehandlingen. Så nå feirer VI jul sammen og så kan foreldrene våre gjøre som de vil. Til pass til dem Anonym poster: 8a737da913431d1ae907b593dd3550e6
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #6 Skrevet 22. desember 2012 De hadde egentlig sagt de trodde de skulle komme hit i julen men så inviterte min søster plutselig venninnen, hennes kjæreste og hennes mor til min mor. De kunne derfor plutselig ikke komme til oss i julen, noe jeg fikk beskjed om på torsdag denne uken.... Søsteren min styrer hele familien! Hun er mellomste barnet... Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #7 Skrevet 22. desember 2012 Jeg har som dere sikkert skjønner fått nok av min søster! ;-p Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #8 Skrevet 23. desember 2012 Jeg skjønner hvordan du har det, min mor avlyste julefeiringen på julaften hos oss i begynnelsen av forrige uke fordi min lillesøster heller ville være hjemme. Jeg er vant til at min mor avlyser avtaler (så egentlig burde jeg nok være forberedt), men det gjør fortsatt veldig vondt når hun gjør det. Jeg er veldig usikker på om jeg skal bryte kontakten (ikke kun pga dette), eller om jeg skal forsøke å opprettholde kontakten. Jeg kommer nok uansett ikke til å invitere henne til viktige datoer (som julaften, 17. mai osv), fordi det er verre når hun avlyser på disse datoene (2. året på rad hun har avlyst julaften hos meg). Anonym poster: 8be392e6b61c5c0c95aa60e5d39c00e6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #9 Skrevet 23. desember 2012 Forklar mora at du er veldig såret over at de igjen favoriserer søsteren din. Bare fordi du har klart å skikke deg i livet så skal du da ikke straffes for det! Søsteren din virker umoden og egoistisk og mora di bare lar henne holde på og blåser i at hun sårer deg og familien i prosessen. Anonym poster: 30f99e53c2d6b98ff098087b6c628e24
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #10 Skrevet 23. desember 2012 Hun er umoden og egoistisk! Men desverre veldig pen og med litt dådyrøyne kommer man veldig langt! Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. desember 2012 #11 Skrevet 23. desember 2012 (endret) Jeg hadde nok satt hardt mot hardt. Dere hadde planer, de skulle komme til dere, at din søster nå velger å invitere folk hjem til seg får hun ta konsekvensene av selv. Hvorfor i all verden skal foreldrene dine avlyse jula hos deg på grunn av dette? Fy fader så dårlig gjort. Hadde jeg vært søsteren din hadde jeg forstått at hvis jeg gjorde dette ville det bety at dere fortsatte med de planene dere har lagt, og så fikk jeg og besøket ha det hyggelig hos meg. Jeg ville sagt klart i fra om hva jeg syntes om dette. Endret 23. desember 2012 av UndrendeUllteppe
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #12 Skrevet 23. desember 2012 Jeg tror jeg ville gitt dem klar og grei beskjed om hva jeg mener om dette. Deretter fikk det bli opp dem å ta kontakt. Hadde ikke spart på kruttet! Anonym poster: be24dc5e195220f7b47bed93968c9cf3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #13 Skrevet 23. desember 2012 Jeg har sagt min mening. Men fått beskjed om at hvis de kommer her så blir det uansett dårlig stemning pga meg og min søster, de vil derfor ikke komme uansett... Jeg er avhengig av dem for å få kabalen til å gå opp i hverdagen, selv om det ikke gjelder så mange gangene.. Vi brøt kontakt for et par år siden da hun skjelte meg ut for vi valgte å ha "overaskelse" bryllup i dåpen. Da gikk det et år uten at noen tok kontakt.. Så ble det liksom bedre og nå begynner det å eskalere igjen.. (( Anonym poster: 1f1d0aaa8bae4d77042232404e918172
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #14 Skrevet 23. desember 2012 Jeg forstår deg godt. Mine foreldre, spesielt min pappa gjør alt de kan for at min storesøster skal være fornøyd. Hun er over ti år eldre enn meg og bor hjemme. Alle må alltid tilpasse seg henne og gå på tå når hun er i nærheten. Hun bruker opp alle pengene sine på tull også må pappa betale alle regninger og mat til henne. Hun får til og meg lommepenger for å støvsuge en gang i uka. Jeg blir kvalm av hennes oppførsel og "livsmåte", har sagt til mine foreldre hva jeg mener om saken, de er enige med meg, men jatter likevel med henne. Jeg får ikke gjort noe med det, de velger selv hva de vil bruke tid og penger på. Jeg føler meg litt bitter noen ganger, men pleier bare late som ingenting og tenke på alt det jeg har oppnådd her i livet og hvor heldig jeg er Anonym poster: c14c3a39ea4418917b43d19087060132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå