Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en venninnegjeng på 4 som har hengt mye sammen helt siden ungdomsskolen, og samles med jevne mellomrom. Det siste året har jeg hatt det veldig travelt med baby (nr. 2), skole, huskjøp/salg og oppussing, så det har blitt lite tid til sosialt frem til nå for min del. Nå har jeg derimot komt ovenpå og ønsker å jo å være med på det som skjer, og tar også selv initiativ til å samle oss hjemme hos meg.

En av dem reagert veldig på at jeg ikke hadde tid til sosialisering (den næreste av dem), og har vært veldig avvisende de siste mnd. Tok det opp med henne for en stund siden og vi fikk skværa opp og var enige om at vi skulle legge dette bak oss og begynne på nytt. Nå har jeg derimot opplevd to ganger på kort tid at de tre har møttes uten at jeg har fått invitasjon.. Senest i kveld la hun jeg nevnte over her ut på Facebook at hun koste seg sammen med de to andre... Kjente det litt i magen da, og tenker jo selvfølgelig at det må være noe i veien meg meg, siden ingen av dem tydeligvis ønsker å ha meg der:-(

Frister å sende mld og takke for invitasjonen, men jeg ønsker ikke noe oppstyr. Ei heller å få bekreftet at jeg ikke er ønsket der.

Hvordan hadde du reagert?

Anonym poster: efe5d2b2beca23f5389e7cadcbba117d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt veldig såret og tror kanskje jeg hadde droppet dem frem til de hadde visst intresse for meg igjen, Familien bør jo komme først, og det bør de forstå

Skrevet

Om du har bortprioritert vennene dine over lengre tid så kan du ikke sutre over at de bortprioriterer deg

Anonym poster: e944ab0fc3613c53ca62f94557414c19

Skrevet

Hadde blitt fornærmet. Noe mer hadde jeg ikke gjort.

Skrevet

Greit nok det, men enkelte perioder i livet har man vel kanskje mindre tid til venner enn ellers? Tenker at man kanskje kan ha litt forståelse når man vet at det sosiale nedprioriteres på grunn av mangel på tid og ikke pga ønske?

HI

Skrevet

Greit nok det, men enkelte perioder i livet har man vel kanskje mindre tid til venner enn ellers? Tenker at man kanskje kan ha litt forståelse når man vet at det sosiale nedprioriteres på grunn av mangel på tid og ikke pga ønske?

HI

Anonym postegre tidr: efe5d2b2beca23f5389e7cadcbba117d

Det er greit nok, men de setter ikke deres liv på vent mens du har det travelt og vil du inn i "gjengen" igjen så må DU gjøre noe, du må invitere og du må stå på. Du kan ikke forvente å bli husket på når du har glemt dem over lengre tid

Skrevet

HI

Anonym postegre tidr: efe5d2b2beca23f5389e7cadcbba117d

Det er greit nok, men de setter ikke deres liv på vent mens du har det travelt og vil du inn i "gjengen" igjen så må DU gjøre noe, du må invitere og du må stå på. Du kan ikke forvente å bli husket på når du har glemt dem over lengre tid

Er jo det jeg gjør..:-( Dessuten så har jeg jo hatt sporadiske møter og kontakt i løp av denne perioden, selv om det ikke ble så ofte.

Skrevet

Alle har perioder hvor de har mer å gjøre enn andre og du har tydeligvis en sånn periode nå. Jeg har vært i en venninnegjeng lenge og flere av oss har i perioder vært med lite og møttes fordi det har passet dårlig, men så passer det bedre og så er vi med igjen. Alle blir invitert uansett. Samtidig, så er det kjedelig å invitere en som aldri blir med, spesielt hvis man aldri blir bedt tilbake.

Jeg har hatt en sånn venninne også og henne har jeg sluttet å be. Hun venter alltid med å svare på invitasjonen til siste liten og hvis hun finner ut at hun ikke skal noe annet, så sier hun gjerne dagen før at hun har glemt å svare og hun håper det ikke er for sent å si at hun kan komme. Kan hun ikke komme, er det ikke alltid hun svarer i det hele tatt. Det virker veldig som hun ønsker å møte oss kun når hun ikke har noen andre å finne på noe med. I løpet av de 15 årene jeg har kjent henne, tror jeg at jeg har blitt bedt hjem til henne ca.5ganger. Og det har ingenting å gjøre med at hun ikke har plass el, for hun har ikke bodd noe trangere enn oss andre noen gang.

Hva som er årsaken til at du ikke blir bedt er vanskelig å si, men du kan jo tenke etter om du kjenner deg igjen i det jeg forteller. Uansett kan du jo invitere dem hjem til deg en dag og enten se om det hjelper at du tar initiativ også eller snakke med dem alle sammen hvis du er klar for det.

Anonym poster: b84c5717c6572dc895ecb23dcbd338ae

Skrevet

Jeg slutter å invitere folk som aldri kommer uansett

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver, og samling hjemme hos meg er allerede avtalt om ikke så lenge. Bare så synd at jeg for øyeblikket ikke har så lyst på besøk likevel:-( Sårt å ikke bli inkludert.

Skrevet

Ja men nå er det jo ikke snakk om så innmari mange invitasjoner jeg har takket nei til heller da, i løp av denne perioden. Holder jo på med sitt de andre også, så det er ikke bare jeg som ikke alltid kan, selv om det har blitt lite denne perioden. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, hadde ikke egentlig planer om å forsvare meg selv. Var vel egentlig bare ute etter svar på hvordan dere hadde tolket dette. Om jeg bør ta det som et hint, eller bare fortsette som før..

Skrevet

Jeg ville nok spurt den i vennegjengen om hvorfor jeg ikke ble invitert, ønsker de ikke tilbringe tiden med meg er det like greit å få vite det.

Anonym poster: 772337ddd77b8aa37e2504cf4bc4d218

Skrevet

Hadde nettopp samme opplevelsen selv. Jeg er opptatt med hus og heim, barn og ny jobb. Dette sluker enormt mye tid. I tillegg jobber jeg gjerne litt ugunstige tidspunkt. Derfor har ikke jeg deltatt så mye som jeg skulle ønske.

Så ser jeg i kveld at alle venninnene mine er ute å drikke kaffe/vin og jeg har ikke fått invitasjon. Synes også dette er litt sårt. Men ingen av venninnene mine har barn, så de skjønner nok ikke helt hvor mye tid det går til skattene våre.

Jeg gidder ikke gjøre noe særlig ut av dette, men sårt er det likevel :-/

Skrevet

Kjenner meg igjen her desverre. Opplever ofte at de henger sammen uten meg og det er utrolig sårt. Føler meg da veldig utenom.. Jeg tørr liksom ikke si hvorfor inviterte dere ikke meg? Orker ikke no oppstyr..

Anonym poster: f9ead03f13aa5dea5846991f16515a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...