Gå til innhold

Ribbe-tråd!! Hvordan gjør du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan steker du ribba og hva slags saus bruker du, om du har saus ?

Anonym poster: dd8fd58546846c47b5e69727bf231805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her dropper vi ribba. Svigers serverer til julaften da, men hadde det vært opp til meg så hadde vi ikke spist det i jula i det hele tatt. Vi lager pinnekjøtt.

Anonym poster: ba9f02ea4f5adfb6032333f00e6f128d

Skrevet

Først dreper jeg høna, så drar jeg bare av fjærene, og vips så er a ribba

Anonym poster: 2535f618d5b0d71df807a34931f6eb3b

Skrevet

Damper den med svorsida ned i ca én time. Med 1 liter vann i forma. Så ruter jeg svoren, legger den over en buet ribberist med svoren opp. Steker i ca to timer. Litt vann i panna. Ev. Grill på slutten for å få den sprø.

Serverer med sjyen fra langpanna smakt til med litt potetkokevann.

Skrevet

Steker den et par timer på 200 grader og setter på full varme og grill i 2-3 min før den er ferdig. Men sitt og følg med på ribba for det går himla fort. Blir perfekt sprø hver gang:)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ribbe er egentlig kjipeste julematen synes jeg, men langsteker den, legger tallerken under, og freser på grillen for å få svoren sprø. Har brunsaus laget på meierismør og mel, kraft, kikkoman, sukkerkulør og en dæsj fløte. Serverer med hjemmelaget surkål og ertestuing. Lager ribbe 3. dag som regel.

Spiser selvtørket pinnekjøtt (av et passe feit lam som kommer fra en spesiell bonde), med hjemmelaget surkål, mandelpotet og kålrabistappe. Bruker ribbefett til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...