Gå til innhold

er bilen min uforsikret? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsikringen på bilen hadde forfall på fredag. Jeg er innlagt på sykehuset og har hatt litt andre ting å tenke på de siste dagene. Første forfall nå blir jo 27 desember. Vil det si at bilen ikke er forsikret? Da kan jeg jo ikke kjøre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har betalt er ikke bilen forsikret nei - ergo; risikosport å bruke den.

Ville tatt en telefon til forsikringsselskapet og forklart situasjonen, men tviler på du kan bruke den før registreringen er betalt.

Anonym poster: ea05a5605bbfdba19ff802b555536124

Skrevet

De har garantert stengt telefonen i jula. Jeg blir ikke skrevet ut før imorgen så får uansett ikke gjort noe her jeg ligger nå. Får ringe å si ifra så fort som mulig ihvertfall

Skrevet

Den er nok forsikret så lenge du ikke har fått annen beskjed. Er helt normalt å få purring, også på forsikringer.

Skrevet

Du er fremdeles forsikret om ikke forsikringsselskapet har sagt opp pga manglende betaling. Betal den 27 du.

Anonym poster: 93689d1df3c0587eaf06c95b61a20bbd

Skrevet

Det som skjedde meg en gang var at jeg ikke fikk regninga. og på den tiden jeg tenkte å etterlyse den fikk jeg purring og varsel om oppsigelse hvis forsikring ikke ble betalt innen en viss tid.

Så det er nok bare å betale så fort du kan, men forsikra er du til de har sagt den opp og det får du skriftlig beskjed om

Anonym poster: 586a796ed9b025c2b142de9559e3d92a

Skrevet

Skulle stå forsikringa, ikke registreringa lengre oppe..

Meget mulig de andre her har rett. Jeg vet bare om noen som var for sent ute med forsikringa på huset. De fikk ikke en krone da huset brant.. Nå er dette noen år siden, reglene/kranglevorne forsikringsselskap kan ha endret seg innen den tid, men det satte en støkk i meg i alle fall. Jeg ville altså ikke brukt bilen før jeg hadde pratet med dem!

Anonym poster: ea05a5605bbfdba19ff802b555536124

Skrevet

Så lenge dette er snakk om at du har en løpende forsikring du jevnlig betaler på så vil dette gå helt fint. Du betaler purringa så er alt i orden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...