Gå til innhold

Sliter med matinntak!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i perioder ekstremt dårlig til å spise, er nå gravid i 6.mnd, og har i dag spist to bananer. Er ikke så ille hver dag, men variert, noen dager spiser jeg normalt, men flere ganger klarer jeg ikke å spise.

Sliter også med å få i meg vitamin tabletter som jeg har, de gangene jeg ikke spyr av de, så blir jeg bedre form, men spyr ofte av de, og da blir det ofte til at jeg dropper de for å slippe å spy.

Er nå utrolig sliten, og svimmel, og kvalm. Og vet jo at det er pga at jeg ikke har spist, var på butikken og handlet inn masse go mat, og har mye forskjellig mat å velge mellom, men klarer ikke å få i meg noe :-(

Får middagsgjester i morgen, og skulle absolutt ha vasket her, og pyntet til jul, men er så utrolig slapp.

Samboeren reiste på jobb i går og kommer hjem på nyåret, så ikke noe hjelp å få :-(

Noen tips?

Både i lengre løp og for akkurat nå?

Anonym poster: 0185f8db2a861983a600b5134f4b5df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og få en vurdering av om du behøver medisinsk hjelp til å få i deg næring.

Drikk næringsdrikker.

En del vitaminer kan du få som injeksjon i stedet for pille.

Er svangerskapet grunnen til at du ikke spiser, eller spiser du generelt dårlig og er tilfeldigvis gravid? Om sistnevnte bør du selvsagt søke medisinsk hjelp.

Anonym poster: 96502729f2f19ae0b894f2531abf7f5f

Skrevet

Du skal i alle fall ikke ha gjester, vaske og styre og lage mat når du er så dårlig. Du blir bare verre av det! Du skal ta det heelt med ro, få noen til å lage mat til deg eller kjøp noe som "lager seg selv". Ellers skal du ta en prat med legen over jul og eventuelt høre om du kan få Afipran så du ikke kaster opp og er så kvalm. Ellers bør du tvinge i deg litt mat selv om du ikke har så lyst på. Litt om gangen og gjerne noe som holder litt i magen. Hvis du ikke spiser blir du mer slapp og sliten og blir du mer slapp og sliten blir du mer kvalm...En ond sirkel med andre ord... Det er viktig for barnet at du får i deg variert kost i den perioden den er i nå og skal vokse. Masse lykke til!

Og du; avlys selskapet i morgen da! For din og ikke minst barnet i magen sin skyld!

Anonym poster: d3d79d78cf8381f2e942f00712a6eab5

Skrevet

Er dårlig til å spise i perioder til vanlig også, ikke konstant, men opp og ned. Er blitt verre etter jeg ble gravid.

Skal til legen på nyåret, så får ta det opp da.

Er verre når samboeren er borte, lettere å spise når han er hjemme, og lager mat når jeg er i dårlig form.

Hi

Anonym poster: 0185f8db2a861983a600b5134f4b5df5

Skrevet

På kort sikt: Smothie eller andre ting du kan drikke, alarm på mobilen hver 3. time med påminning om å spise litt.

På lengre sikt: Psykologtimer

Anonym poster: 0ab90f0d80b56ca1e75e62aab095b78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...