Gå til innhold

Delte magemuskler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte tidlig i år, og har fremdeles en ganske stor og slapp mage. Når jeg ser ned på magen ser jeg et slags mellomrom i midten på magen, og det buler ut på begge sidene. Vil det si at jeg har delte magemuskler?

Dette påvirker hverdagen min ganske mye i form av at jeg må planlegge alle antrekkene mine og selvtilliten min utseendemessig er lav. Er ellers veldig slank, utenom når det kommer til magen og lovehandles'ene. Tenker på å starte med trening, men har hørt at det "ikke er vits" når jeg har(?) delte magemuskler. Noen som har erfaringer og tips? Skal ha et par barn til, så regner med at en eventuell operasjon ikke er vits.. Tusen takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har delte magemuskler i svangerskapet! Å man bør absolutt trene for å få de på plass! Du bør styrke magen og stabiliseringsmusklatur så mye så mulig før neste svangerskap.

Når musklene er delt bør du ikke ta rette tunge magefølelser.

Du kan begynne med å legge deg på rygg og klemme korsryggen ned i gulvet, presse navlen ned mot gulvet, samtidig som du trekker bekkebunnen opp innvendig. Hold gjerne 8 sek. Gjenta så mye du orker.

Når du klarer dette fint kan du begynne å løfte skuldrene opp litt, og vri overkroppen fra side til side slik at du trener de skrå musklene.

Sideplanke er også fint for å trene kjernemusklatur når musklene er delt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...