Gå til innhold

Nå er helvete løs, svigermor skal steke ribba dagen før julaften for og bli mindre stressa:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelpes, trodde vi skulle kose oss og stresse ned, men neida hun mener det beste er og steke den dagen før og varme den opp på julaften!

 

Anonym poster: 207a6d6a656b21c9623989e0b46f67e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen svigermor og sønnen min får ikke feire sammen med farmor. Vi besøker gravden hennes med en krans hver julaften :(

 

Anonym poster: 3b10697f38cfda1d8fa4ee62d19ec2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen svigermor og sønnen min får ikke feire sammen med farmor. Vi besøker gravden hennes med en krans hver julaften :(

 

Anonym poster: 3b10697f38cfda1d8fa4ee62d19ec2c1

 

Å kjære!!! Du skal ikke komme med at vi må tenke på de stakkars barna i Afrika og vel?

 

Anonym poster: 9cd58eaaf7e13392c957b0cb96243eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at dette er et tips for å få den ekstra god. Min tante gjør også det.

 

Anonym poster: e2cfeb76831a49ec9181c767ce1a04c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror ikke det er helt uvanlig. Tror egentlig mamma gjør det også stort sett og jeg mener da ribba har vært veldig god. Har jo spist ribbe "rett fra ovnen" også og dette er heller ikke å forakte. At det er noen kjempeforkjell har jeg ikke merka.

 

Anonym poster: 2ea7fef04c0410765329ba21d1453b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vicky Pollard

Javisst måååå hun det, for det er jo så himla mye arbeid å slenge den i ovnen ei stund! Skal hun spare tid, skreller hun heller poteter og kålrabi og legger kjølig i vann lillejulaften...

 

Det er forskjell i smaken, ribba blir tørrere og svoren seig npr den varmes opp igjen. De som mener dets maker likedan, har enten elendige smaksløker eller null peiling på mat...

Endret av Vicky Pollard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst måååå hun det, for det er jo så himla mye arbeid å slenge den i ovnen ei stund! Skal hun spare tid, skreller hun heller poteter og kålrabi og legger kjølig i vann lillejulaften...

 

Det er forskjell i smaken, ribba blir tørrere og svoren seig npr den varmes opp igjen. De som mener dets maker likedan, har enten elendige smaksløker eller null peiling på mat...

Og du er selvutnevnt matekspert? Ser at du har kommentert på andre tråder også bare for å trolle. Selv om enkelte gjør ting på andre måter enn det du gjør, så betyr det ikke at din måte alltid er den beste ;) Ribba blir saftig og god hver gang vi varmer den opp, og svoren blir sprø hver gang :)

 

Anonym poster: de1f18257095c928db00d369b46931fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jule-Juliea

Er det bare jeg som tenker dette er en type "mottråd" til tråden der mannen vil ha svor på ribba og får julen ødelagt fordi svigemoren hans er fra en sær og svorløs familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julemusa83

Føler bare for å nevne at de fleste gangene dere spiser ribbe på restaurant er ribba tilberedet. På forhånd og varmet opp til servering. Har aldri opplevd klagging verken på seig svor eller tørr ribbe. Jobbet riktignok kun gjennom to julebord sesonger som restaurant kokk og to som institusjonskokk. Så har vel for lite ribbe erfaring til å mene noe, men jeg ser ikke problemet med den fremmgngsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Javisst måååå hun det, for det er jo så himla mye arbeid å slenge den i ovnen ei stund! Skal hun spare tid, skreller hun heller poteter og kålrabi og legger kjølig i vann lillejulaften...

 

Det er forskjell i smaken, ribba blir tørrere og svoren seig npr den varmes opp igjen. De som mener dets maker likedan, har enten elendige smaksløker eller null peiling på mat...

Og du er selvutnevnt matekspert? Ser at du har kommentert på andre tråder også bare for å trolle. Selv om enkelte gjør ting på andre måter enn det du gjør, så betyr det ikke at din måte alltid er den beste ;) Ribba blir saftig og god hver gang vi varmer den opp, og svoren blir sprø hver gang :)

 

Anonym poster: de1f18257095c928db00d369b46931fa

 

Trolle? Nei absolutt ikke! Det er ikke min måte, det er en allmenn sannhet, det sier seg jo selv egentlig.. Og om du synes den er like god, ja da har du enten ikke smaksløker eller peiling... Men for all del ;)

 

Du kan vel likegodt kjøpe Fjordland til jul.

 

Jeg liker god fersk mat, tilberedt på skikkelig vis, ikke oppigjenvarmet kjøtt- det duger kun til nattmat!

Endret av Vicky Pollard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svoren blir sprø hvis man steker ribba dagen før også, men da må man få den sprø den dagen man steker den. Er ikke svoren sprø da, så får man ikke til det når man varmer den opp igjen. Jeg steker også ribba dagen før, ikke fordi det er styrete å steke en ribbe, men fordi jeg ikke er hjemme før ca en halvtime - time før vi får besøk på julaften og på den tiden blir det dårlig ribbe.

 

Anonym poster: 8ee8451c24d6487e4fd69e10341099dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det, opp igjen varmet ribbe, er alt som skal til for å få helvete løst så høres det ut som om du egentlig har det ganske fint!

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes hus, og hun gjør som hun vil vel? Er da ikke verdens undergang om ribba er stekt dagen føre?

 

Er hun riktig så dyktig, så fikser hun nok sprø svor til julaften når den varmes opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...