Gå til innhold

Syt og klag i jula


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det er flere som syter og klager over filleting nå i jula. Se og ta dere litt sammen, vær glad for at dere er friske, for at dere har tak over hodet, mat på bordet, en seng å sove i, mann og barn, penger til å kjøpe julegaver, at dere har noen som tenker på dere og gir dere en gave og inviterer dere på julaften eller vil komme til dere. Vær litt takknemlige og vis litt glede, tenk på alle de som leser her inne som absolutt ikke har alt dette, hvordan tror dere de føler seg nå??

 

Jo det er lov å syte og klage selv om en har det bra, men nå i høytiden er det ekstra ille for de som ikke har det så bra.

 

Tenk litt over hva dere har, og vær takknemlig for det. Ting kunne vært så mye verre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvordan vet du at de som klager har alt det du ramser opp?

 

Selv om man har mye på stell, kan det selvsagt være ting som plager og irriterer og da er det kanskje greit å lufte frustrasjonen her inne?

 

Tviler på at de som f.eks klager over barnslige menn ikke er takknemlige for andre ting :)

 

Og så er det så greit med Internett, man trenger ikke lese det som irriterer :)

Gjest overlord
Skrevet

Foretrekker å syte og klage her inne jeg, så slipper jeg å la familie og venner bli belemret med det.

Skrevet

Jeg synes at det er flere som syter og klager over filleting nå i jula. Se og ta dere litt sammen, vær glad for at dere er friske, for at dere har tak over hodet, mat på bordet, en seng å sove i, mann og barn, penger til å kjøpe julegaver, at dere har noen som tenker på dere og gir dere en gave og inviterer dere på julaften eller vil komme til dere. Vær litt takknemlige og vis litt glede, tenk på alle de som leser her inne som absolutt ikke har alt dette, hvordan tror dere de føler seg nå??

 

Jo det er lov å syte og klage selv om en har det bra, men nå i høytiden er det ekstra ille for de som ikke har det så bra.

 

Tenk litt over hva dere har, og vær takknemlig for det. Ting kunne vært så mye verre.

 

Nå har ikke jeg klaget men jeg vil bare si at ikke har jeg mann, ikke har jeg og barna noen å invitere eller noen som har invitert oss.

Heldig som jeg er har vi grei økonomi så det andre er i orden her i gården.

Men du vet da ingenting om hvordan de som klager har det.

Og det må da være lov å være lei seg og oppgitt over ting selv om det er jul. Antageligvis har disse personene det slik mesteparten av året og derfor føles det ekstra ille nå som det skal være familie kos og bare glede.

 

Anonym poster: 024374866d9c2bb809e1064c5c44ccfc

Skrevet

Hmmm, vel når jeg først klager på nett så har jeg det virkelig vondt. Det skal mye til før jeg skriver det ned på et forum men det skal enda mer til før jeg ringer venner og bekjente. Jeg vil ikke "være til bry".

 

Saken er vel den at jeg ikke alltid forteller detaljert om hvordan jeg har det, så det kan godt se ut som om jeg overreagerer eller jeg kanskje sutrer over bagateller.

 

Nå hører det til sjeldenhetene at jeg øser av min sorg her inne. HAr hendt en gang tror jeg. Da jeg lå på KK og måtte feire 30 års dagen min der. -Da- var jeg lei meg da :( Men det var så mye annet som spilte inn så klart, som jeg ikke fortalte om her.

 

Heldighvis var det bare hyggelige folk som svarte den gang :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Dette syns jeg egentlig var et litt merkelig innlegg...

 

Joda, det er mange som har det trist og leit i jula og det er kjempevondt å vite det når man selv er omringet av familie og kjærlighet. Vi som er så heldige å ha familie oss rundt oss og som kan feire en "normal" jul skal være takknemlig for det.

 

MEN det er ikke dermed sagt jeg ikke syns det er vondt at jeg ikke kan feire julaften med barna mine i år, jeg savner en partner spesielt i tider som dette, jeg måtte overtrekke visaen for å kjøpt gaver OG betale regninger denne måneden osv.

 

Så selv om jeg har familien rundt meg, mat på bordet, en varm seng å ligge i, så betyr det ikke at jeg ikke sliter med mine egne ting.

Skrevet

Jeg er en av de som har skrevet klageinnlegg her idag, og det er noe jeg gjør ytterst sjeldent. Da skal det være riktig ille. Og du vet faktisk ingenting om hva vi har og ikke har, og hvordan hverdagen er for oss. Det er ikke alt som kommer frem av et innlegg. Ikke har vi god økonomi og ikke har vi friske barn, men mesteparten av tiden klarer jeg å se det positive i ting. Idag, derimot, føles det ut som verden raser rundt meg og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Da er det godt å kunne skrive her og få noen råd. Å kanskje bli alenemor bittelitte julaften er faktisk ikke særlig morsomt. Ja, det er synd på alle de som ikke har mat, klær eller noen å feire jul med, men man kan ikke alltid tenke sånn. Noen ting er fryktelig vonde selv om andre har det verre.

 

Anonym poster: 9f3c1f9bfb0e2bb8978bd61661e51e83

Skrevet

Jeg har egentlig lite å klage på i forhold til mange. Men jeg har et behov for klage på det som er å klage på. Bare for klagingens skyld. Deilig å klage litt, så kan en gjøre alt det hyggelig før og etter klaginga.

Skrevet

Vel, jeg er blant dem som ikke har det bra og for meg hjelper det at ikke alle er like lykkelige, selv om det ofte er snakk om småting. Syt ivei, så føler jeg meg bedre!

 

Det er ikke til å komme forbi at problemer man allerede har topper seg i jula, forid det er så mye som skal være i orden på en gang. Da merkes det godt når ting ikke fungerer. Det er bedre at folk gir uttrykk for det enn at de holder munn.

 

Anonym poster: c8281a0d866221e122aa2498aa73cec5

Skrevet

Jeg beklager litt her. Jeg har nett vært sammen med noen venninner, og det kan nok ut i fra det jeg har skrevet virke som jeg bare mener her inne, men jeg tenkte også på verden utenfor.

 

Dere som strever med noe skal selvsagt få klage og blåse ut. Men jeg tenker på småting som blir tatt opp. Jeg vil ikke nevne noe fra forumet for å ikke henge ut noen, men på venninne treffet i sted var for eksempel julaften ødelagt fordi ene ungen hadde knust hanken på en kaffekopp og nå ble ikke alt perfekt, en annen venninne hadde funnet kvittering på et smykke som kostet 800 kr som mannen hadde kjøpt og synes dette var smålig av han. Det er disse små tingene jeg snakker om.

 

Beklager så mye om jeg var frekk med noen og noen følte seg støtt. Jeg ble bare så utrolig provosert over dette venninnen mine sa, så kom jeg hjem og leste noen tråder her inn og ble litt provosert.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg beklager litt her. Jeg har nett vært sammen med noen venninner, og det kan nok ut i fra det jeg har skrevet virke som jeg bare mener her inne, men jeg tenkte også på verden utenfor.

 

Dere som strever med noe skal selvsagt få klage og blåse ut. Men jeg tenker på småting som blir tatt opp. Jeg vil ikke nevne noe fra forumet for å ikke henge ut noen, men på venninne treffet i sted var for eksempel julaften ødelagt fordi ene ungen hadde knust hanken på en kaffekopp og nå ble ikke alt perfekt, en annen venninne hadde funnet kvittering på et smykke som kostet 800 kr som mannen hadde kjøpt og synes dette var smålig av han. Det er disse små tingene jeg snakker om.

 

Beklager så mye om jeg var frekk med noen og noen følte seg støtt. Jeg ble bare så utrolig provosert over dette venninnen mine sa, så kom jeg hjem og leste noen tråder her inn og ble litt provosert.

 

Jeg kan forstå du reagerer på de tingene du nevner her, for dette er i en helt annen liga ift de tingene vi sliter med "her inne" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...