Gå til innhold

4-åringen uten avføring på 1 uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler meg som en dårlig mamma siden det nettopp gikk opp for meg.. Sønnen min har ikke bæsja på en uke. Han fikk omgangssyken på søndag og var syk et par-tre dager. Og han har altså ikke hatt avføring siden lørdag forrigeuke. Det er ikke normalt til han å være :/ Hva bør jeg gjøre? Redd han har fått forstoppelse..

Har spurt om vi skal gå på do og prøve, men han må ikke sier han..

Anonym poster: 482729ff837d4a25cc0c0cf406de34de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv duphalac.

Anonym poster: 85b378b4ff8197bfb6d70de417af0838

Skrevet

ikke dumt og kontake legen når det har gått så lenge:)

Skrevet

ikke dumt og kontake legen når det har gått så lenge:)

Snakket med legevakten, og hun sa at etter så lang tid så må man få satt det gang igjen, ikke bare vente til det skjer noe :) Så skulle gå på apoteket og spørre om noe som kan brukes til sånne små.

Noen flere tips til noe ufarlig å prøve? :)

HI

Skrevet

Det er bra:) vet Svisker er veldig godt for magen,men barn liker kanskje ikke det

Skrevet

Gå på apoteket og hør med dem, de er ekspert på det.

Ellers gi masse å drikke. Prøv med litt linfrø i yoghurt.

Masse lykke til :-)

Skrevet

Microlax for å få løsnet det harde som sitter nederst, prøv først en halv tube. Hvis ikke resultat etter 30 min gi resten. Kan få veldig mageknip av den.

Så Dulphalac noen dager til magen fungerer greit igjen. Obs drikke mye.

Skrevet

Tusen takk for tips kjære dere :)

Fikk miniklyster på apoteket for å få fart på sakene. Han er ikke plaget med dette vanligvis, så er nok et engangstilfelle :) Har gitt han én nå, og umiddelbart måtte han på do- da kom det såvidt litt brun væske og noen små klumper. Men that's it.. det har ikke kommet noe mer. Håper det fungerer da :S

Skal man gi én til hvis den ikke har effekt?

Skrevet

Hvis det kom noe, ville jeg sett det ann noen timer før du gir mer.

Skrevet

Den er god :) Da avventer vi. Tok på bleie for sikkerhetsskyld også, i tilfelle det blir akutt. Takk for svarene foreløpig! :)

Hi

Skrevet

Det bløte kommer fordi tarmen er for full til å klare å ta opp væske. Han er derfor sannsynligvis veldig forstoppet. Ikke vær redd for å bruke klyster, det er ikke avhengigshetsskapende :)

Lykke til med drittjobben...

Anonym poster: 3c400e3d1d32ea9911dc234d1f036d8b

Skrevet

Hadde også gitt movicol. Dette skal drikkes og tømmer tarmen. ikke bare det som er ytterst. Min var endel plaget med veldug hard avføring. Var på det verste oppi 50ml dulphalac i døgnet. Han var bare to år da. Ble anbefalt å bruke movicol dersom han fikk firstoppelse igjen etter at vi sluttet med dulphalac.

Tror ikke det holder med kun klyx da han mest sannsynlig har avføring veldig langt opp i tarmen.

Lykke til:-)

Anonym poster: 2e688672c90dc704c60ca0a9a02e3991

Skrevet

Usj blir engstelig jeg. Skjedde ingenting etter den første. Snakket med søsteren min som er sykepleier, som ba meg sette én til. Da skjedde det samme. Umiddelbart måtte han på do, og det kom blank væske ut, samt noe bæsj. Kanskje han bare bæsjer ut igjen klysteret, at det er derfor ikke resten kommer?

Nå er det 10min siden jeg satte det andre, og virker ikke som at noe skjer. Han merker ingenting på verken magen eller i rumpa..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...