Gå til innhold

Hjelp!! Pencilinkuren er en kamp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips?

Har fått apocilin kur til 2åringen og m hele 5ml og 10ml doser , så er hver dose en kamp. Det kommer opp igjen :( utblandet i drikke vil hun ikke ha og da blir d tvang m medisin sprøyten og 70% kommer opp igjen :(

Hjelp!!! 9 dager igjen av kuren så ja..

Anonym poster: 7b256c73868eef4c8e8e6320ede8c968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg ringt legen i morgen og spurt om det ikke var noe annet hun kunne få. Det der høres jo håpløst ut.

God bedring! :)

Skrevet

Det var enten den eller dråper , men da hadde vi aldri blitt ferdig :( så aner ikke Kordan dette skal gå!

Anonym poster: f2300b16826e574a49afd00417a06c22

Skrevet

Vi hadde det sånn med 2åringen vår i fjor vinter (husker ikke om det var samme medisin, men problemet var hvertfall det samme). Det vi fant ut at var løsningen var å ta frem to nonstop og legge dem foran han og fortelle at han fikk dem når han hadde tatt medisinen sin. De første par gangene etter det sleit vi også med å få i han medisinen, men så skjønte han poenget og da var det veldig lett! Det tok ikke veldig mange dagene før han pekte på kjøleskapet å spurte etter å få "sin"... Selvfølgelig ikke det beste å gi nonstop 3 ganger om dagen, men bedre enn at han ikke får i seg medisinen.

Anonym poster: 7672ad6624be3923d07935c100d9cc77

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Jeg fikk beskjed fra legen om å holde min fast og tvinge det i ham, og teite meg gjorde jo det. Guttungen skrek og jeg følte at jeg gjorde et grovt overtramp. Fant ut at jeg måtte prøve å overtale ham i stedet. Han satt i matstolen, og jeg viste ham skjeen, og etter en god stund med «nei!» «jo!» åpnet han plutselig munnen og tok i mot det. Min lille superstae gullgutt resignerte og tok den! :o Sier ikke at jeg får det til neste gang, men jeg skal i hvertfall prøve ;) og må man, så må man, de må jo ha medisin :( men jeg ville prøvd.alt mulig annet først. Og kanskje bytte type.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Har og en som går på apocillin kur. Miksturen måtte vi bare gi opp til slutt, han spyttet og freste den ut igjen, smaker jo ikke akkurat godt nei :( og han skulle ha 7,5 og 15 ml, var håpløst. Z

Nå får han tabletter, det går som en drøm, legger dem på en skje med joghurt og dem glir rett ned, så drikker han litt etterpå. :)

Anonym poster: b02915bb85f6a460490ea8f301472755

Skrevet

Ja lokker m sjokolade. Nei sier hun, pappa kan få den. Ikke msin. Så er en sta jente ja. Skulle tro vi vAr blitt vant til d, 4 pencilinkuren i år.. Men neida, hun hater d virkelig... Sukk hvorfor kommer de ikke i stikkpiller??

Skrevet

Er det ikke mulig å blande det i noe? Nå har jeg ingen erfaring med dette, bare en liten tanke :)

Skrevet

Gammelt.tips:bland ut med.oboy, lag en.slags "sjokoladegrøt", sjokolade mildner penicillin-smaken litt.

Vi bruker.alltid.dråper til sønnen. Han er astmabarn og trenger dessverre en.penicillin-kur et par ganger i året :-(

Mye mindre volum, spruter bare bak i.svelget (maks 2 ml)

Nå må det sies at han dessverre er veldig.flink til å ta medisiner, det mest motbydelige av miksturer går rett ned.

Skrevet

Jenta vår kaster opp det meste av medisiner. Hun er sta også så er usikker på om hun kaster opp i trass altså ! :)

Har ikke gode råd bare medfølelse.

Du med nonstopen: tre nostop hver dag i hadde jeg IKKE "skammet " meg over :) Funker det så funker det og da er det jo supert. Kjør på med nonstop sier jeg da :)

Skrevet

Har du hørt om det går an å ta Imacillin? (tror jeg det het).

De smaker bedre - og jeg fikk fint bytte ut Apocillinen med den. Mindre doser og mindre hyppige foringer.

Anonym poster: 01081b9e051e6c7813f4f1cfd87c474d

Skrevet

Må vel tilbake hos lege for å få byttet den ut?? Det blir vanskelig :(

Skrevet

Bytt til et annet merke. Legen er vel stengt så blir vel evt legevakten. Min kastet opp alt av apocilin han fikk. Nå går han på det igjen og jeg fikk et annet merke av legen siden det var en kamp sist. Den han har nå synes han at smaker godt, han gaper og tar sprøyten selv i munnen. Litt forskjell fra sist kan man si...

Anonym poster: 921b58e8d25913e5545598bd24cb9184

Skrevet

Har du hørt om det går an å ta Imacillin? (tror jeg det het).

De smaker bedre - og jeg fikk fint bytte ut Apocillinen med den. Mindre doser og mindre hyppige foringer.

Anonym poster: 01081b9e051e6c7813f4f1cfd87c474d

Den fikk vi da gutten var 1,5 og fikk halsbetennelse. Det gikk kjempefint. Den smaker jordbær og er ikke så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...