Gå til innhold

Dere mødre med tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og lillemor på 5 mnd har reist hjem til min mor nå i julen. Jeg bor på andre kanten av landet, så har et stykke å reise. Nå har jeg vært veldig heldig å fått meg jobb hele julen på min gamle jobb. Faren passer jenta de få timene jeg er på jobb(vi er ikke sammen, men han bor på i samme by som min mor).Moren min trør hjemme hele dagen, og jobber ikke. Igår sa hun at jeg måtte vaske i huset idag, og jeg sa ja til å gjøre det. Jeg hadde ikke tid før jeg dro på jobb, selv om jeg begynte sent. Da jeg var kommet på jobb fikk jeg en illsint melding fra min mor, om hvor skuffet og alt hun var over meg fordi jeg ikke hadde holdt det jeg lovet. Jeg sa jeg skulle gjøre det når jeg kom hjem, men fikk bare mye drit tilbake som svar, rett og slett. Det var ikke godt nok, så da jeg kom hjem hadde hun vasket alt. Siden det har hun ikke snakket til meg :o

Jeg er 20 år og flyttet hjemmefra for 1,5 år siden. Jeg har stilt mye opp for henne, men fremdeles er hun bare sur og utakknemlig. Hun har ingen barn og går hjemme hele dagen, og enda blir hun kjempesint på meg siden jeg ikke vasket til henne før jeg dro på jobb. Jeg føler jeg har nok å ta meg av, og hun har ikke vært på besøk en eneste gang hos meg etter jeg fikk barn.

Jeg kjenner jeg blir så trist, og idag ser jeg faktisk ikke hva galt jeg har gjort :( noen som kanskje vil hjelpe meg som ser denne saken fra en annen side? Er jeg virkelig så egoistisk og utakknemlig? :/ jeg prøver bare så godt jeg kan, men lillemor kommer først. Men jeg har aldri opplevd at hun ikke har pratet til hverken meg eller mini :o

Anonym poster: ad0fae34370585ce84a72e7d9f89a70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor di er ei lus. Hu kan vaske sjæl

Anonym poster: 999b61f1f86fa9be32e87c0440aa77a5

Skrevet

Nei, dette går bare ikke an. Du kommer hjem på juleferie og hun forventer rengjøring?? Hun burde være glad og lykkelig over at barnebarnet kom på besøk, og deg!

Skal du være der hele julen? Er hun langsint?

Huff! Jeg mener at du har ditt på det tørre, hun burde egentlig bare ta deg og barnet imot og ha gjort rent selv før dere kom, og gjort det julekoselig!

Skrevet

Ikke for å være frekk, men har hun noen problemer som gjør at hun svingr mye i humøret el noe? Psykiske problemer? Høres ikke heeelt normalt ut.

Prøv å hold ut! Ikke din feil i alle fall!

Anonym poster: a67b29075efb7edb884baf694c2bdce7

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Men hvorfor i alle dager skal du vaske HENNES hjem egentlig? Kan hun ikke vaske etter seg selv?

Jeg hadde nektet..

Og blir det for ille så hadde jeg tatt med barnet og reist hjem igjen!

Skrevet

Nei, dette går bare ikke an. Du kommer hjem på juleferie og hun forventer rengjøring?? Hun burde være glad og lykkelig over at barnebarnet kom på besøk, og deg!

Huff! Jeg mener at du har ditt på det tørre, hun burde egentlig bare ta deg og barnet imot og ha gjort rent selv før dere kom, og gjort det julekoselig!

Vi skal være hos henne hele julen, ja, men jeg kjenner jeg har lyst å dra til mine besteforeldre eller til min bror. Virker nesten som hun er irritert over at vi kom hit og bare "roter". Det krever jo litt ting når man har en liten, og jeg kan ikke ta bort leker, smokker eller gulpeklut når vi har behov for det.Hun presterte også å si at hun ikke hadde invitert oss, men igjen at hun tar det som en selvfølge at vi kom hjem til henne nå i jula. Jeg vet ikke om hun er langsint nå, men har faktisk aldri opplevd at hun har vært sint på denne måten.

Skrevet

Vi skal være hos henne hele julen, ja, men jeg kjenner jeg har lyst å dra til mine besteforeldre eller til min bror. Virker nesten som hun er irritert over at vi kom hit og bare "roter". Det krever jo litt ting når man har en liten, og jeg kan ikke ta bort leker, smokker eller gulpeklut når vi har behov for det.Hun presterte også å si at hun ikke hadde invitert oss, men igjen at hun tar det som en selvfølge at vi kom hjem til henne nå i jula. Jeg vet ikke om hun er langsint nå, men har faktisk aldri opplevd at hun har vært sint på denne måten.

Da hadde jeg grepet denne muligheten, min bror eller besteforeldre - julen skal være koselig! Det virker ikke som om hun vil ha dere der, nei. Rart og trist. Kan ikke skjønne at en bestemor ikke vil ha besøk av barnebarnet sitt. Det sier jo litt at hun ikke har vært og besøkt dere siden hun ble født heller...

Har du mulighet til å bo hos andre så gjør det! Skal du være sammen med fler enn henne på selve julaften og de andre helligdagene da?

Du virker som en fornuftig ung jente, som jobber ekstra i julen og føler ansvar ovefor barnet ditt (mtp hva du skrev om leker og rot). Ikke tro at noen andre enn du har rett i denne saken. Klem

Skrevet

Da hadde jeg grepet denne muligheten, min bror eller besteforeldre - julen skal være koselig! Det virker ikke som om hun vil ha dere der, nei. Rart og trist. Kan ikke skjønne at en bestemor ikke vil ha besøk av barnebarnet sitt. Det sier jo litt at hun ikke har vært og besøkt dere siden hun ble født heller...

Har du mulighet til å bo hos andre så gjør det! Skal du være sammen med fler enn henne på selve julaften og de andre helligdagene da?

Du virker som en fornuftig ung jente, som jobber ekstra i julen og føler ansvar ovefor barnet ditt (mtp hva du skrev om leker og rot). Ikke tro at noen andre enn du har rett i denne saken. Klem

Tusen takk for litt gode ord! Klarer ikke selv se helt hva jeg har gjort galt, og hvorfor hun skulle bli så sint. Men jeg er jo snar til å ta ting til meg, men idag virket hun faktisk bare trassete. Har nesten ikke dårlig samvittighet heller, noe som tilvanlig ville spist meg opp i en slik situasjon som dette. Men jeg føler at jeg er mye borte fra jenta mi, så klarte ikke legge henne i fra meg for å vaske før idag. Det tar jo litt tid når jeg først setter i gang.

På julaften blir det meg, henne og mine besteforeldre. Jeg og min mor blir alene på kvelden, men håper virkelig at hun er i godt humør da. Hun pleier å være det, så jeg fatter ikke hva som er galt nå... Håper bare det var en dårlig dag, og at ting er bedre i morgen.

Skrevet

Men hvorfor i alle dager skal du vaske HENNES hjem egentlig? Kan hun ikke vaske etter seg selv?

Jeg hadde nektet..

Jeg vet ikke hvorfor, men klarte ikke si nei da hun spurte. Men hadde ikke ventet at hun skulle bli så sint siden jeg ikke gjorde det da det passet HENNE! Jeg må ta det når JEG har tid, og ikke legge fra meg alt jeg har for at hun skal bli fornøyd.

Også føler jeg hun har behandlet meg på en slik måte at jeg må føle meg takknemlig for at jeg fikk komme hit i julen, så vil jo gi litt hjelp tilbake. Ser jo selv hvor mye tid jeg brukte på å vaskje hjemme før jeg dro, så tenkte at jeg liksågodt kunne hjelpe henne når jeg hadde litt tid til overs.

Men hun blir aldri fornøyd, aldri :( Synes det er trist!

Er bare noen uker siden jeg og lillemor var hjemme her for å være barnevakt til min lillebror på 11 år mens hun var bortreist (han er ikke hjemme nå, så hun har ikke han å ta hensyn til heller). "Takka" jeg fikk da var kjeft fordi jeg ikke hadde støvsugd stuen og vasket kjøkkenet. Måtte til og med betale reisen hit selv, og mat da vi var her.

kjenner at jeg begynner å bli litt mettet på henne, selv om jeg er veldig veldig glad i henne.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er da ganske spesielt å forvente at gjesten skal ta husvasken hos en frisk dame?

Du har ikke gjort noe feil, og jeg holder med de som sier at jeg hadde bodd et annet sted hvis hun ikke kan oppføre seg!

Du er på juleferie, du har et lite barn og du skal jobbe - det bør være dine prioriteringer, så hjelper dere hverandre med vask og rydding ettersom det passer.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg hadde nektet..

Jeg vet ikke hvorfor, men klarte ikke si nei da hun spurte. Men hadde ikke ventet at hun skulle bli så sint siden jeg ikke gjorde det da det passet HENNE! Jeg må ta det når JEG har tid, og ikke legge fra meg alt jeg har for at hun skal bli fornøyd.

Også føler jeg hun har behandlet meg på en slik måte at jeg må føle meg takknemlig for at jeg fikk komme hit i julen, så vil jo gi litt hjelp tilbake. Ser jo selv hvor mye tid jeg brukte på å vaskje hjemme før jeg dro, så tenkte at jeg liksågodt kunne hjelpe henne når jeg hadde litt tid til overs.

Men hun blir aldri fornøyd, aldri :( Synes det er trist!

Er bare noen uker siden jeg og lillemor var hjemme her for å være barnevakt til min lillebror på 11 år mens hun var bortreist (han er ikke hjemme nå, så hun har ikke han å ta hensyn til heller). "Takka" jeg fikk da var kjeft fordi jeg ikke hadde støvsugd stuen og vasket kjøkkenet. Måtte til og med betale reisen hit selv, og mat da vi var her.

kjenner at jeg begynner å bli litt mettet på henne, selv om jeg er veldig veldig glad i henne.

Huff da..

En ting er ihvertfall sikkert.. Du er en altfor snill og oppofrende datter. Og hun utnytter deg!!

Kjære hi, du må bare sette ned foten ellers kommer hun til å ta knekken på deg. Hun bruker deg som gratis barnevakt og hushjelp og takka du får er kjeft fordi du ikke "matcher hennes standard". Fy søren, merker jeg blir sint på moren din her jeg sitter, kunne kaldkvalt henne! Grrrr!!!

Stå opp for deg selv imot henne, og ikke la deg utnytte. Fortell henne (kanskje når jula er over) at heretter kommer du bare som gjest. At du forventer å bli behandlet slik hun behandler alle sine andre gjester. Og om hun begynner og kjefte og kommandere så overnatter du heretter hos noen andre eller på hotell/motell eller noe..

Ønsker deg en god jul, ihvertfall :)

Skrevet

Hun høres helt urimelig ut. Jeg hadde glatt feiret julen med noen andre, for julen skal være fin, rolig og noe gledelig.

Skrevet

Har veldig lyst å feire julen med noen andre, men er så bekymret for at hun skal bli sittende her alene :( Har ikke samvittighet, for vet at hun innerst inne vil at vi skal være her, hvertfall på julaften. Jeg får bare så vondt i meg, ikke fordi jeg ikke vasket, men jeg tenker bare så mye. Egentlig vet jeg at hun har nok å styre med, og jeg tror at økonomien tar litt knekken på henne. Hun har lenge vært uten jobb, så lever på nav. Vet at hun sliter med å få ting til å gå rundt, så lurer på om det kan være en liten årsak til det sinnet hun hadde idag?!

Jeg har hvertfall tatt storhandelen for henne idag, og brukt nesten 1.500 kr på mat og julegodt til oss! Håper virkelig innerst inne at hun klarer å se at jeg gjør så godt jeg kan, men nå vet jeg faktisk ikke hvordan hun tenker. Vanskelig og trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...