Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Tok en selvtest fra apoteket for å se om jeg har UVI. Tar en ny i morgen også, og ser. Jeg fikk veldig positiv på leukocytter, såvidt positiv på protein og negativ på nitritt. Er det en indikasjon på uvi? Skal prøve å skylle underlivet godt før jeg tester i morgen tidlig. Noen som kan noe om dette? Trodde det var "positiv, du har uvi" eller "negativ, du har ikke uvi", men er tydeligvis mer innviklet Anonym poster: 7283a69e73bfa9bb967f4d12ffad0282
Elsker livet Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Leukocytter og nitritt er kombinasjonen for UVI sånn i hovedsak. Er du gravid? Da er det ikke uvanlig å få en forurenset prøve med utslag på leukocytter, og det skilles ofte ut mer protein slik at den kan bli positiv også. Mangler man utslag på nitritt, men har mye utslag på leukocytter (og er gravid) så pleier urinprøven å dyrkes for å finne ut hva utslaget kan skyldes. Dette fordi man ofte ikke klarer å tyde symptomene på samme måte som gravid, og det er farligere å gå med ubehadlet UVI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå