Lilli med småtrolla Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Jenta mi på 3 år har fått øyebetennelse. Legen er stengt for jula, hun virker ikke særlig plaget av å ha betennelsen, legevakten er langt borte, min svigerinne sier at det kan gå over av seg selv. Om vi bare vasker med kokt vann, hvor lang tid tar det da før betennelsen passerer?
Miitii Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Det er umulig å vite hvor lang tid det tar, det kommer helt an på hvor sterk infeksjonen/katarren er. Det kan ta så lite som noen få dager, eller vare i 3-4 uker. Varer det så lenge er det jo bare å gå til legen over jul. Men det er sant at det går som regel over av seg selv, og så sant hun ikke skal i barnehage er det som ofte greiest å klare seg uten antibiotika. Et tips jeg fikk fra svigermor er å vaske med kamille te. Lag en kopp om morgenen og bruk det til å vaske titt hele dagen Mi på snart 2 fikk øyekatarr for to uker siden. Jeg vaska i to dager med kamille te, men så måtte jeg til legen for hun fikk ikke lov å komme i bhg før hun var starta på antibiotika. Vi brukte bare den antibiotikaen i 3 dager for katarren var nesten borte da vi kom til legen
Lilli med småtrolla Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2012 Hjertelig takk for svar!! Stor hjelp God jul!!
Caprica Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Jeg er ikke enig med Miitii..jeg syns du bør ta henne til legen. Innen du kommer dit bør du skylle med sterilt saltvann (ikke.koke selv) Ubehandlet øyeinfeksjon over tid kan skade øyet permanent (jeg holdt på å pådra meg hornhinneløsning da jeg var student og måtte sitte inne på en mørk hybel i ti dager midtsommers, ikke lese, ikke se tv, utsette øyet for så lite lys som mulig) Det er altfor lenge å vente til.over nyttår. Øyeinfeksjon skal alltid behandles, hvertfall.hvis det varer mer enn en dag.
Frufluffy Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Det er jo veldig vanlig å ikke behandle? Da sønnen min fikk det for noen år siden var praksis at man måtte behandle før barnet gikk i bhg. Noen år senere da datteren min fikk det hadde legene gått litt vekk i fra den praksisen, Det hjalp jo lite da bhg. ikke ville ha henne der uten antibiotika, selv om helsestasjonen sa noe annet. Uansett så er det mulig at det går over av seg selv etter få dager, gjør det ikke det så bør lege oppsøkes. Mulig jeg tar feil, men det er vel forskjell på øyekatarr med gult øyeguffe og øyeibetenelser der selve øyet er infisert. Selv kom jeg inn på øyeblikkelig hjelp time da jeg hadde "noe" på øyet,. da var det hvite i øyet helt rødt og det viste seg å være regnbuehinnebetennelse. Som er svært viktig å behandle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå