Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Har skrevet om dette før. Mamma ønsker å ha med hunden sin hjem til oss på julaften. Vi ønsker ikke dyr i hus. Jeg tok mot til meg og sa til henne at jeg kunne lage til til hunden på et rom i kjelleren, men at jeg ikke ønsker at hun skal ha hunden med i stuen. Om hunden er med kan vi knapt ha noe stående på bordet da hunden snapper det til seg (noe mamma syns er sjarmerende, men jeg syns er pyton). Ungene blir mer ville og springer og tuller med hunden, noe som gjør meg stresset for at de skal løpe noe overende. Mamma syntes da ikke det var greit at hunden ikke skulle få være sammen med oss under julefeiringen, men det var greit at den ikke er med akkurat under middagen. Jeg ønsker ikke hunden der i det hele tatt (bortsett fra at den kan ligge på et eget rom). Er det bare å svelge kamelen eller kan jeg si klart "nei"?. Dersom jeg sier nei kommer hun nok likevel, men det blir kanskje ikke så god stemning Men hverken mannen min eller jeg kan å ha dyr i huset. Vanskelig. Anonym poster: 3321bd32168339cdcb74a054a1425dcf
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 En hund som ikke kan la vær å ta ting fra bordet er ugreit å ha på besøk. Det forstår jeg godt. Hun må vel nesten få ha med hunden da det blir for lenge for den å være alene eller? Når det gjelder at ungene "drar opp" bikkja, så er det faktisk ditt ansvar! Anonym poster: fadedae85de7387147c98ff7c15bc64b
Gjest overlord Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å si at hunder ikke kommer inn i huset mitt (med hypotetisk unntak for eventuell førerhund).
Liljekonvall<3 Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Nå har jeg hund selv, og jeg hadde aldri forventet å ha hun med noen steder! Du kan med god samvittighet si nei. Ditt hus, dine regler! Forresten, jeg hadde klikket om en hund hadde spist av bordet mitt!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 En hund som ikke har oppdragelse, hadde jeg nektet inn i mitt hus. En hund bør vite at den ikke skal spise fra bordet, ikke hoppe opp i møbler osv. Så her er det du som har rett. Anonym poster: 0a72b79ddde287ec622cfde93c78f049
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Vi skal feire julaften hos svigers. Hunden vår må være hjemme alene da svigerinnen min har med sin hund og de to ikke går sammen (alltid vi som må la vår være hjemme). Hunden vår er vandt til å være alene hjemme så ser ikke noe problem med det. Verre for meg som heller vil være med vår hund som har oppdragelse enn å være med min svigerinnen hund som hele tiden må passes på siden den tar ting fra bord og i det hele tatt mangler oppdragelse :-( For familiefreden sin skyld gidder jeg ikke å lage noe styr ut av det. Gjør bare så godt jeg kan for å overse hunden. Men hjem til oss får denne IKKE komme. Anonym poster: 9a360c93685b1cca396b6edb744013ee
Gjest Miryks Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Støtter deg, jeg. Bikkja her vet at det som ikke ligger i matskålen hans, ikke skal røres. At moren din synes det er "søtt" ville jeg gitt en lang F i. Som sagt, ditt hus, dine regler. Et rom i kjelleren tror jeg bikkja klarer seg fint med. Du ser selv om du sier nei til besøk i det store og hele, men jeg synes moren din skal innrette seg etter dine og mannen din sine regler når det gjelder dyr i hus. Det at ungene fyrer opp bikkja er som første annie sier, ditt ansvar.
Gjest jule-Juliea Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Enig med Miryks, den er jo heldig som får ligge i kjelleren på rom der. Så kan moren din gå ned dit innimellom og kose og prate med den. Kan umulig være et problem for henne, det må hun jo skjønne!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Det velger du. Har selv hund som ikke er velkommen i julemiddag der vi skal, da skal han være hos en annen slektning. Syns det er greit. Anonym poster: efda65b3b175319b64609d4a5c06294e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Og hvis hunden har mulighet til å være i kjelleren skjønner jeg ikke problemet, det er snilt gjort av deg. Anonym poster: efda65b3b175319b64609d4a5c06294e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Har du forklart situasjonen nøye da? Til din mor, mener jeg. Anonym poster: c4a3d81d91dbb6bba564126ff62ef8c0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #12 Skrevet 21. desember 2012 Å måtte være i et ukjent rom i en kjeller, er nok verre for hunden enn å være hjemme alene. Synes at man i julen kan vise litt omtanke for andre, også hunder. Hunden kan kanskje bindes til noe når dere spiser middag? Anonym poster: 90eeea44b185dc8f116858d024bf9c02
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #13 Skrevet 21. desember 2012 Å måtte være i et ukjent rom i en kjeller, er nok verre for hunden enn å være hjemme alene. Synes at man i julen kan vise litt omtanke for andre, også hunder. Hunden kan kanskje bindes til noe når dere spiser middag? Anonym poster: 90eeea44b185dc8f116858d024bf9c02 Er det å vise omtanke, da? Binde hunden fast? Synes det beste hadde vært om hunden kunne være hjemme i kjente omgivelser. Hvorfor skal noen være så vrange når det kommer til hunder.. Vil de ha med seg bikkjene sine her og der, må de sørge for at de skal være ROLIGE inne og ha oppdragelse. Det er et must. Hvis ikke ødelegger man både for seg selv og hunden. Anonym poster: c4a3d81d91dbb6bba564126ff62ef8c0
Gjest Miryks Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Å måtte være i et ukjent rom i en kjeller, er nok verre for hunden enn å være hjemme alene. Synes at man i julen kan vise litt omtanke for andre, også hunder. Hunden kan kanskje bindes til noe når dere spiser middag? Anonym poster: 90eeea44b185dc8f116858d024bf9c02 Mora viser jo ikke mye omtanke når hun vil ha med seg en hund som stjeler fra bordet, og insisterer på at dyret skal være med dem hele tiden. Vi skal ha bikkja med til svigers, men da skal dyret ligge i bur mens vi spiser...
Caprica Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Har skrevet om dette før. Mamma ønsker å ha med hunden sin hjem til oss på julaften. Vi ønsker ikke dyr i hus. Jeg tok mot til meg og sa til henne at jeg kunne lage til til hunden på et rom i kjelleren, men at jeg ikke ønsker at hun skal ha hunden med i stuen. Om hunden er med kan vi knapt ha noe stående på bordet da hunden snapper det til seg (noe mamma syns er sjarmerende, men jeg syns er pyton). Ungene blir mer ville og springer og tuller med hunden, noe som gjør meg stresset for at de skal løpe noe overende. Mamma syntes da ikke det var greit at hunden ikke skulle få være sammen med oss under julefeiringen, men det var greit at den ikke er med akkurat under middagen. Jeg ønsker ikke hunden der i det hele tatt (bortsett fra at den kan ligge på et eget rom). Er det bare å svelge kamelen eller kan jeg si klart "nei"?. Dersom jeg sier nei kommer hun nok likevel, men det blir kanskje ikke så god stemning Men hverken mannen min eller jeg kan å ha dyr i huset. Vanskelig. Anonym poster: 3321bd32168339cdcb74a054a1425dcf Du er helt i din rett til å si nei til.hundegjest! Moren din har ingen grunn til å.bli sur for dettr (syns jeg da) Du strekker deg langt ved å fikse et sted den skal være i kjelleren! Men hvorfor i alle dager må.hunden være med?!?!?
Gjest Miryks Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Må bare legge til; hvis hunden har seperasjonsangst/ikke kan være alene hjemme av en annen grunn, er det hipp som happ om den blir med eller ikke. Et fremmed kjellerrom vil fremdeles fremkalle bjeffing/den oppførselen den gjør mens den er alene, som huset til mora di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå