Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Er en fyr som jeg har falt for. Han er kjempe snill, hyggelig, morsom osv osv. Han og mitt barn kommer beldig godt overens og barnet spør etter han når han ikke er her. MEN han røyker hasj. Jeg har gitt han klar beskjed om at jeg ikke vil ha han i nærheten av meg eller mitt barn hvis han har røyka eller han forsatt er påvirka av dette. Har har ikke noe barn sjøl. Han bor sammen med en kompis (som også røyker). Han pleier å røyke 1-2 ganger i uka, men i det siste så har han heller kommet til oss å vært her, enn å sitte med kompiser å røyke.. Han er 32 år. Er det noen andre som har noe erfaring eller meninger om dette? Anonym poster: 3667bfd0ba7334c8ae77d5f94ae073ff
Countess Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har barn med en som røyker hasj. Han lovte meg han skulle slutte, og tok seg sammen. Jeg ble gravid ved et uhell etter 5 mnd sammen, og jeg kan se det sånn at han gjorde aldri noe for å slutte. Jeg var gravid, og han fortsatte å sløve seg ned med hasj. Han drakk også en del, så et halvt år etter barnet var føst ble det slutt. Han har ikke endret seg ennå, og kommer nok ikke til å gjøre det. Han er også 32 år. Når vi ble sammen så var det ikke så farlig. Følelsene var nye og jeg ville jo ikke bestemme over han. Så i starten funker det nok kjempebra å være sammen med en så bruker narkotika. Det er når dere tar forholdet videre at det blir et problem. Ikke fortsett dette om han ikke slutter nå, Ikke involvert et barn som ikke er hans inn i det livet der. Du skylder barnet ditt å gjøre det rette nå, og det er å stille krav til denne mannen om han skal få være i livet deres.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Så lenge han bare røyker i helga, hadde jeg ikke bekymret meg noe særlig. For meg blir det på samme måte som at noen tar seg et par øl. Men hvis det blir røyking hver dag, eller at røykinga går utover andre ting, da hadde jeg vært mer på vakt... Anonym poster: 0a2500b8af3fd30eb270118b601f2df4
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Høres ut som min eks. Han bodde også sammen med en kamerat og han sa at de bare røyket i helger. Vel,sannheten var at det tydligvis var lørdag hver dag. Og de røyket både for å "våkne" og for å få sove. Og jeg kan nesten garantere deg at han har vært eller kommer til å være påvirket når han er sammen med deg.De kan ganske mange triks for å lure deg til tro at de ikke har røyket... Snu deg og løp er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Jeg kan LOVE deg at han røyker mer enn han gir inntrykk av, det gjør de alle sammen. De innser ikke selv engang at det er et problem. Hasjrøyking kan føre med seg mange negative adferdsendringer, og selv om alle som røyker selv fornekter det, kan du spørre hvem som helst som har levd med en hasjrøyker. Hasj pluss alkohol er dessuten en skummel kombinasjon, mange drap og mishandlinger har foregått i en slik rus. Bare er fakta. Du skylder barnet ditt å sette det foran din egen forelskelse! Anonym poster: d04e202cbc8d214334fd6eb8585bb34e
Countess Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Så lenge han bare røyker i helga, hadde jeg ikke bekymret meg noe særlig. For meg blir det på samme måte som at noen tar seg et par øl. Men hvis det blir røyking hver dag, eller at røykinga går utover andre ting, da hadde jeg vært mer på vakt... Anonym poster: 0a2500b8af3fd30eb270118b601f2df4 Ja, så lenge han bruker ulovlige narkotika KUN i helgene..så burde hun helt klart la han bli en del av hennes barns liv. Great advice..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Jeg røyket selv i 15 år..hver neste dag.Veldig sjeldent at noen gjør det 1-2 ganger i uken bare..man må nemlig røyke hver dag for å bli``seg selv``hvis du skjønner hva jeg mener? jeg traff en mann som var helt i mot og kuttet ut en del venner.Det er nå 3 år siden jeg klarte å slutte.Eksen min og alle røyke-vennene holder på enda..ingen av de har sluttet. Problemet med en hasj-røker-type er at du aldri vil kunne stole på han uansett og aldri ha felles økonomi.En annen ting er at de utvikler seriøst sosial angst og vil med tiden trekke seg unna alle som IKKE røyker.De glemmer også alle avtaler og må ikke være alene med barn.Det siste er at med tiden ser de så narkomane ut,skikkelige tynne og grå i huden... hadde holdt meg unna jeg,han vil antagelig ikke slutte om du krever det,det finnes øyedråper så du ikke har sjangs til å se om han er fjern. Anonym poster: 6e6e954bcb7fbbb9377d4a1708363034
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Bare for å gi deg et scenario.... Fyren blir pågrepet for besittelse av hasj/bruk av hasj (som i motsetning til alkohol, IKKE er lovlig). Politiet gjennomgår telefonen hans og ser at ham er sammen med deg og du har barn. Hva gjør de da? Mest sannsynlig sender de melding om dette til barnevernet. Jeg jobber i politiet og sørger for å få sendt slike meldinger ukentlig. Gjør det eneste riktige. Du er først og fremst mamma. Beskytt barnet ditt! Anonym poster: 472a215be5de96c4abe59a747125bb71
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Så lenge han bare røyker i helga, hadde jeg ikke bekymret meg noe særlig. For meg blir det på samme måte som at noen tar seg et par øl. Men hvis det blir røyking hver dag, eller at røykinga går utover andre ting, da hadde jeg vært mer på vakt... Anonym poster: 0a2500b8af3fd30eb270118b601f2df4 Ja, så lenge han bruker ulovlige narkotika KUN i helgene..så burde hun helt klart la han bli en del av hennes barns liv. Great advice.. Barnevernet ser sikkert like mildt på det...not. Til HI: nei, jeg er såpass selektiv i valg av partner og så lite desperat at jeg ikke er sammen med en kriminell dophue. Og det burde alle som har barn, unngå. Anonym poster: 4dcfd6fecd973895eb8d8bb5e402e055
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. desember 2012 #10 Skrevet 21. desember 2012 Jeg ville aldri vært sammen med en som røyka hasj. kjenner til ei som hadde besøk av typen. i bagen hadde han mange kilo hasj (typ mye, for salg) politiet kom, de ble satt i fengsel, ungene hentet på skolen av bv og tvangsplassert i hvert sitt beredskapshjem. Nå sier jeg ikke at din fyr selger, eller har en bag stående, men han er pr def narkoman. vil du virkelig at barna dine skal være sammen med en narkoman?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #11 Skrevet 21. desember 2012 Jeg var sammen med en hasjrøyker før....og han hadde masse kamerater som røyka også. Desverre var de ikke til å stole på noen av dem og de jugde om alt mulig rart. Alt fra hvor mye de røyka til dagligdagse ting. Min erfaring er at hasjrøykere sjelden gir seg med det. og selv om de sier de har gitt seg så gjør de det gjerne bak ryggen din uansett. Tenk deg fryktelig godt om....det er ikke noe å dra barna sine borti! Anonym poster: a70adf701df8c3a131931f144d2e91f5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #12 Skrevet 21. desember 2012 Jeg synes ikke det er verre å røyke hasj 1-2 ganger / uke enn å gå på byen hver helg og drikke seg full... Anonym poster: 122d86ee9cb7986ab2b94488601e90e3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #13 Skrevet 21. desember 2012 Jeg måtte bare svare her. Jeg har vært sammen med en hasj røyker i 7 år som nå er eks. Vi har 3 barn sammen og han klarer ikke slutte. Han må røyke for å få sove og hvis vi kranglet så blir han veldig sinna og slang utrolig mye stygt til meg,det verst tenkelige. Jeg ga han tilslutt et ultimatum at enten så slutter du eller så må du flytte.Han valgte å flytte fra oss for å fortsette misbruket. Anonym poster: cd25079c6f28510c45ac1fb9b6130c52
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. desember 2012 #14 Skrevet 21. desember 2012 Jeg synes ikke det er verre å røyke hasj 1-2 ganger / uke enn å gå på byen hver helg og drikke seg full... Anonym poster: 122d86ee9cb7986ab2b94488601e90e3 Bare for opplysning: det er lovlig med inntak av alkohol, og straffbart med BRUK av narkotika (ikke bare salg og pushing). Hvis du ikke synes det er verre å være kriminell enn å være lovlydig, så tyder det på litt problemer i forhold til IQ.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #15 Skrevet 21. desember 2012 Jeg synes ikke det er verre å røyke hasj 1-2 ganger / uke enn å gå på byen hver helg og drikke seg full... Anonym poster: 122d86ee9cb7986ab2b94488601e90e3 Nei gjør vel ingenting at det ene kan du bli straffet for og få barnevernet innblandet, men så lenge man ikke ser problemet selv så hvorfor tenke på barna..... Anonym poster: c9a748f4f6b780cb211ebf382463feef
SickMyDuck Skrevet 21. desember 2012 #16 Skrevet 21. desember 2012 Jeg synes ikke det er verre å røyke hasj 1-2 ganger / uke enn å gå på byen hver helg og drikke seg full... Anonym poster: 122d86ee9cb7986ab2b94488601e90e3 Og du er ett brødhue!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #17 Skrevet 21. desember 2012 HI her! Ser mange innspill her. Han har ikke røyka på over 1 uke nå for å kunne være sammen med oss hver dag. Det er forsatt ganske nytt mellom oss. Jeg har sagt det er helt opp til han. Hvis han vil røyke så er det greit, men han skal holde seg unna meg og mitt barn da. Han røyker ikke, har ikke med seg noe eller er påvirka så lenge han er sammen med oss, og dette VET jeg stemmer. Han jobber og er veldig sosial. Og han selger ikke! Han kjøper kun det han skal ha til den ene røyken, når han kjøper. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trenger å få ut litt ting fra hode mitt.. Anonym poster: f02d97e3e9f31d3be889ce013141a271
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #18 Skrevet 21. desember 2012 HI her! Ser mange innspill her. Han har ikke røyka på over 1 uke nå for å kunne være sammen med oss hver dag. Det er forsatt ganske nytt mellom oss. Jeg har sagt det er helt opp til han. Hvis han vil røyke så er det greit, men han skal holde seg unna meg og mitt barn da. Han røyker ikke, har ikke med seg noe eller er påvirka så lenge han er sammen med oss, og dette VET jeg stemmer. Han jobber og er veldig sosial. Og han selger ikke! Han kjøper kun det han skal ha til den ene røyken, når han kjøper. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trenger å få ut litt ting fra hode mitt.. Anonym poster: f02d97e3e9f31d3be889ce013141a271 Problemet med alle menn er at de gjerne fremstår som bedre enn de er i begynnelsen av et forhold, for å imponere dama. Dessverre viser det seg gang på gang at det er løgn, men da har man gjerne etablert seriøst forhold, flyttet sammen, blitt gravid osv, slik at det er mye vanskeligere å komme ut av det. Snakker av egen erfaring (som ikke gjaldt narkomane menn, men menn som ønsket å sjefe over dama 24/7, ikke ville ha sex osv). Anonym poster: 4dcfd6fecd973895eb8d8bb5e402e055
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. desember 2012 #19 Skrevet 21. desember 2012 Nei, men da syns jo du det er greit da. La han røyke! Jeg har nulltoleranse for de som blander barn og dop.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #20 Skrevet 21. desember 2012 Kjære HI Nå er du naiv, og forelska, det er helt tydelig. Eneste måten du kan vite om han har røyka eller ikke er å få ham til å levere urinprøver. Med mindre du holder ham i hånda 24/7. Og tror du virkelig det bare er å kommandere noen til å la være å ruse seg? Da hadde livet vært enkelt! Han er forelska i deg og opptatt av å gjøre deg til lags nå i starten. Men det kommer en dag der han begynner å slappe av mer, og da vil han lukke ørene for dine meninger. Anonym poster: d04e202cbc8d214334fd6eb8585bb34e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Du kan jo se an personen og hvor sannsynlig du tror det er at han slutter. Hva slags venner har han. Har han jobb. Hva gjør han på fritiden. Osv. Men jeg ville styrt unna. Hva hvis du involverer deg dypere med han, blir ikke det en stor belastning for deg hvis han ikke slutter? Hva hvis han røyker mer enn han sier, selv om han ikke gjør det sammen med dere? Jeg kan love deg at det kommer til å gi deg mange bekymringer hvis han ikke slutter med en gang. Tenk deg hvis dere blir samboere og skal kose dere sammen med en film en lørdagskveld - så vil han røyke hasj, for det liker han i helgene. Syns du det er greit? Syns du det er greit at han røyker, bare han ikke gjør det sammen med dere? Anonym poster: 6a316b6e4158ff6a1ec7ed8656f036fe
Katteskinnet Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 Nei, jeg kunne vært sammen med en kriminell taper. Iallefall ikke om det var barn i bildet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #23 Skrevet 21. desember 2012 Bare for å gi deg et scenario.... Fyren blir pågrepet for besittelse av hasj/bruk av hasj (som i motsetning til alkohol, IKKE er lovlig). Politiet gjennomgår telefonen hans og ser at ham er sammen med deg og du har barn. Hva gjør de da? Mest sannsynlig sender de melding om dette til barnevernet. Jeg jobber i politiet og sørger for å få sendt slike meldinger ukentlig. Gjør det eneste riktige. Du er først og fremst mamma. Beskytt barnet ditt! Anonym poster: 472a215be5de96c4abe59a747125bb71 Min røyker noen ganger til fest. En kamerat ble tauet inn og da ble også min mann innblandet - politiet sendte bekymringsmelding til BV - 2 møter og ferdig. At vi begge hadde stabilie jobber, ett bra hjem (de kom aldri å sjekket siden politiet allerde hadde vært inne å sett) osv sa veldig mye. Så for meg som satt der virkert det bare ut som vi var til bry at de måtte bruke tid på oss. De kontaktet både barnehage og helsestasjon og fikk rapporter på meg oss som vi da fikk lese gjennom. Det var vel det som var det verste - hva bhg og HS tenkte da de fikk telefon om å skrive rapport til barnevernet, men det sto heldigvis ingenting negativt :-) Anonym poster: da27dc4b7f0ddb1c18dd021730f31603
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #24 Skrevet 21. desember 2012 Bare for å gi deg et scenario.... Fyren blir pågrepet for besittelse av hasj/bruk av hasj (som i motsetning til alkohol, IKKE er lovlig). Politiet gjennomgår telefonen hans og ser at ham er sammen med deg og du har barn. Hva gjør de da? Mest sannsynlig sender de melding om dette til barnevernet. Jeg jobber i politiet og sørger for å få sendt slike meldinger ukentlig. Gjør det eneste riktige. Du er først og fremst mamma. Beskytt barnet ditt! Anonym poster: 472a215be5de96c4abe59a747125bb71 Min røyker noen ganger til fest. En kamerat ble tauet inn og da ble også min mann innblandet - politiet sendte bekymringsmelding til BV - 2 møter og ferdig. At vi begge hadde stabilie jobber, ett bra hjem (de kom aldri å sjekket siden politiet allerde hadde vært inne å sett) osv sa veldig mye. Så for meg som satt der virkert det bare ut som vi var til bry at de måtte bruke tid på oss. De kontaktet både barnehage og helsestasjon og fikk rapporter på meg oss som vi da fikk lese gjennom. Det var vel det som var det verste - hva bhg og HS tenkte da de fikk telefon om å skrive rapport til barnevernet, men det sto heldigvis ingenting negativt :-) Anonym poster: da27dc4b7f0ddb1c18dd021730f31603 Og det var en helt ok opplevelse for deg? Anonym poster: d04e202cbc8d214334fd6eb8585bb34e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #25 Skrevet 21. desember 2012 Ja, at min røyker med gamle studentgjengen sin når de møtes gjør meg ingenting - men selvfølgelig ubehagelig når det sto på. Politiet har jo meldeplikt, BV brydde seg ikke. Fordi problemet var ikke oss sånn egentlig, men det lå meldinger på mobilen hans fra min mann. Han som ble tatt var og pga verre ting så han er ikke lenger med i gjengen så jeg bekymrer meg ikke. Kanskje jeg en dag gjør det, men nå etter 10 år sammen har det ikke vært noe problem. Har kjent han i 15 år. Anonym poster: da27dc4b7f0ddb1c18dd021730f31603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå