Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Fikk akkurat opp en melding på macen om at en annen enhet på nettverket benytter ip-adressen, og at jeg måtte koble til senere. Hva betyr dette? Er det en annen pc inne på nettverket som benytter ip-adressen? Her er nettverket kryptert med et rimelig heftig passord, og vi har ingen andre pc'er. Kan det være mobilene? Men de er jo koblet til hver gang vi er her hjemme uten at denne meldingen dukker opp.. Fikk dessuten en snodig melding på Iphonen her om dagen, at jeg var trukket ut til å ha vunnet blablabla. Det var ikke via en tekstmelding, men kom opp på hovedskjermen, og jeg måtte trykke OK for å få den bort (gikk ikke inn på noe, den forsvant bare). Har jeg virus/trojaner på den? Anonym poster: d12b39c3d0fcd100e1463f1fa3a17da0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Det er slik det er med i-ting. Mac, iphone... Og du kan godt ha virus på mobilen din, det samme på pcen din. Det skal være vanskelig å bruke andres IP-adresse, altså! Det er liksom... På en måte pc'ns telefonnummer, men det byttes ut innimellom. Kan ikke hjelpe deg, dessverre. Anonym poster: 4b14e789869866c42e76229b3f11e3a6
Renate81 Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Fikk akkurat opp en melding på macen om at en annen enhet på nettverket benytter ip-adressen, og at jeg måtte koble til senere. Hva betyr dette? Er det en annen pc inne på nettverket som benytter ip-adressen? Her er nettverket kryptert med et rimelig heftig passord, og vi har ingen andre pc'er. Kan det være mobilene? Men de er jo koblet til hver gang vi er her hjemme uten at denne meldingen dukker opp.. Fikk dessuten en snodig melding på Iphonen her om dagen, at jeg var trukket ut til å ha vunnet blablabla. Det var ikke via en tekstmelding, men kom opp på hovedskjermen, og jeg måtte trykke OK for å få den bort (gikk ikke inn på noe, den forsvant bare). Har jeg virus/trojaner på den? Anonym poster: d12b39c3d0fcd100e1463f1fa3a17da0 Nei det er ikke nødvendigvis noen inne på nettverket. Det kan rett og slett være modemet som henger eller bare en liten hikke.. har fått den flere ganger, men om du har telefon/nettbrett el en annen pc på kan det og være derfor..
Renate81 Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Det er slik det er med i-ting. Mac, iphone... Og du kan godt ha virus på mobilen din, det samme på pcen din. Det skal være vanskelig å bruke andres IP-adresse, altså! Det er liksom... På en måte pc'ns telefonnummer, men det byttes ut innimellom. Kan ikke hjelpe deg, dessverre. Anonym poster: 4b14e789869866c42e76229b3f11e3a6 Jeg har ikke i ting men fått samme feilen her... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå