Gå til innhold

Tror ikke mannen tenker noen ganger.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med sykt barn. Gubben gikk på jobb kl 7 i dag og kommer nok ikke hjem før sent i kveld. Er noe juleferien på jobben, ikke julebord for det er på nyåret. Saken er den at akkurat i kveld hadde jeg trengt at han kom hjem til vanlig tid. Jeg kan ikke både passe på sykt barn og lufte hunden. Att på til har jeg et kne som verker som besatt i dag (venter på operasjon). Siden mannen tok en kort tur på morran i dag med hunden så trenger den så absolutt en lenge tur i ettermiddag. Blir urolig. og blir det riktig sent uten at gubben har dukket opp i kveld må jeg ta kveldsturen også. Kjenner jeg er oppgitt og skuffet.

Ba han om å ikke drikke så mye eller komme sent hjem og svaret var surt at han ikke kunne garantere noe nei.

Skjønner ikke hvor samvittigheten hans er.

Svigermor bor i nabobyen og var tilfeldigvis i nærheten pga noe julehandel.

Oppgitt!

 

Anonym poster: c8256bdb77956cad8eab196cc8fc5063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg syns du skal unne mannen din dette. Du klarer vel å lufte den hunden, selv om du har sykt barn. Med en positiv innstilling kan man klare det meste. :)

Skrevet

Vet du, jeg syns du skal unne mannen din dette. Du klarer vel å lufte den hunden, selv om du har sykt barn. Med en positiv innstilling kan man klare det meste. :)

 

Med et vondt kne?

Skrevet

Vel, nå har jeg aldri hatt hund, så mulig jeg er helt på jordet her. Men jeg tenker at klarer man å ta seg av et barn så klarer man vel å ta seg av en hund. Jeg vil tro at det er lettere med en hund enn med et barn, men hva vet jeg. ;)

Skrevet

Hvis det er snø hos dere, så får du ta med hunden ut i hagen og kaste snøballer til den, da får den luftet seg og brukt opp masse energi og så får mannen gå en dobbelt så lang tur i morgen. Selv om det ikke er det beste, så klarer en hund seg uten en lang tur en dag hvis den får luftet seg nok på andre måter.

 

Anonym poster: 22064fa7d7e32011f29802325cb0d0a8

Skrevet

Om hunden ikke får en luftetur EN dag så er det vell ingen krise?

 

Sett han ute i band/løpestreng.. Tror ikke det er normalt at alle som har hund, går lengre turer med de 1-2 ganger hvær dag :)

 

Anonym poster: a441545816ef6cd0aa00e63889d174e7

Skrevet

Hunden MÅ da ikke ha tur? Altså, selvsagt må den det på normal basis, men ingen hunder har omkommet av å ikke få tur EN dag innimellom.

 

Her var det det totale snøkaos forrige uke, full storm og farlig å bevege seg gatelangs. Da var det 1-2 dager der hunden ikke fikk direkte tur, men ble lufta i hagen, fikk tyggeben, godbitsøk og en kort "treningsøkt" på stuegulvet.

Joda, han ville nok helst gått på tur, men han daua ikke, og hadde det helt greit.

 

Dette har skjedd andre ganger også, der jeg har sittet hjemme alene med barn. Noen ganger har jeg da tatt med ungen i vogn og gått en kortere tur enn vanlig, eller han har fått stimulans/lufting på annet vis. Så lenge dette hører med til sjeldenhetene, ser jeg absolutt ikke hva som er problemet.

Skrevet

Men hvor kom svigermor inn???

 

Skjønte ikke det jeg? Er hun i nærheten og kan hjelpe eller hva mente du?

 

Anonym poster: 0d8536777010a005310177d24bdbf4fe

Skrevet

Sitter her med sykt barn. Gubben gikk på jobb kl 7 i dag og kommer nok ikke hjem før sent i kveld. Er noe juleferien på jobben, ikke julebord for det er på nyåret. Saken er den at akkurat i kveld hadde jeg trengt at han kom hjem til vanlig tid. Jeg kan ikke både passe på sykt barn og lufte hunden. Att på til har jeg et kne som verker som besatt i dag (venter på operasjon). Siden mannen tok en kort tur på morran i dag med hunden så trenger den så absolutt en lenge tur i ettermiddag. Blir urolig. og blir det riktig sent uten at gubben har dukket opp i kveld må jeg ta kveldsturen også. Kjenner jeg er oppgitt og skuffet.

Ba han om å ikke drikke så mye eller komme sent hjem og svaret var surt at han ikke kunne garantere noe nei.

Skjønner ikke hvor samvittigheten hans er.

Svigermor bor i nabobyen og var tilfeldigvis i nærheten pga noe julehandel.

Oppgitt!

 

Anonym poster: c8256bdb77956cad8eab196cc8fc5063

Skjønner deg godt, jeg.. Jeg blir heller ikke spesielt glad når ting ikke går som jeg hadde tenkt. Men så skjønner jeg mannen også. For når jeg for en gangs skyld er ute på noe på kvelden, så er jeg ikke interessert i formaninger om hvor lenge jeg skal bli. Da er sjansen stor for at jeg blir lenger, bare på trass(ok så er jeg 14 år av og til)

Bestem deg for at dette skal gå bra, så gjør det det!

 

Anonym poster: 0fafe13af3b30c52452f23e496994bf5

Skrevet
Vel, nå har jeg aldri hatt hund, så mulig jeg er helt på jordet her. Men jeg tenker at klarer man å ta seg av et barn så klarer man vel å ta seg av en hund. Jeg vil tro at det er lettere med en hund enn med et barn, men hva vet jeg. ;)

 

Gå tur med vondt kne er kanskje vondt? Spesielt i et tempo som en hund ofte krever.

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke det med svigermor... Kanskje hun står i en annen garasje? :D

 

Anonym poster: 6f1e49c0d567d6ff2752deee4d27934f

Skrevet

Har schafer og for den holder ikke en tur i hagen. Ikke tisser eller bæsjer den i hagen heller, må ut på tur for å få gjort noe. Hadde ungen vært frisk, så hadde det ikke gjort noe. Da hadde jeg bare plassert ungen forran tvn med noe godt og reservemobilen i hånda. Men så lenge ungen kaster opp og ikke vil være alene går ikke det. Mannen har ikke engang sjekket opp hvordan det står til me ungen som kastet opp for ørtende gang når han gikk ut døra.

Svigermor kom inn i bildet fordi hun var i nærheten i dag og stakk innom, da fikk jeg handlet så vi har til mat i dag. For vi hadde bare en brødskalk igjen etter at mannen spiste frokost i dag.

Og når det gjelder kneet så er det såpass vondt at jeg biter tenna sammen bare jeg skal over gulvet her.

 

Hadde ungen vært frisk hadde det ikke brydd meg at han var borte hele kvelden.

 

Anonym poster: c8256bdb77956cad8eab196cc8fc5063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...