Gå til innhold

Paracet

Februargullet2013

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har unngått det lengst mulig,for liker ikke og ta noe når jeg er gravid,men vet det er trygt, og nå må jeg nesten ta,for vil ikke ligge rett ut på julaften, Men tenkte og ta 2 i kveld når jeg legger meg og 2 i morgen tidlig,vil helst unngå og ta flere,synes dere det høres mye ut? Skal på Apoteket idag,for trenger hostesaft også,håper de har til gravide også da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg har ikke turt å ta noe som helst jeg heller, har vært forkjøla og hatt feber denne uka og ventet på at alt skal gi seg av seg selv. Var hos legen i går og fikk beskjed om at paracet er helt greit når man virkelig trenger det, og så lenge man ikke tar ibux går det fint :) Det skulle jeg gjerne visst om før, men feberen forsvant jo uten paracet også!

Synes ikke det hørtes mye ut, det er bare å prøve og se om det funker. God bedring:)

Skrevet

Takk for svar:) Nei vil helst la være,men nå har jeg feber og veldig forkjølet, og må tvinge i meg mat,så da tror jeg det er best og begynne og ta det, Nei Ibux holder jeg meg vekk fra. Bra du har blitt bedre :).

Takk for det :)

Skrevet

Paracet kan du trygt ta så lenge du følger pakkeanvisningen :)

God bedring.

Skrevet

Takk:). det skal jeg følge, gjør ikke noe som blir galt for ungen:)

Skrevet

Ja, følg anvisningen, så går det bra.

Det har vært undersøkelser som kan tyde på at storforbruk av paracet kan skade forplantningsorganene til guttefostre, men da er det snakk om stort forbruk over lengre tid.

Å ta en paracet i ny og ne fordi man har vondt, eller for å få ned feber ved sykdom, er det ingenting farlig med. Tvert imot- høy feber feks, kan være skadelig for babyen, og da er det absolutt bedre å ta paracet. :)

Skrevet

Jeg har hos legen i går og fikk samme beskjed- bruk paracet.. Men hostesaft er jeg usikker på om du vil finne som passer til gravide. Jeg fikk i allafall beskjed om at det ikke var noe gravide kunne ta,men bare benytte seg av gamle kjerringråd som varmt drikke og hvile!

Skrevet

Takk for svar:) Vert på apoteket, og der fikk jeg beskjed om og ta max 2 paracet om dagen, men kun hvis det virkelig var nødvendig :) har ikke tenkt til og ta mer enn 4 stk 2 i kveld når jeg legger meg og 2 i morgen kveld. Fikk hostesaft også, han var kjempe nøye han som ga meg det,tittet på datan og spørte flere der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...