Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Må søke barnehageplass nå før fristen i mars. En barnehage ligger bare noen hundre meter hjemmefra og skal være en god og hyggelig barnehage. Normalt sett kunne jeg bare søkt den med en gang på førstevalg og vært ferdig med den saken. Greia er at vi trolig kommer til å flytte i løpet av den tiden barnet skal gå i barnehagen, til andre siden av byen. Hva hadde dere valgt. Søkt henne inn i barnehager i nærmiljøet og eventuelt søkt henne overflyttet til en annen barnehage om vi flytter eller ville dere valgt en mer "sentral" barnehage som barnet kunne gått i uansett hvilken ende av byen vi bor i. Blir noe mer styr med kjøring og henting i barnehage ved å velge den sentrale men den har en veldig godt rykte. Er litt skeptisk til å skulle måtte bytte barnehage sånn for barnets del. Måtte forholde seg til nye barn og voksne osv. Anonym poster: 1914c4706c8f31084d4fe44a7245e6b0
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Hvis dere ikke er HELT sikre på at dere kommer til å flytte, så hadde jeg valgt den nærmeste barnehagen. Og uansett, så går det som regel kjempebra å flytte med små barn uansett. Det å bytte barnehage eller skole, er noe som som regel går kjempebra! Så jeg ville valgt nærhet til hjemmet nå i første omgang Anonym poster: 7e9cc5106258308b544d7cc91c724838
Gjest SprøstektLøk Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Jeg hadde ikke byttet barnehage ihvertfall, så ville tenkt meg nøye om.
Cornelianelia Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Dere skal flytte i løpet av barnehagetiden, hva betyr det? I løpet av neste barnehageår? I løpet av to år? Fem år? Hvis dere ikke vet sikkert hvor dere skal flytte eller når dere skal flytte, velger dere nærmeste barnehage. Ingen klarer å planlegge hele livet på en gang. Ting blir til underveis, barnehagebytter går som regel bra. Et godt tidspunkt å bytte på er overgangen fra småbarnsavd til storebarnsavd.
Elsker livet Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Hadde tatt den nærmeste og heller byttet til barnehagen som hører til den skolekretsen barnet skal begynne på.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Når du skriver "vi trolig kommer til å flytte..." så ville jeg søkt barnet inn i barnehagen i nærmiljøet. Når det bare er trolig iløpet av barnehagetiden så er dere verken sikker på flyttingen eller har noe tidsperspektiv på flyttingen så da tenker jeg at nærbarnehagen er det beste alternativet
Elsker livet Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Hadde tatt den nærmeste og heller byttet til barnehagen som hører til den skolekretsen barnet skal begynne på.
Cmyk Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Jeg ville også valgt den nærmeste, og heller byttet når det ble aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Å ha en barnehage nært hjemme er absolutt å foretrekke, ville valgt den nærmeste. Og så byttet. Vår datter går i sin tredje barnehage og hun har ikke fylt tre år ennå...ikke optimalt men med flytting osv osv ble det sånn, og det har gått veldig bra når hun har flyttet. Er enklere jo mindre de er, har ikke venner på samme måte som eldre barn og glemmer fort det som har vært. Anonym poster: 6936b128ad7b16bc2a246ec0c031716e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå