Gå til innhold

Er det naturlig for deg å drikke vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen tråd her på forumet tar opp alkoholvaner og om det er greit å gi alkohol i gave. Et stykke lenger ned i tråden svarer ei at hun ikke vet om noen som ikke liker å drikke.

Derfor en liten undersøkelse om alkoholvaner:

1) Drikker minst en gang per uke

2) Drikker mer enn fire ganger per måned

3) Drikker sjeldnere enn hver måned

4) Drikker ikke/mindre enn en flaske vin (el tilsvarende) per år

Opplever du som som drikker at det er merkelig at noen ikke gjør det? Blir du nysgjerrig på hvorfor og tenker at det må være en grunn, f.eks at vedkommende er gravid?

Du som ikke drikker: Opplever du ofte at det stilles spørsmål ved hvorfor?

Anonym poster: 35b99c38d775b627aa5746ae3599f9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3- drikker vel alkohol noen få ganger i året. Og da noen glass, jeg drikker meg ikke møkkings.

Jeg bryr meg ikke om hvorvidt andre drikker alkohol eller ikke, det får være deres sak. Jeg synes det er en uting å blande seg borti andres alkoholvaner (med mindre de er alkoholikere, selvsagt).

Skrevet

Alt 3.

Spekulerer gjerne litt hvis noen takker nei til vin, men sier ikke noe høyt. Det er bare fjortiser som maser om sånt. I min alder er det uhøflig å presse folk til å drikke.

Anonym poster: 8a5079841c8ae2767955aab3bbb0be34

Skrevet

3)

Jeg bryr meg lite om hvorfor andre ikke drikker, det er ikke opp til meg å avgjøre hva andre skal/ikke skal.

Skrevet

Jeg drikker nesten aldri. snakk om 2, maks 3 ganger i året..

Hvorfor? Pga sykdom gikk jeg nesten 6 uker med følelsen av å være konstant dritings. liker ikke følelsen alkohol gir i kroppen etter dette. dessuten liker jeg ikke alkoholsmaken:-P og jo, jeg kjenner alkoholsmaken av både øl og cider:-P

Skrevet

Drikker ikke så ofte etter at jeg fikk barn, men akkurat nå sitter jeg faktisk med et glass vin på bordet.

Tenker ikke noe over at folk ikke drikker. Det er en privatsak jeg ikke bryr meg så mye om

Skrevet

En annen tråd her på forumet tar opp alkoholvaner og om det er greit å gi alkohol i gave. Et stykke lenger ned i tråden svarer ei at hun ikke vet om noen som ikke liker å drikke.

Derfor en liten undersøkelse om alkoholvaner:

1) Drikker minst en gang per uke

2) Drikker mer enn fire ganger per måned

4) Drikker ikke/mindre enn en flaske vin (el tilsvarende) per år

Opplever du som som drikker at det er merkelig at noen ikke gjør det? Blir du nysgjerrig på hvorfor og tenker at det må være en grunn, f.eks at vedkommende er gravid?

Du som ikke drikker: Opplever du ofte at det stilles spørsmål ved hvorfor?

Jeg drikker ca annenhver mnd, altså 6-7 ganger i året. Samboeren min drikker kanskje 1-2 ganger i året. Har tidligere vært sammen med en avholdsmann. Jeg liker det edruelige liv :) Skal sies at jeg har festa MYE før jeg ble mamma.

Anonym poster: f27cc564e1d9876fda1c0eef0f58afbb

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Jeg har ikke drukket vin (dvs noe med alkohol) de siste 15 årene.

Da jeg var yngre fikk jeg selvsagt endel spørsmål rundt det, men ikke på noen masete eller uhøflig måte. Mannen min synes det er helt ok at jeg ikke drikker, fordi da har han alltid sjåfør :D

Skrevet

Nå er jeg gravid og drikker ikke det hele tatt, men ellers er det nok alt 3, drikker ikke så ofte. Om folk ikke drikker er det helt opp til dem, spekulerer ikke noe i det

Skrevet

Er ingen alternativ for meg her..

Jeg drikker vin 1-2 ganger i mnd. Ikke fyll men koser meg med noen glass nå og da.

Innimellom, kansje 3 -4 ganger i året er jwg på fest og da kan jeg også bli full...

Tenker ikke over om andre drikker eller ikke, det får nesten folk få bestemme selv.

Anonym poster: 7e93bafbe15cea3edccdb6e3fdee9aaa

Gjest Hercule Poirot
Skrevet (endret)

Jeg er et sted mellom 2 og 3; noen ganger i året drikker jeg et glass vin eller en øl kanskje nesten hver dag, f.eks. om sommeren. Så kan det gå månedsvis til neste gang jeg i det hele tatt smaker alkohol. En gang eller to i året drikker jeg kanskje såpass at jeg kjenner det.

Og hva andre drikker eller ei, det legger jeg meg overhodet ikke borti.

Endret av Hercule Poirot
Skrevet

Drikker ikke.

Ja, jeg opplever at det relativt ofte er noe folk undres over. Eventuelt ser det ut som de tenker noe om det, men unnlater å spørre fordi de tror jeg har alkoholiserte foreldre eller er tidligere alkis eller noe.

Anonym poster: bfd3ed050198f58862b7706c23aae4a4

Skrevet (endret)

1-4 gongar i månaden, fleire år sidan eg var full sist.

Interesserar meg lite for alkoholvanene til andre, så lenge dei ikkje er til sjenanse.

Endret av ★julestjerne★
Skrevet

Dere som svarer er unntaket, altså! Det er mange som har økt alkoholkonsum i desember, dette er den måneden der salget av alkohol er høyest og mange bruker alkohol til å stresse ned med. Vil tro at det gjelder vel så mye småbarnsmødre som andre, kanskje særlig småbarnsforeldre. Er det litt skambelagt eller? Ser du ned på folk og tenker ditt om dem som drikker minst en gang i uken, hvis du skal være helt ærlig?

hi

Skrevet

Drikker ikke i det hele tatt. Er vokst opp i et hjem der ingen drakk alkohol så for meg er det unaturlig å drikke. Mannen min drikker heller ikke pga at foreldrene var alkoholikere.

Tenker ikke over om andre drikker eller ikke, og vet ikke om andre spekulerer i hvorfor jeg ikke gjør det. Ikke lagt merke til det iallefall.

Anonym poster: d2c7006b734634978ffeeae8534a6f5e

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ingen av alternativene passer meg helt.

Nå har jeg vært prøver/gravid/ammer i over to år, men før det drakk jeg vel øl eller vin 1-2 ganger i mnd.

Det er mange i omgangskretsen som ikke liker vin, så det tenker jeg ikke over en halv gang. Jeg kan selv takke nei til alkohol uten noen spesiell grunn, så da tenker jeg at andre også kan det.

Skrevet

4 Liker ikke så veldig godt,men har tatt et par glass med vin på et år,før jeg ble gravid selvsagt

Skrevet

Nr 4. Jeg liker ikke vin, øl, likører, ulikt brennevin osv. Liker et par drinker, men det blir jeg så dårlig av så det drikker jeg ikke lenger. Jeg får nesten angst av tanken på hvor dårlig jeg blir dagen etterpå :P

Ja, folk undres veldig over at jeg ikke vil ha alkohol og syns det er rart.

Skrevet

Alt. 1

Og nå følte jeg meg som en alkis her, som drikker ca et glass vin i uka...

Jeg tenker ikke over det om noen jeg ikke kjenner ikke drikker alkohol, men om en venninne plutselig ikke drikker alkohol på jentekveld uten at det er fordi hun må kjøre hjem tenker jeg med med en gang graviditet ja, i min omgangskrets. Og jeg vet at jeg blir avslørt på nyttårsaften om at jeg er gravid, fordi folk vil lure på hvorfor jeg ikke vil smake på noe.

Anonym poster: a1da4c3313cf3e490ed50aba88f7fe63

Skrevet

Er jo bare folk som nesten ikke drikker som svarer her selvfølgelig. Typisk det :P.

I perioder drikker jeg vin en gang i uken og så kan det gå en mnd mellom hver gang.

Er nok ute eller på fest eller noe og drikker meg full ca annenhver mnd i gjennomsnitt. Men jeg er singel da.. :P

Anonym poster: a000a2031c37bd45bbd58c1511766f27

Skrevet

Sikkert 15 år siden jeg sist var beruset.

Før jeg fikk barn drakk jeg kanskje 4 ganger i året, nå drikker jeg kanskje en gang annenhvert år og da max 2 glass. Jeg er nok et unntak ;)

Anonym poster: b9a45172aa0cf3b43a35f298eed1b7db

Skrevet

Næsj det varierer fra måned til måned. I oktober drakk jeg et glass vin om kvelden 2-3ganger i uka. I november drakk jeg ikke alkohol i det hele tatt. Nå har jeg fått en konjakk hos svigermor, så det blir vel gang nummer 2 i desember.

Har ingen faste dager jeg drikker på , så det går litt på humør og lyst. Dermed tror jeg ikke jeg passer inn i noen av alternativene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...