Gå til innhold

Kjempe mot søvnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 mnd som plutselig har blitt supervanskelig å legge. Jeg har tidligere puppet han i søvn, noe som har funket bra, men nå drikker han den tom for så å vri seg unna og gråte. For meg så virker det som det er i det øyeblikket han kjenner at han sovner at han blir urolig. Det samme i armene våre, han blir tyngre og tyngre i hodet, neeesten sovne, også er det full aktivitet med grining, gniing i øynene og bukting. Det samme om det er far eller jeg som forsøker å legge.

Han var syk forrige uke, men er frisk nå. I dag har jeg forsøkt å begrense dagsovingen (pleier å ha en langdupp på 3-4 timer før kl 14). i dag har han sovet 1 1/2 time x 2. Men skal man begynne å begrense dagsovingen så tidlig? Vi startet også leggingen i kveld før han viste tegn på trøtthet. Men allikevel, full action idet han sovner.

Noen som vet hva som skjer og hva vi gjør galt? Separasjonsangst?

Anonym poster: a329b8ce67a07ad156fdf1827f5c20d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner eller utviklingssprang kanskje? Eller har dere akkurat begynt med innføring av fast føde eller en ny type mat som kan gi ham en urolig mage? Hadde nok ikke begynt å begrense dagsøvnen ennå, heller vekket til et fast tidspunkt hver morgen og prøvd å innrette dagduppene slik at han fikk nok tid mellom siste dupp og legging.

Anonym poster: b98b0d3fdfe6a80151ebbf222da36eae

Skrevet

Sånn er min og! Akkurat som han syns det er ubehagelig å falle i søvn. Ikke noe problem med stimuli, vogn bil osv, men ellers får han panikk når han holder på å sovne.. Kjemper imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...