Gå til innhold

Fødeplass


Mari_83

Anbefalte innlegg

Noen som har søkt og fått fødeplass enda da? Selv har jeg fått på Rikshospitalet og er veldig glad for det. Har hørt at det er fullt kaos i Oslo på fødeavdelingene i Juli/August pga barnehageopptaket. Lønner seg nok å være tidlig ute med søknaden for Augustmagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har søkt og fått fødeplass enda da? Selv har jeg fått på Rikshospitalet og er veldig glad for det. Har hørt at det er fullt kaos i Oslo på fødeavdelingene i Juli/August pga barnehageopptaket. Lønner seg nok å være tidlig ute med søknaden for Augustmagene!

 

Bør man søke allerede nå altså? Har liksom ikke vågd å tenke så langt ennå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlegen min søkte fødeplass og UL når jeg var hos henne for halvannen uke siden, og jeg skulle få svar på dato for UL og bekreftelse på fødeplass når jeg kommer til henne neste uke.

I oslo vet jeg det er nødvendig og søke om både UL og fødeplass tidlig pga stor pågang, ellers risikerer man å havne på Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til ABC på Ullevål (fødte der sist), og fikk svar dagen etter (midt i julen! :-) om at jeg fikk plass!

 

Skulle få brev med dato for UL og første konsultasjon i posten. På ABC blir man fulgt opp av jordmor der hele svangerskapet fra uke 20 ca. Anbefales, særlig dersom man har født før og har hatt en normal fødsel uten medikamentell smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på føderiket sist gang og var veldig fornøyd med det. Vil gjerne føde på samme måte denne gangen også, men det sa de på Riksen at de har også bassenger og utstyr for kvinner som ønsker å føde på en naturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har søkt rikshospitalet jeg også. Men brevet gikk i posten i dag, så regner ikke med noe svar med det første...

 

Fortsatt ikke noe svar :( Men skal til legen på onsdag, så får kanskje søke på nytt om jeg ikke har hørt noe innen det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Håpernestegang:)

Jeg skal også på Riksen. Har termin 13 august. Søkte tidlig og fikk svar etter noen dager:)

 

Har født der en gang tidligere og var veldig fornøyd!!

Endret av Håpernestegang:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til ABC på Ullevål (fødte der sist), og fikk svar dagen etter (midt i julen! :-) om at jeg fikk plass!

 

Skulle få brev med dato for UL og første konsultasjon i posten. På ABC blir man fulgt opp av jordmor der hele svangerskapet fra uke 20 ca. Anbefales, særlig dersom man har født før og har hatt en normal fødsel uten medikamentell smertelindring.

 

Dagen etter?! Jeg søkte på torsdag og dayt akkurat å lurte på hvor langt tid det tok før jeg fikk svar.... Er det normalt at det tar så kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til ABC på Ullevål (fødte der sist), og fikk svar dagen etter (midt i julen! :-) om at jeg fikk plass!

 

Skulle få brev med dato for UL og første konsultasjon i posten. På ABC blir man fulgt opp av jordmor der hele svangerskapet fra uke 20 ca. Anbefales, særlig dersom man har født før og har hatt en normal fødsel uten medikamentell smertelindring.

 

Dagen etter?! Jeg søkte på torsdag og dayt akkurat å lurte på hvor langt tid det tok før jeg fikk svar.... Er det normalt at det tar så kort tid?

 

 

Jeg fikk og svar dagen etter fra ABC. Sendte Mail. Fikk brev i posten etter ca en uke med innkalling til ul og jordmortime. Du kan jo ringe og høre om de har mottatt søknaden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått fødeplass på riksen: har dere fått en epostadresse eller et telefonnummer dere kan bruke hvis dere lurer på noe? Jeg har fortsatt ikke fått svar, og legen mente jeg burde sjekke det opp raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble søkt fødeplass til meg 12 desember og jeg fikk brevet 8 januar, så tok nesten en måned fra det ble søkt til jeg fikk svar.

Riktignok til Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Rikshospitalet, og de kunne bekrefte at jeg hadde fått plass der :) Så da var det bare brevet derfra som ikke hadde kommet frem :) Kunne jo vært søknaden min som hadde forsvunnet i posten, det hadde vært verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...