Gå til innhold

Noen har som har hatt barn med infeksjon i halsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ettåringen min har fått infeksjon i halsen og har dermed kastet opp i en uke nå.

Vi begynte på medisin til han igår.

Bare lurte på hvor fort barnet ditt ble frisk igjen?

Er så lei av å masse oppkast til hver eneste måltid,å synes selvsagt fryktelig synd i han!

Anonym poster: 26092be6f08a4f41012500b3cfd4665e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det har tatt ett par dager før antibiotikaen har vist effekt, så har det gått gradvis over den neste 4-5 dagene. Vi har ikke vært plaget av oppkast, men med tungt for å puste og svelge.

Skrevet

Det har tatt ett par dager før antibiotikaen har vist effekt, så har det gått gradvis over den neste 4-5 dagene. Vi har ikke vært plaget av oppkast, men med tungt for å puste og svelge.

så visst det går 4-5 dager å han forsatt kaster opp,så kan jeg gå tilbake til lege?

Skrevet

Det tar som regel et par dager fra antibiotikastart og til barnet blir markant bedre. Ikke tenk så mye på fast føde, men kjøp inn saftis, fløteiskrem og gi gjernet barnet melk på flaske hvis det ønsker det. Ikke tenk så mye på sunn ernæring, om gutten bare vil ha sjokolade mens han er så syk så må han få spise det. Husk å gi paracet supp hver 8. time da det vil gi god smertelindring i svelget slik at barnet ikke har så vondt når han skal spise/drikke. Har gutten feber?

Anonym poster: 68916bae81c3ab05808844eeeaa4fdc1

Skrevet

Det tar som regel et par dager fra antibiotikastart og til barnet blir markant bedre. Ikke tenk så mye på fast føde, men kjøp inn saftis, fløteiskrem og gi gjernet barnet melk på flaske hvis det ønsker det. Ikke tenk så mye på sunn ernæring, om gutten bare vil ha sjokolade mens han er så syk så må han få spise det. Husk å gi paracet supp hver 8. time da det vil gi god smertelindring i svelget slik at barnet ikke har så vondt når han skal spise/drikke. Har gutten feber?

Han har ikke hatt feber nei.

Nå har jeg prøvd å gi han noe skikkelig mat til vært måltid noe som har gjort til at han kaster opp masse hele tiden.

Skal jeg bare kutte ut å gi han grøt å sånt i 2-3 dager å heller prøve igjen da?

Det eneste han ikke kaster opp av nå er yogurt,fruktpure og drikke.

Skrevet

Yoghurt, fruktpurè og drikke holder fint nå mens han er syk. Hvis han har halsbetennelse har han gjerne store, hovne mandler og er sår i svelget. Da er det ikke rart at han kaster opp dersom han får kraftig kost som grøt. Nå mens han er syk er det unntakstilstand, og hovedfokuset er å få i ham nok væske :) Nestlè har en ris/bananmelk som er tilsatt både jern, sink og vitamin C. den gir god næring, dersom gutten din vil drikke den. Når gutten min nylig hadde halsbetennelse så hadde vi 5 dager hvor vi ikke fikk i ham fast føde. Og han er til vanlig en gutt som elsker mat! Men det ble lettere når vi var flinke til å gi ham paracet supp i stumpen tre ganger daglig. Og han fikk premie hver gang han tok antibiotikamedisinen sin; da vanket det rosiner eller sjokolade.

Skrevet

Yoghurt, fruktpurè og drikke holder fint nå mens han er syk. Hvis han har halsbetennelse har han gjerne store, hovne mandler og er sår i svelget. Da er det ikke rart at han kaster opp dersom han får kraftig kost som grøt. Nå mens han er syk er det unntakstilstand, og hovedfokuset er å få i ham nok væske :) Nestlè har en ris/bananmelk som er tilsatt både jern, sink og vitamin C. den gir god næring, dersom gutten din vil drikke den. Når gutten min nylig hadde halsbetennelse så hadde vi 5 dager hvor vi ikke fikk i ham fast føde. Og han er til vanlig en gutt som elsker mat! Men det ble lettere når vi var flinke til å gi ham paracet supp i stumpen tre ganger daglig. Og han fikk premie hver gang han tok antibiotikamedisinen sin; da vanket det rosiner eller sjokolade.

Ja mandlene var store og hovne sa jeg legen så ikke rart han kaster opp stakkar.

selges den melken i vanlige butikker?

Melk vil han forsatt ha.

Medisinen er heldigvis ikke noe problem å få i han.

Skal begynne å gi han paracet jeg også da,så han slipper å ha det så vondt.

Skrevet

Jeg tenker at det er nok ikke så mye legen kan gjøre.

Du får heller bare gi han lett mat å unngå mat som grøt,middag,skive osv.

Ville også ha gitt han paracet når han har så vondt.

Så får du trøste deg med at medisinen begynner nok helt sikkert snart å virke så småen blir bedre.

God bedring!

Skrevet

Den melka selges i vanlige butikker i barnemathylla :) Ganske dyr; 18 kroner omtrent for 2 kartonger à 250 ml (kan serveres både kald og oppvarmet) men har som sagt veldig mye god næring for de minste :) Ja når vi begynte med paracet 3 ganger daglig her så fikk gutten dobbelt så god matlyst og hadde plutselig energi til å leke litt innimellom så for ham var det hvertfall gull :) Og saftis/iskrem er med på å lindre og "bedøve" en sår og vond hals.

Skrevet

Den melka selges i vanlige butikker i barnemathylla :) Ganske dyr; 18 kroner omtrent for 2 kartonger à 250 ml (kan serveres både kald og oppvarmet) men har som sagt veldig mye god næring for de minste :) Ja når vi begynte med paracet 3 ganger daglig her så fikk gutten dobbelt så god matlyst og hadde plutselig energi til å leke litt innimellom så for ham var det hvertfall gull :) Og saftis/iskrem er med på å lindre og "bedøve" en sår og vond hals.

Hmm ser for meg at isen hadde kommet rett opp igjen.

Her ser det ut som det må være nesten helt flytende for at det ikke kommer opp igjen.

Men den melken skal jeg definivt prøve for den næringen trenger han etter ikke å ha spist noe skikkelig siden sist torsdag.

Skrevet
Den melka selges i vanlige butikker i barnemathylla :) Ganske dyr; 18 kroner omtrent for 2 kartonger à 250 ml (kan serveres både kald og oppvarmet) men har som sagt veldig mye god næring for de minste :) Ja når vi begynte med paracet 3 ganger daglig her så fikk gutten dobbelt så god matlyst og hadde plutselig energi til å leke litt innimellom så for ham var det hvertfall gull :) Og saftis/iskrem er med på å lindre og "bedøve" en sår og vond hals. Anonym poster: 68916bae81c3ab05808844eeeaa4fdc1
Hmm ser for meg at isen hadde kommet rett opp igjen. Her ser det ut som det må være nesten helt flytende for at det ikke kommer opp igjen. Men den melken skal jeg definivt prøve for den næringen trenger han etter ikke å ha spist noe skikkelig siden sist torsdag. Anonym poster: 26092be6f08a4f41012500b3cfd4665e

Her var det faktisk saftis som ble redningen en dag han nektet absolutt alt... <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...