Gå til innhold

Hva mener dere? Ang bidrag og julegaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåring hadde fått 500,- av sin far til å kjøpe julegaver til søskenbarn, tanter og besteforeldre.

Far sa at hvis det ikke holdt skulle han få mer penger av meg.

Faren begynte først å betale bidrag i sommer enda det er 8 år siden jeg dro fra han, orket ikke kreve bidrag før fordi jeg visste han ville bli forbannet.

Barnet bor fulltid hos meg, er bare på besøk hos faren noe timer hver eller annehver mnd.

Han skal feire jul sammen med faren og hans familie.

Er det riktig at jeg skal bruke bidraget til å kjøpe julegaver til x-samboers familie? Har ingenting med dem å gjøre til vanlig

Anonym poster: 26136bd5e9fe42541f83f8ee94a29923

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Regner med at du sørger for at barnet får penger til å kjøpe til din familie, og da får han sørge for sin

Skrevet

Selvfølgelig ikke, dette er bare for å straffe deg. Ikke gidd å diskutere det engang med barnefaren.

Anonym poster: f2db3e5f52aff44f8ee19b5ca810c973

Skrevet

faren kan kjøpe gaver til sin familie. og om han vil at sønnen deres skal ha gaver å gi bort, kan han skrive navnet til sønnen deres på di gavene.

ikke no vitts i å blakke seg på gaver til en "tidligere familie"

han kommer nok ikke til å kjøpe til din familie.

Skrevet

Nei, gaver hører ikke til under bidraget, verken til barnet eller andre. Og verken til bursdager eller jul.

Anonym poster: 7e9a79ba33b0459f56e602c9e943263f

Skrevet

Jeg hadde levert tilbake pengen og gitt han beskjed om å ordne gaver til sin side av familien selv, så ordner du til din familie.

Det er uansett ikke barnet sin jobb.

Skrevet

Høres ut som en umoden "far"!!

Anonym poster: d86bae2f632b551549a2bd455cfb837c

Skrevet

Faren er 40 år og sønnen 15 år.

Han hadde gått innom faren etter skolen, de hadde avtalt at han skulle komme for å få penger til å kjøpe gaver.

Så hadde far sagt til gutten at hvis det ikke var nok kunne han få mer penger av meg.

Anonym poster: 26136bd5e9fe42541f83f8ee94a29923

Skrevet

Nei, vet du hva, det hadde jeg ikke gjort, bf får sørge for sin familie, du for din.

Bidraget er til guttungen, ikke til gaver til farsfamilien. Selv med sine 40 år, høres barnefar umoden ut..

Anonym poster: 1880a95585e57914451154da0f289eba

Skrevet

Nei, bidraget hører ikke hjemme til dette bruk, men jeg ville ikke satt mitt barn i en vanskelig og pinlig situasjon over å ikke ha gaver til de han skal feire med.

Jeg hadde tatt med barnet ut på shopping med fars julebidrag og sponset det som var for lite, slik at barnet ikke opplevde en kjip situasjon ved å ikke ha med gave til alle han feiret med.

Anonym poster: 8d1ec11281b363997f9d0a3738d20cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...