trultemor Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Har en enkel oppskrift. Begynn med å veie 2egg. Tilsett samme mengde sukker, og visp eggedosis. Smelt samme mengde smør, og hv.mel og bland i eggedosisen. En liten ts kardemomme og tre spiseskjeer kaldt vann til slutt, så har du røren ferdig. Enkelt å huske denne. Vil du lage større oppskr så tar du flere egg, veier å tilsetter tilsvarende mengde av de andre ingrediensene. Lykke til!
Cinnamon4 Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Mener denne er ennå enklere. 3 egg 250 gram sukker - vispes sammen til eggedosis. 250 gram smeltet avkjølt smør. 200 gram hvetemel + 200 gram potetmel - blandes 2 dl kaldt vann. Bland mel og potetmel og sikt det deretter oppi eggedosisen. Tilsett så smør og vann annenhver gang. Dette gir ca 3 kakebokser med krumkaker, jeg pleier å doble og da får mamma halvparten. Jeg steker med bare en drøy spiseskje røre i jernet, da blir kakene tynne som løv - og det er det beste
Gulosten™ Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2012 Takk Men trenger ikke mer enn 10 - 20 stk, funker denne da...?
MillaCamilla Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Denne blir ca 25 krumkaker: 1 kopp sukker og 1 kopp halvsmeltet smør røres hvitt. Ha i 1 egg 1 kopp potetmel 1 kopp hvetemel Alt røres sammen. La den svelle i 60 minutter Spe røren med en til flere spiseskkeer vann om den er for tykk. I mitt jern holder det med en barneskje røre for hver krumkake. Lykke til
Cinnamon4 Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Min blir nok nærmere 40, men det er jo bare å halvere røren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå