Gå til innhold

Din middagsmeny i juleuka?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din meny? Begynn gjerne med lille julaften og en ukes tid frem i tid.

 

Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillejulaften:

risgrøt + spekemat på kvelden

 

Julaften: Svineribbe med alt tilbehør

 

1.juledag: Da knasker vi rester

 

2. Juledag: selskap. Blir enkelt koldtbord

 

3. juledag: wok eller noe enkelt da vi er lei av tung mat

 

4. Juledag: Lutefisk med pappa

 

5. Juledag: juletapas med pappa

 

6. Juledag: da spiser vi ute for jeg og samboer har bursdag :)

 

Nyttårsaften: invitert svigers på Pinnekjøtt

 

Puh!! Ble stappmett bare av å lese jo.. Gleder meg til januar! Da blir det salat og wok!

Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

Skrevet

Jeg sier også 3. juledag :)

 

Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249

Gjest Julia1984
Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

Ingenting som heter resturang heller!!

 

Lær deg rettskriving før du arresterer andre!

Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

 

 

Flisespikker! jada jada.. Du skjønte vel fint hva jeg mente.. Eller skal jeg redigere så du forstår hvilke dager jeg mente?

 

Det heter ikke 1 juledag og 2 juledag heller

 

Skrevet

Lillejulaften: Vanlig mat

Julaften: pinnekjøtt

1. juledag: Kokt torsk evt ovnsbakt "fersk" ørret.

2. juledag: Svineribbe

De resterende dagene i romjulen er det restemat og vanlige "søndagsmiddager".

 

Nyttårsaften er det pinnekjøtt igjen :) nam nam

 

Vi er hos mine foreldre fra lillejulaften og stort sett hele romjulen. Vi feirer også stort sett nyttårsaften der etter vi fikk barn.

Skrevet

Lille Julaften: Risengrynsgrøt og rømmegrøt med mandel i. På kvelden blir det spekemat og flatbrød.

Julaften: Ribbe med surkål og rødkål osv.

1. Juledag: Koldtbord

2. Juledag: Reinstek

....resten har vi ikke planlagt. Men det kommer til å bli kalkun en dag, pinnekjøtt en dag og forhåpentligvis fisk en dag.

 

Gleder meg til jul! :P

Skrevet

Lillejulaften: Enten gryterett eller hjemmelaget pizza

Julaften: Ribbe

1.juledag: Svinestek og koteletter

2.juledag: Rester

3.juledag: Gryterett

4.juledag: Ribbe i barbequesaus/stek og fløtepoteter

5.juledag: Reiser til mine foreldre, vet ikke hva vi får.

6.juledag: Vet ikke

Nyttårsaften: Enten kalkun eller stek

1.nyttårsdag: Vet ikke

Skrevet

Dere som har kalkun; hva har dere av tilbehør og saus?

 

Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249

Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

Ingenting som heter resturang heller!!

 

Lær deg rettskriving før du arresterer andre!

 

hahaha, er forskjell på å skrive et ord rett og skrive noe som ikke eksisterer! God jul til deg også.

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

 

 

Flisespikker! jada jada.. Du skjønte vel fint hva jeg mente.. Eller skal jeg redigere så du forstår hvilke dager jeg mente?

 

Det heter ikke 1 juledag og 2 juledag heller

 

Er forskjell på 1 og 2 juledag og det som du kaller 3 juledag. 3 juledag er ingen helligdag, bare vanlig dag.

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

Skrevet

En og To juledag er heller ingen helligdag.. Men første og andre er ;) fremdeles flisespikker. God jul "Snekker Andersen" :P

Skrevet

Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag.

 

Her:

Lille julaften: servert middag hos svigers

Julaften: vi er hos min familie

1 juledag: spiser hos min far

2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang.

Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=)

 

 

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

Ingenting som heter resturang heller!!

 

Lær deg rettskriving før du arresterer andre!

 

hahaha, er forskjell på å skrive et ord rett og skrive noe som ikke eksisterer! God jul til deg også.

 

Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed

 

Resturang eksisterer heller ikke om man skal være helt korrekt ;)

 

Anonym poster: 4a3aa59eecd0e7085939039bc6d2091e

Skrevet

Lillejulaften: Risgrøt + rundstykker m/godt pålegg til kveldsmat

 

Julaften: Lammestek med alt tilbehør

 

1.juledag: Lang lunsj. Ikke noe middag

 

2. Juledag: Laks m/potetbåter og grønnsaker (vi har tradisjon med laks på 2.juledag)

 

3. juledag: Kylling og karrisaus, ris og salat

 

4. Juledag: Kjøttkaker m/potet, grønnsaker og brunsaus

 

5. Juledag: Litt usikker

 

6. Juledag: Hjemlagd pizza

 

Nyttårsaften: Kalkun m/ alt tilbehør

Skrevet

Det er vel ikke noe mer feil å si 3.juledag enn 1.juledag? Selvom bare 1. og 2. er helligdager, heter det vel 3. osv også.

 

Vi har ikke hele menyen klar enda, men hvertfall noe.

Lille julaften: Mest sannsynlig taco av alle ting, hvertfall det vi pleier å ha

Julaften; Ribbe med tilbehør

1.juledag: Starter med god frokost/brunsj/lunsj hos mamma og pappa og fortsetter med småspising av all den gode maten inkl rester fra middagen dagen før

2.juledag: Koldtbord hos svigerfar

3.juledag: usikker

4.juledag: Koldtbord hos svigermor

så usikker frem til nyttårsaften hvor vi lager koldtbord sammen med gode venner, alle har med noe hver sånn at det blir godt utvalg uten at noen må bruke hele dagen på forbredelsene.

 

Anonym poster: 21bd45381d5c49a4ae034d481789dcec

Skrevet

Lille julaften: Grøt med mandel i :)

Julaften: Ribbe med tilbehør

1. juledag: Ovnsbakt ørret

2. juledag: Svinestek

"3. juledag": Pinnekjøtt

"4. juledag": Lammelår

"5. juledag": Koldtbord med rester og div snadder :)

"6. juledag": Lutefisk (torsk til de som ikke spiser dette)

Nyttårsaften: Kalkun

 

Åhhhh, tung meny :( Men mye besøk, så kan liksom ikke velge :P

Skrevet

Det er 13 dagar i jula heime hjå oss, 6. januar er 13. dag jul og då skal julepynten bort. Så å seie 3. juledag er naturleg for meg (og eg bryr meg ikkje akkurat om korvidt rettskrivingsfantomet over her meinar den eksisterar).

 

Dei dagane eg veit kva vi skal ete er;

 

Lillejulaftan: Risengrynsgraut (æsj), og spekemat (nam).

Julaftan: Juleribbe (fåreribbe) med kålrabistappe, rødkål, poteter og skyen frå ribba.

1. Juledag: Svineribbe, div pølser, poteter, brun saus og grønnsaker.

Nyttårsaftan: reprise av julaftan (fordi det er den aller beste middagen vi kan få).

Skrevet

Jeg teller forøvrig helt fram til 20.dag jul ;)

 

Lillejulaften: Kveldsmat med masse godt juepålegg istedenfor middag.

Julaften: ribbe, medister osv

1.juledag: ribbe, medister osv

2.juledag: brun lapskaus

3.juledag: fløtepudding i hvit saus med sprøstekte ribbebiter

Resten av dagen har vi ingen tradisjon for, men det blir en del restemat, inntil vi er møkklei av julemat og spiser spaghetti eller pizza :)

Skrevet

Lillejulaften: hummer

Julaften: pinnekjøtt og ribbe

1. dag: rester

2. dag: elgsteik

3. -6. dag: vet ikke enda

Nyttårsaften: tapas

Skrevet

Lillejulaften: mamma har bursdag, så vi skal i kakebesøk

Julaften: pinnekjøtt med tilbehør

1. Juledag: middag hos svigers(sikkert kalkun)

2. Juledag: koldtbord hos oss

3. Juledag: middag hos en tante(sikkert steik av noe slag)

4. Juledag: svineribbe med tilbehør

Lørdag: vanlig lørdagsmat, sikkert pizza

Søndag: vet ikke

Nyttårsaften: taco (svigers har dette som tradisjon. rart for meg, men vanlig for de)

 

Anonym poster: c1e8576b3c9796f6253d3c756021e971

Skrevet

Lillejulaften: Risgrøt på dagen og kokt tunge til kvelds, med tilbehør.

Julaften: Ribbe

1 juledag: Pinnekjøtt

2 juledag: Tapas

3 juledag: Pinnekjøtt

4 juledag: Juleskinke

5 juledag: Fondue

6 juledag: Noe annet enn julemat sikkert

Nyttårsaften: Kalkun

Skrevet

Lillejulaften: Graut.

Julaften: Pinnekjøt og steikt fenalår.

1.juledag: Kveite

2.juledag: Ymse.

Resten av jula: Rester, spekemat, gode laaange frukoster, etc

Nyttårsaften: Same som julaften. :)

Skrevet

Lillejulaften må risgrøt lages, men om det blir frokost eller nattmat vet jeg ikke enda. Jeg jobber, unger kommer og går så må prøve å få det til en eller anngen ang den dagen. Eller mulig jeg utsetter til julaften, men da betyr det at jeg må stå opp før jeg våkner av meg selv...

Julaften blir det fårikål og medisterkaker.

 

De andre dagene har vi ingen planer. Spurte mannen og ungene nå om det var noe de hadde lyst på, men har ikke fått svar enda. Ingen av oss er glad i julemat så blir nok noe vi har lyst på der og da tenker jeg.

 

Anonym poster: ff70e4e050f2c8405cc707db2da9d1f1

Skrevet

Hva med de søte tingene? Blir det noe dessert eller kaker?

 

Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...