Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Hva er din meny? Begynn gjerne med lille julaften og en ukes tid frem i tid. Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: risgrøt + spekemat på kvelden Julaften: Svineribbe med alt tilbehør 1.juledag: Da knasker vi rester 2. Juledag: selskap. Blir enkelt koldtbord 3. juledag: wok eller noe enkelt da vi er lei av tung mat 4. Juledag: Lutefisk med pappa 5. Juledag: juletapas med pappa 6. Juledag: da spiser vi ute for jeg og samboer har bursdag Nyttårsaften: invitert svigers på Pinnekjøtt Puh!! Ble stappmett bare av å lese jo.. Gleder meg til januar! Da blir det salat og wok!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Jeg sier også 3. juledag Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249
Gjest Julia1984 Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Ingenting som heter resturang heller!! Lær deg rettskriving før du arresterer andre!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Flisespikker! jada jada.. Du skjønte vel fint hva jeg mente.. Eller skal jeg redigere så du forstår hvilke dager jeg mente? Det heter ikke 1 juledag og 2 juledag heller
Plutselig_gravid Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: Vanlig mat Julaften: pinnekjøtt 1. juledag: Kokt torsk evt ovnsbakt "fersk" ørret. 2. juledag: Svineribbe De resterende dagene i romjulen er det restemat og vanlige "søndagsmiddager". Nyttårsaften er det pinnekjøtt igjen nam nam Vi er hos mine foreldre fra lillejulaften og stort sett hele romjulen. Vi feirer også stort sett nyttårsaften der etter vi fikk barn.
LuksusLiv Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Lille Julaften: Risengrynsgrøt og rømmegrøt med mandel i. På kvelden blir det spekemat og flatbrød. Julaften: Ribbe med surkål og rødkål osv. 1. Juledag: Koldtbord 2. Juledag: Reinstek ....resten har vi ikke planlagt. Men det kommer til å bli kalkun en dag, pinnekjøtt en dag og forhåpentligvis fisk en dag. Gleder meg til jul!
Love my kidz Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: Enten gryterett eller hjemmelaget pizza Julaften: Ribbe 1.juledag: Svinestek og koteletter 2.juledag: Rester 3.juledag: Gryterett 4.juledag: Ribbe i barbequesaus/stek og fløtepoteter 5.juledag: Reiser til mine foreldre, vet ikke hva vi får. 6.juledag: Vet ikke Nyttårsaften: Enten kalkun eller stek 1.nyttårsdag: Vet ikke
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Dere som har kalkun; hva har dere av tilbehør og saus? Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Ingenting som heter resturang heller!! Lær deg rettskriving før du arresterer andre! hahaha, er forskjell på å skrive et ord rett og skrive noe som ikke eksisterer! God jul til deg også. Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Flisespikker! jada jada.. Du skjønte vel fint hva jeg mente.. Eller skal jeg redigere så du forstår hvilke dager jeg mente? Det heter ikke 1 juledag og 2 juledag heller Er forskjell på 1 og 2 juledag og det som du kaller 3 juledag. 3 juledag er ingen helligdag, bare vanlig dag. Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 En og To juledag er heller ingen helligdag.. Men første og andre er fremdeles flisespikker. God jul "Snekker Andersen"
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #14 Skrevet 20. desember 2012 Ingenting som heter 3 juledag og resten altså, bare så du vet det. Helligdager er frem til 2 juledag. Her: Lille julaften: servert middag hos svigers Julaften: vi er hos min familie 1 juledag: spiser hos min far 2 juledag : familien spanderer koldtbord på resturang. Med andre ord vi slipper middager helt fra i morgen da vi reiser til 27 des:=) Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Ingenting som heter resturang heller!! Lær deg rettskriving før du arresterer andre! hahaha, er forskjell på å skrive et ord rett og skrive noe som ikke eksisterer! God jul til deg også. Anonym poster: bd65fc3864d24775b51a49276fcb35ed Resturang eksisterer heller ikke om man skal være helt korrekt Anonym poster: 4a3aa59eecd0e7085939039bc6d2091e
Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. desember 2012 #15 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: Risgrøt + rundstykker m/godt pålegg til kveldsmat Julaften: Lammestek med alt tilbehør 1.juledag: Lang lunsj. Ikke noe middag 2. Juledag: Laks m/potetbåter og grønnsaker (vi har tradisjon med laks på 2.juledag) 3. juledag: Kylling og karrisaus, ris og salat 4. Juledag: Kjøttkaker m/potet, grønnsaker og brunsaus 5. Juledag: Litt usikker 6. Juledag: Hjemlagd pizza Nyttårsaften: Kalkun m/ alt tilbehør
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Det er vel ikke noe mer feil å si 3.juledag enn 1.juledag? Selvom bare 1. og 2. er helligdager, heter det vel 3. osv også. Vi har ikke hele menyen klar enda, men hvertfall noe. Lille julaften: Mest sannsynlig taco av alle ting, hvertfall det vi pleier å ha Julaften; Ribbe med tilbehør 1.juledag: Starter med god frokost/brunsj/lunsj hos mamma og pappa og fortsetter med småspising av all den gode maten inkl rester fra middagen dagen før 2.juledag: Koldtbord hos svigerfar 3.juledag: usikker 4.juledag: Koldtbord hos svigermor så usikker frem til nyttårsaften hvor vi lager koldtbord sammen med gode venner, alle har med noe hver sånn at det blir godt utvalg uten at noen må bruke hele dagen på forbredelsene. Anonym poster: 21bd45381d5c49a4ae034d481789dcec
håpefull<3 Skrevet 20. desember 2012 #17 Skrevet 20. desember 2012 Lille julaften: Grøt med mandel i Julaften: Ribbe med tilbehør 1. juledag: Ovnsbakt ørret 2. juledag: Svinestek "3. juledag": Pinnekjøtt "4. juledag": Lammelår "5. juledag": Koldtbord med rester og div snadder "6. juledag": Lutefisk (torsk til de som ikke spiser dette) Nyttårsaften: Kalkun Åhhhh, tung meny Men mye besøk, så kan liksom ikke velge
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2012 #18 Skrevet 20. desember 2012 Det er 13 dagar i jula heime hjå oss, 6. januar er 13. dag jul og då skal julepynten bort. Så å seie 3. juledag er naturleg for meg (og eg bryr meg ikkje akkurat om korvidt rettskrivingsfantomet over her meinar den eksisterar). Dei dagane eg veit kva vi skal ete er; Lillejulaftan: Risengrynsgraut (æsj), og spekemat (nam). Julaftan: Juleribbe (fåreribbe) med kålrabistappe, rødkål, poteter og skyen frå ribba. 1. Juledag: Svineribbe, div pølser, poteter, brun saus og grønnsaker. Nyttårsaftan: reprise av julaftan (fordi det er den aller beste middagen vi kan få).
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2012 #19 Skrevet 20. desember 2012 Jeg teller forøvrig helt fram til 20.dag jul Lillejulaften: Kveldsmat med masse godt juepålegg istedenfor middag. Julaften: ribbe, medister osv 1.juledag: ribbe, medister osv 2.juledag: brun lapskaus 3.juledag: fløtepudding i hvit saus med sprøstekte ribbebiter Resten av dagen har vi ingen tradisjon for, men det blir en del restemat, inntil vi er møkklei av julemat og spiser spaghetti eller pizza
nagini Skrevet 20. desember 2012 #20 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: hummer Julaften: pinnekjøtt og ribbe 1. dag: rester 2. dag: elgsteik 3. -6. dag: vet ikke enda Nyttårsaften: tapas
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #21 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: mamma har bursdag, så vi skal i kakebesøk Julaften: pinnekjøtt med tilbehør 1. Juledag: middag hos svigers(sikkert kalkun) 2. Juledag: koldtbord hos oss 3. Juledag: middag hos en tante(sikkert steik av noe slag) 4. Juledag: svineribbe med tilbehør Lørdag: vanlig lørdagsmat, sikkert pizza Søndag: vet ikke Nyttårsaften: taco (svigers har dette som tradisjon. rart for meg, men vanlig for de) Anonym poster: c1e8576b3c9796f6253d3c756021e971
maimora Skrevet 20. desember 2012 #22 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: Risgrøt på dagen og kokt tunge til kvelds, med tilbehør. Julaften: Ribbe 1 juledag: Pinnekjøtt 2 juledag: Tapas 3 juledag: Pinnekjøtt 4 juledag: Juleskinke 5 juledag: Fondue 6 juledag: Noe annet enn julemat sikkert Nyttårsaften: Kalkun
Bondejenta Skrevet 20. desember 2012 #23 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften: Graut. Julaften: Pinnekjøt og steikt fenalår. 1.juledag: Kveite 2.juledag: Ymse. Resten av jula: Rester, spekemat, gode laaange frukoster, etc Nyttårsaften: Same som julaften.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #24 Skrevet 20. desember 2012 Lillejulaften må risgrøt lages, men om det blir frokost eller nattmat vet jeg ikke enda. Jeg jobber, unger kommer og går så må prøve å få det til en eller anngen ang den dagen. Eller mulig jeg utsetter til julaften, men da betyr det at jeg må stå opp før jeg våkner av meg selv... Julaften blir det fårikål og medisterkaker. De andre dagene har vi ingen planer. Spurte mannen og ungene nå om det var noe de hadde lyst på, men har ikke fått svar enda. Ingen av oss er glad i julemat så blir nok noe vi har lyst på der og da tenker jeg. Anonym poster: ff70e4e050f2c8405cc707db2da9d1f1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #25 Skrevet 20. desember 2012 Hva med de søte tingene? Blir det noe dessert eller kaker? Anonym poster: e644c07b3b05ac4543bc570ee37cf249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå