Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Min lillepå 10 mnd har fra dag 1 sovnet av seg selv. I dag hadde jeg besøk av en venninne som fikk en liten en for 3 uker siden, og hun mente at jeg nesten drev med omsorgssvikt, her er saken: Mini har sin første dupp etter lunsj, cirka fra 10.30-12.30 +/-. Når jeg legger han er det ikke alltid han sovner på et blunk. Han får skive,en flaske melk i fanget mitt før jeg bærer han inn i sengen, gir han tutten og brer over han og går ut. I dag tok det litt tid før han sovnet, 20 min cirka. De 20 min ligger an på rommet alene, absolutt ingen grining eller sutring, bare go'lyder som kommer fra at han styrer på med bamsen sin, så sovner han da uten noe form for misnøye. Venninna mi mener det grenser til omsorgssvikt når han ligger der inne så lenge alene... Dagrommet hans er 2 meter fra stuen, døren står åpen fori han er godt vant medå sovne til litt lyder. Jeg ble jo litt lei meg da, men klarer ikke fatte helt hvrordan hun tenker. Er jeg helt på bærtur som lar han ligge slik? Anonym poster: 931f320eb399d2eaaf4b16fca664849b
Plutselig_gravid Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Venninnen din er på bærtur når hun mener at denne måten å sovne på er omsorgssvikt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Det beste for barnet er å sovne på egenhånd på den måten De bruker litt tid på og kose seg og bli avslappet og så lenge barnet ikke har lagt og "skreket" i de 20 min så vil jeg kalle deg en god mamma og hun heller uvitende om hva hun har i vente Kos deg videre og ikke tenk på det. Det vil alltid være noen som mener de er bedre enn deg men de er nok ikke bedre enn deg for DITT barn uansett. Du kjenner barnet best og sånn skal det være Anonym poster: d9ee0004341d2df917fa3aa13ca513ed
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Skjønner ikke helt hvorfor du må la døra stå åpen dersom det fører til at han blir forstyrret så mye at det tar 20 min før han sovner. Men omsorgssvikt var å ta veldig i. Anonym poster: 7b4f906e6fb803b8c4a1e449f97f5531
<3 2G <3 Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Fantastisk, Håper jeg får til det med nr to! Nr en ville ikke på noe vis sove alene i lang tid. En flott mor er du. Ikke tvil på dette!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Haha, venninna di skal jo få det slitsomt når hennes barn blir større. Det er bare tøv og tull at det er på grensen til barnemishandling. Er jo ikke i nærheten engang! Er vel stikk motsatt i mitt hode. At barnet får mulighet til å slappe av og kose seg uten at noen må bysse og dulle med det. Jeg vil si at det er positivt jeg. Fint at barnet ditt har evnen til å roe seg selv uten å gråte og bli bært på! Syns det vitner om et trygt barn som har det bra jeg Og hvis dette er mishandling, ja da mishandler jeg også mitt stakkars barn som får tid for seg selv uten å gråte- men bare koser seg selv. Anonym poster: 9c863a25560f3ae3b4e3dca554bb7258
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Takk for fine svar dere:) Innerst inne vet jeg jo at dette er en god ting, men når man får slengt i ansiktet noe sånt av det som er en venninne blir en jo litt lei seg, og år det gjelder kritikk rettet mot meg som mor går det VELDIG inn på meg. Venninnen min har altså nett fått nr1, og vet selvsagt alt bedre enn meg, litt irriterende og litt sårt at det har blitt sånn. Dette gjør jo at jegikke har sånn superlyst å tilbringe tid med henne. Trist, nå som vi skulle ha 4 mnd perm sammen... Han blir ikke forstyrret av lydene, men en storebror på 4 er han godt vant med å sovne tross lyder fra dag 1. Dette gjør at han sovner nesten hvor som helst. Anonym poster: 931f320eb399d2eaaf4b16fca664849b
Overraskelsen Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 tull og tøys. At barnet ditt kan ligge slik å pludre seg i søvn er et tegn på at han er trygg. Hun har nok mistolket det at spedbarn ikke skal skrike seg i søvn alene til at barn aldri skal sovne alene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå