Cmyk Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Dersom dere begge jobber - deler dere også på husarbeidet? Ser i flere tråder at noen ikke gjør det, men jeg håpet det er unntaket ? Hos oss fordeler vi husarbeidet - til beste for hele familien, synes vi.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Her fordeles det omtrent likt! Men, ser hos MANGE venninner at det ikke er sånn. Så det her inne er nok ikke bare unntak.. Anonym poster: 54dd0cb3bd30c8ea220dccdc17246bc5
Februargullet2013 Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har permisjon nå Han er veldig flink til og hjelpe til,men stort sett får han ikke lov:) Gjør det raskere selv,men han hjelper til,er for eksempel for tungt og vaske gulvet og støvsuge så det tar han seg av, men det andre liker jeg og gjøre selv:)
nagini Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Jeg lager mat og vasker klær, han gjør absolutt alt annet. Vi føler begge vi har fått den beste delen av avtalen, så det er perfekt! Jeg tar jo ut av oppvaskmaskinen om jeg er først på kjøkkenet når den er ferdig, og setter inn etter meg, og tørker benken og rydder vekk etter jeg har laget mat, men ellers er det han som tar kjøkkenet også.
Von Hertelhofen Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Ja For noen år siden måtte jeg omtrent tvinge ham til å ta husarbeid. Men så truet jeg med å ansette vaskehjelp. Han er nemlig litt gnien, så da begynte han jammen meg å vaske og gnikke og rydde som bare juling. Nå er det blitt en vane for han, det er nesten slik at han synes husarbeid er moro nå
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Nei han tar mer enn bare sin del. Det var en stund han ikke gadd å gjøre noe annet enn å stå opp og knapt nok det (arbeidsledig), men nå er han blitt skikkelig husmor. Tatt all julebaksten også. Alt jeg trenger å gjøre er å vaske klær. Anonym poster: 8e691c4084d32732d18748adcef16e52
yogajente Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Ja. Husarbeid er ikke bare å lage mat, vaske do eller støvsuge. Alle de 'vanlige' tingene gjør jeg selv (syns ikke typen gjør det bra nok :/ ). Men fiksing av bil, gå ut med søpla osv er hans jobb. Når vi får hus i framtiden får han mer å gjøre som å måke snø, male, renske takrenner, klippe gress osv. Har vel en veldig tradisjonell kjønnsdeling og vi liker det best sånn Endret 20. desember 2012 av yogajente
magica fra tryll Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Ja, vi er et team:) Og så har vi så mange barn og dyr, at her kan ingen sitte på rumpa eller ligge på sofaen;)
LuksusLiv Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Vi deler på det, men det er nok jeg som gjør mest. Jobber ikke fullt, han jobber ca 120 %. Føler ikke det blir urettferdig.
Ei rosa og en blå:) Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Ja når begge jobber gjør han det.jeg Er i permisjon nå og gjør det meste, han gruer seg til han skal i permisjon pga husarbeidet Endret 20. desember 2012 av Ei rosa og en blå:)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 Mannen min jobber overtid innimellom og bruker de pengene han tjener på det til å betale vaskehjelpen Resten deler vi på.. Anonym poster: 7f7983178cb29865e29481abeaaf95de
Foccacia Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 Jeg støvsuger og vasker som regel hus, pluss klesvask. Han ordner mye ute med bilene, hage, hus osv. Perioder han ikke har så mye å gjøre ute hjelper han meg inne. Deler som regel 50/50.
Rediken Skrevet 20. desember 2012 #14 Skrevet 20. desember 2012 Det er ganske likt fordelt, men han tar vell den største delen siden han lager middag hver dag...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. desember 2012 #15 Skrevet 20. desember 2012 Her er jeg hjemmeværende da.. Og samboeren endte på dagpenger like før jul her.. Men han ender nok i jobb like over nyåret ser det ut til.. Uansett: Om vi begge går hjemme eller om jeg er hjemme og han jobber ,så tar han del i husarbeidet, han gjør ikke store mengder, men han gjør det jeg tildeler han (vaske klær, henge opp klær, oppvasken, støvsuge osv) Han gjør alltid det jeg ber han om, som pleier å bli en og annen ting av og til, han hadde nok stilt opp mer om jeg ga uttrykk for det, men jeg er av de som må ha ting på "rett måte", ellers klarer jeg ikke å roe meg, så det blir som regel (ufrivelig) dobbelt opp for meg å la han gjøre noe, så må jeg gjøre det igjen, fordi det ikke ble rett.. Jeg sliter med en lettere tvangslidelse, så vi er enige i at det i hovedsak er min oppgave, også sier jeg ifra om det er noe jeg ønsker han skal ta seg av
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Han tar sin del, ja... Som innomhus består av å støvsuge og rydde litt, utemhus gjør han stort sett alt. Anonym poster: 064ecbf123c705200960f4d62f536268
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2012 #17 Skrevet 20. desember 2012 Ja, men han må få beskjed om kva som skal gjerast innimellom. Han ryddar, støvsugar og meinar seg ferdig med helgevasken om han ikkje får beskjed om anna.
*Lissi* Skrevet 20. desember 2012 #18 Skrevet 20. desember 2012 Ja, her vi deler vi likt. Siden jeg jobber skift og har endel fri midt i uka, så gjør jeg nok litt ekstra akkurat da. Han tar det igjen de helgene/ettermiddagene jeg jobber da
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #19 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er sykmeldt, og nok værende det fram til permisjonen starter. Han jobber på sjøen 4 uker jobb/4 uker hjemme. Når han er hjemme så deltar han i alt av husarbeid og matlaging, vi har ikke noe "fast" fordeling men begge vet hva som må gjøres, og gjør det når det trengs. Veldig greit, slipper å mase, og alle er fornøyde :-) Anonym poster: 1e94def941e74d505c4317cba707b4a2
Cmyk Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 20. desember 2012 Godt å se at det er flere med menn som tatt i et tak hjemme også!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #21 Skrevet 20. desember 2012 Han tar en god del, og jeg er nesten sikker på at han mener at han gjør mest Han holder kjøkkenet i orden og nå som han har permisjon lager han middag hver dag. Han vasker sine egne klær og rydder etter seg selv og minstejenta, og han tar søpla. Resten gjør vel jeg, men jeg HATER!!!! husarbeid, så da blir det kanskje ikke så ofte som jeg burde. Klesvask for meg + to barn er litt av et prosjekt, og jeg synes egentlig jeg burde ha støvsugd to ganger om dagen så bossete som det blir her. Det eneste som irriterer meg bittelitt er at dersom det er noe han ikke har rukket av det han pleier å ta seg av så gjør jeg det (tar søpla, vasker kjøkenet, lager mat etc.), men han har ikke tatt i støvsugeren eller vasket mer enn en gang siden vi flyttet (og det var fordi jeg var borte). Han vasker aldri ungenes klær (unntaket er hvis det er helt tomt for klær, han tar håndklær og sengetøy). Likevel synes jeg ikke jeg kan si noe ettersom det er meg som er det store roehue av oss, vet han er irritert på at jeg roter så fælt, men han nevner det sjelden. Alt i alt synes jeg det er greit, men har alltid som forsett å skjerpe meg Anonym poster: b1c5a5344c3a603ac75ca93b376aa841
*LP* Skrevet 20. desember 2012 #22 Skrevet 20. desember 2012 Ja, vi deler på klesvask og husvask. Men nå som jeg er gravid og il tider dårlig, så tar han all husvasken ukentlig. Jeg hjelper til med å holde kjøkkenet reint, og støvsuger etter gutten vår på 1,5 år som griser litt når han spiser.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #23 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er hjemme hele tiden, samboeren jobber og han gjør 98% av husarbeidet Anonym poster: ec8d0a56e28d176ede74160b3fd11845
Gjest Heartbroken Skrevet 20. desember 2012 #24 Skrevet 20. desember 2012 Han jobber offshore så når han er hjemme gjør han alt husarbeidet bortsett fra å handle og lage mat, og når han er på jobb gjør jeg alt. Sånn summa summarum er det han som gjør mest siden han har en helt annen standard på hva som er ryddig og ren nok enn meg
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #25 Skrevet 20. desember 2012 Jeg tar helt klart mest av husarbeidet når det gjelder klessvask og rydding. Han tar seg av alt som skal skrus sammen og oppvaskinen, + lager middag og rydder etter middagen. De tingene gjør han, jeg gjør resten. Han jobber 120%. Jeg jobber 50%. Anonym poster: 5675b276fe09355527fae32e9da5757e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå