Februargullet2013 Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Kan man bruke alle? eller skal man unngå noen? har prøvd google,men det var ikke lett
2010 Mammaen Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 (endret) I utgangspunktet skal man kun holde seg til saltvannspray som gravid. Nesespray inneholder et soff som kan innsevre blodkarene (først og fremst i nesen men også andre steder i kroppen) det er ikke bra f.eks i navlestrengen og derfor anbefales ikke nesespray til gravide. Ta eventuelt en prat med de på apoteket - de kan nok gi god informasjon om de ulike typene. Endret 20. desember 2012 av 2010 Mammaen
Februargullet2013 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2012 Har en her med Aloe Vera og Havsalt,men da funker ikke den da,så lenge det er salt i,men da skal jeg sjekke i morgen:). skal ut da:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Dette står i Felleskatalogen for Otrivin: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktive farmakodynamiske effekter indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditeten. Xylometazolin absorberes i liten grad etter intranasal administrering og det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan ha fosterskadelige effekter. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser. Jeg har brukt Otrivin en gang tdligere i svangerskapet og bruker det nå også, syltet forkjølt.. :-\ Opp til hver enkelt, men det står at det kan brukes og da velger jeg å tro på det. :-)
Februargullet2013 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2012 Da skal jeg lese litt på den jeg:) er sikkelig tett,så vil helst ikke bli for tett og ikke ha noe smak og lukt igjen,har det forløpig,den jeg har heter Nazamér
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Felleskatalogen bruker også legene til å finne svar på slike ting. :-) så veldig greit å vite om den og kunne søke seg frem der. :-)
Bumblebeee Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Helsepersonell bruker ofte relis.no, sjekk den siden. Fra relis: "Konklusjon Xylometazolin, som finnes i nesedråper/spray, er et stoff som gir karkonstriksjon lokalt. Dersom det absorberes, kan det tenkes å gi systemiske effekter med uheldige følger på blodgjennomstrømning i placenta/hos foster. Det er sannsynligvis likevel ikke kontraindisert å bruke disse preparatene under graviditet/amming. Det understrekes imidlertid at det er viktig at medikamentet brukes etter terapeutiske anbefalinger" Jeg bruker den som er beregnet på barn mellom 2-10 år, den har tross alt mindre virkestoff. En Ønh-lege jeg jobbet med sa at det var ikke farlig for babyen, verre for mor som ble avhengig
Februargullet2013 Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. desember 2012 Jeg ringte fastlegen:) og kunne bruke den jeg hadde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå