Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har vokst opp med at treet blir pyntet sent på lillejulaften, etter at alt er vasket og ordnet, juletreet ble liksom kronen på verket. Men nå i disse face/tvitter/insta-tidene ser jeg til min store overraskelse at folk har pyntet treet i mange dager allerede. Så nå vurderer jeg å pynte treet den 22 og være skikkelig rampete mot tradisjonene, ja kanskje jeg allerede tillater pynting i morgen Når pynter dere? Anonym poster: c22a2c211dda592eca7e1b14c511ec82
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Vi skal pynte på søndag, etter at alt er klart:) Vurderer å pynte mens sønnen på fire er våken, men vi får se:P Kan kanskje være greit at de hjelpsomme hendene får ligge i senga og sove når mor skal pynte treet:) Gleder meg! Tenk seg den stasen det er å komme opp til pyntet juletre der alle pakkene ligger under <3
Cmyk Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Normalt lillejulaften, før klokken 17.00 - for da blir huset invandert av julegrøthungrige slektninger, men i år har eldstemann kommet med et godt argument for å ta det dagen før: han skal jobbe lillejulaften (avisselger), og er redd for å gå glipp av pyntinga, så mulig vi tar det allerede den 22. Vi får se.
Musemorbr / Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 I går. Jeg har også vokst opp med at det pyntes lillejulaften, og at jula ikke skal ryddes ut før slutten av januar. Nå har sønnen vår bursdag 5.januar, og jeg har lyst til å lage et skille mellom jul og bursdag for han. Dermed ryddes jula ut 1.januar. Synes det da kan være greit å sette det opp bittelitt tidlig også. Lillejulaften skal vi uansett bort på nissegrøt, så det er bare godt å ikke måtte stresse hjem for trepynting.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Vi har normalt pyntet 22 da vi har "starte julen" middag/selskap med hele familien hans 23 des. Da kommer stort og smått, onkler,tanter, besteforeldre, søsken osvosv, så da lager vi middag til ca 20pers og koser oss. I år er dette flyttet til 22 des, så dermed blir huset, bordet og treet pyntet i morgen, så vi bare har middagen å tenke på til lørdag. Anonym poster: ac1f67b784a501e45ab7e5ea54a88560
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Egentlig lillejulaften kveld, men siden vi skal være borte hele lillejulaften, så blir det nok 22 i år. Var mange som la ut bilde av ferdig pyntet tre 1 desember DET synes jeg er ALTFOR tidlig. Anonym poster: bcec78ad62ffb4ccfdb7a369f0736e2c
Love my kidz Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Jeg liker å ha alt klart før lillejulaften slik at vi alle kan kose oss den kvelden. Husker med skrekk og gru hvordan min mor drev og stresset den dagen/kvelden. Hun lærte etterhvert da, og nå er hun helt motsatt og pynter treet og har allting klart en uke før jul Selv synes jeg det blir for tidlig, og pynter altså treet og det siste av annen pynt dagen før lillejulaften, den 22. hvert år
Cinnamon4 Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 I år har jeg brutt juletretradisjonen. Vi bor i et veldig lite hus, med en liten stue og iår skal vi ha julefeiringen her med 11 slektninger. I tillegg har vi en turbokatt (som sikkert noen har fått med seg, hehe) og ser egetnlig at et juletre i stua blir både et problem og tar unødig plass. Så - iår blir juletreet plassert på verandaen, utenfor inngangsdøra. Med lys og røde sløyfer. Inne blir det småtrær i gamle flasker og sinkbøtter, plassert strategisk i høyden, uten pynt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Vi setter opp treet og setter på lys den 23. Så pynter vi på morgenen 24. Veldig hyggelig å pynte treet i pysjen og samtidig følge med på alle juleprogrammene på tv :-) Anonym poster: 320681775c867ecb3e9b68b4ba15e626
soleia Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Skal pynte veslejulafta, etter at ungane er i seng trur eg. Det markerar ganske sterkt for meg at jula er i gang når treet er pynta og juledukane lagt på. Då kan den gode julekjensla komme Men eg skjønar at folk pyntar litt tidlegare når dei skal reise vekk. I vår tid har ein forskyvd jula meir og meir framover i tid, slik at den nesten er over på 2. juledag. Då eg var lita pynta me juletreet julafta, og bestemor mi måtte og alltid vaske golvet og skifte på senga si før jula blei ringd inn kl 17.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå