Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Jeg skal lage en stor porsjon med rundstk, til vanlig lager jeg bare en liten. Men nå tenker jeg 10 dl vann . Må jeg ha mer gjær i for en så stor deig, eller bare lenger hevetid? :-) Takk for svar på forhånd! Anonym poster: d7d9cd60eab2fc3df950795e12f7a59f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Mer gjær ja Anonym poster: 0a64606214c9eee88202b020bdc90e46
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Oki:) Hvor mye tror du, holder det med 100 g? Anonym poster: d7d9cd60eab2fc3df950795e12f7a59f
Gjest Malore Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 to pakker fersk gjær ca... pulvergjær vet jeg ikke helt med... den er jo ikke like god så tre? kanskje...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 150 g gjær på 10 dl vann.. Det er 25 g jær pr 2 dl vann Anonym poster: 00f241cf9a0e234936e8a2d96119bb02
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Treng ikkje doble gjæra for å doble oppskrifta. Eg bereknar 50% meir gjær til 100% meir væske. Så let eg det kanskje heve noko lengre.
Leb76 Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Jeg ville nok ikke brukt mer gjær, i alle fall ikke mer enn 1 1/2 pakke. Det burde heve fint med bare en pakke, og det blir fort gjærsmak av baksten hvis du har i for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå