Gå til innhold

Et bakespørsmål!:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en stor porsjon med rundstk, til vanlig lager jeg bare en liten. Men nå tenker jeg 10 dl vann . Må jeg ha mer gjær i for en så stor deig, eller bare lenger hevetid? :-) Takk for svar på forhånd! :)

 

Anonym poster: d7d9cd60eab2fc3df950795e12f7a59f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer gjær ja

 

Anonym poster: 0a64606214c9eee88202b020bdc90e46

Skrevet

Oki:) Hvor mye tror du, holder det med 100 g?

 

Anonym poster: d7d9cd60eab2fc3df950795e12f7a59f

Skrevet

to pakker fersk gjær ca... pulvergjær vet jeg ikke helt med... den er jo ikke like god så tre? kanskje...

Skrevet

150 g gjær på 10 dl vann.. Det er 25 g jær pr 2 dl vann

 

Anonym poster: 00f241cf9a0e234936e8a2d96119bb02

Skrevet

Treng ikkje doble gjæra for å doble oppskrifta. Eg bereknar 50% meir gjær til 100% meir væske. Så let eg det kanskje heve noko lengre.

Skrevet

Jeg ville nok ikke brukt mer gjær, i alle fall ikke mer enn 1 1/2 pakke. Det burde heve fint med bare en pakke, og det blir fort gjærsmak av baksten hvis du har i for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...