Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Når jeg syns mannen burde være hjemme i morgen/idag når jeg selv har influensa, har en på 8 mnder å passe på og nå er storesøster blitt syk? Han har vært borte fra jobb før uten at det er krise. Han driver en kantine. Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82
Gjest cunning stunts Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Er du ikke i stand til å ta deg av barna må han jo det.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Ego vet jeg ikke, men fravær fra jobb er jo ikke bra, så jeg synes det er litt tullete å kreve at han skal være hjemme. Er du virkelig så dårlig at ikke smertestillende/febernedsettende hjelper, så bør han vurdere å være hjemme på grunn av de små, men ikke utenom det. Anonym poster: c1203bf71d94d28762d57bdf7aa3c50c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Han mener at han ikke må det. Så nå må jeg være hjemme alene med to små med feber og smerter i kroppen + lite søvn i natt. Yey. Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82
Gidder ikke! Skrevet 20. desember 2012 #5 Skrevet 20. desember 2012 Det er jammen forskjell på folk, jeg hadde ihvertfall vært totalt ubrukelig om jeg hadde hatt skikkelig influensa, tipper mannen til HI hadde vært det også
Gidder ikke! Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 HI, hvis du føler deg så dårlig at du ikke orker det, så må du jo nesten prøve å få mannen til å forstå det. Spør han om han hadde syntes det var greit andre veien! Være syk selv og samtidig passe på et annet sykt barn og en baby. Håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Han selv sier at han gjør en innsats, fordi han hoster...... Så derfor han drar på jobb... Er så sur. Først sier han at han ikke har sovet noe i natt. Neeeivel. Jeg har vært våken i mange timer, og man snorker ikke om man er våken så vidt jeg vet! Han forventet og at jeg skulle stå opp med eldste, kle på, lage mat osv. Også har hu feber. Så nå er hu hjemme da. Baby sover, men 4 åringen har ingen planer om å sove og hue mitt verker og jeg kaldsvetter. Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82
Ooops I did it AGAIN Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Synes vel det er greit at han blir hjemme siden både du og storesøster er syke. Du skal jo være i stand til å ta deg ordentlig av en syk unge. Men sånn generelt synes jeg det er en uting når den ene krever at den andre skal være hjemme fordi ene ungen er syk og ene forelderen er hjemme i permisjon... Man klarer å ta seg av to og flere unger alene dersom man selv er frisk.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Om du er så dårlig at du ikke ville reist på jobb selv, vil jeg si det er naturlig at han blir hjemme. Jeg synes han er latterlig for å være helt ærlig! Stakkars deg.. Anonym poster: ec81460b44f0da9f40bdf874d564fb09
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Jeg krever ikke, men jeg syns at han burde tenkt over det at jeg faktisk er veldig sliten og i dårlig form. Og ihvertfall siden jeg ikke har fått sovet i natt + feber, kaldsvetter og har vondt i hele kroppen. Klarer jo ikke løfte og blir svimmel hver gang jeg går. I går var det så ille at jeg holdt på å svime av flere ganger. Og når han da sier at han ikke har sovet i natt, noe han HAR, så blir jeg ihvertfall sur! Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82
Elsker livet Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 Har du influensa og ikke bare forkjølelse bør han være hjemme. De fleste føler seg rimelig syke av influensa.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 Jeg krever ikke, men jeg syns at han burde tenkt over det at jeg faktisk er veldig sliten og i dårlig form. Og ihvertfall siden jeg ikke har fått sovet i natt + feber, kaldsvetter og har vondt i hele kroppen. Klarer jo ikke løfte og blir svimmel hver gang jeg går. I går var det så ille at jeg holdt på å svime av flere ganger. Og når han da sier at han ikke har sovet i natt, noe han HAR, så blir jeg ihvertfall sur! Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82 Vet ikke om du sikter til mitt svar, men jeg mener altså han burde være hjemme siden du er syk:) Min mann er akkurat lik når det gjelder natten. Kan påstå han har sovet Sååå lite, mens jeg vet annet som har vært oppe x antall ganger med ungene. Men er kanskje bare sånn det er... Mannfolk har det verre enn oss damer uansett. Når de er syke, hvem som har sovet minst, hvem som er mest sliten. Hehe.
LuksusLiv Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 Hadde jeg hatt influensa så hadde mannen blitt hjemme og tatt seg av barna, uten at jeg måtte spørre han. Det hadde vært et selvfølge.
Elsker livet Skrevet 20. desember 2012 #14 Skrevet 20. desember 2012 Til ditt forsvar har man vanligvis influensa hvert 5-7 år.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #15 Skrevet 20. desember 2012 Om engang det. Jeg har hatt influensa en gang i mitt liv, det året jeg tok influensa vaksine. Da lå jeg og var nesten ikke kontaktbar i to uker, min mor måtte komme med fly og passe meg, og var snakk om sykehusinnleggelse. (var singel den gang). Derimot er jeg ofte kraftig forkjølet, og en sjelden gang i bland så ille at det ikke er forsvarlig å passe barn. Men jevnt over synes jeg folk veldig ofte påstår de har influensa (og kikhoste, skarlagensfeber, lungebetennelse, halsbetennelse etc), og så er det en selvdiagnostisering de har funnet på fordi de ikke synes der høres alvorlig nok ut å være forkjølet. Hvis du virkelig er helt ute av det og f. eks. ikke er i stand til å løfte opp barnet uten å besvime, eller ordne mat og vann til ungene, så synes jeg mannen må bli hjemme. Dersom det bare er vondt, slitsomt og ubehagelig synes jeg ikke det. Anonym poster: 71b19dada0d693493f5bcd725f7aea56
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har hatt det siden mandag og har vært skikkelig dårlig. Husker nesten ingenting fra de dagene fram til nå. Influensa er det for det har jeg hatt før. Så det veit jeg. Man får ikke vondt i hele kroppen, feber, kaldsvetter osv av en forkjølelse. Klarer og løfte han, men det svartner litt for meg og jeg må sette han fra meg. Klarer ikke bære han fra rommet hans til stua. Og sånn skal det ikke være. Har tatt paracet, den hjelper litt, men har fortsatt vondt i kroppen og hode veeerker når jeg reiser/bøyer/snur meg. Anonym poster: 0bc44ca60ef479790550564dac431e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå