Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har ekstremt tørr hud på hele kroppen, så jeg har masse kviser i ansiktet, på halsen og ryggen. Merker at jeg blir bedre i ansiktet om jeg er flink med å bruke fuktighetsmasker og ansiktskrem. Men spesielt ryggen synes jeg er vanskelig siden jeg ikke når til skikkelig der bak. Har ingen samboer som kan hjelpe meg heller. Noen tips til kremer jeg kan bruke til hals og rygg, og hvordan jeg kan få til å gjøre noe med kvisene på ryggen når jeg ikke rekker til? Anonym poster: 30a80d46eae7ee45c52f712c960e0eb1
Edelweis Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 jeg bruker diane ppiller. eneste som funker for meg. ellers hadde jeg tatt en tur til hudlegen om jeg var deg.
Love my kidz Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Diane er det som alltid har hjulpet meg også. Men jeg kuttet de ut i vår pga diverse årsaker. Nærmer meg også førti år så kommer vel aldri til å begynne med de igjen. Jeg har nettopp startet en behandling med Dalacin, som jeg fikk på resept av fastlegen. Den får du i to typer, og den du bør ha siden du har tørr hud, er den med olje. Det er mitt beste tips i dag
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 spis de Anonym poster: 85cd03e70a60e14e99d4839c87ae8ccd
Gråsonen Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Kostholdforandring funket for meg! Gikk til Balder klinikken i Oslo og fikk utredning på kryssallergier. Fikk der beskjed om at overdreven talgproduksjon kan skyldes allergier og inntoleranser. Ellers har jeg brukt Diane/Feminil med god effekt, kan ikke bruke dette lenger pga sykelige humørforandringer.
Caprica Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Siden du har kviser på ryggen også- er det mange?- vil du karakerisere deg som hardt angrepet? Diane/feminil/zyrona er absolutt et godt alternativ, også mulig med antibiotikakur over en periode for å få bukt med problemet. Er det VIRKELIG ille kan legen skrive ut Isotretinoin. Det siste er veldig fosterskadelig og for å få det må du få negativ gravitest hos legen og tidligere fikk jenter kun skrevet ut for 1 mnd av gangen (usikker på om dette fortsatt gjelder).
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Diane hjalp meg veldig! Spes på kviser på rygg/bryst. Måtte naturlig nok slutte for å bli gravid, men har invistert i hudpleieprodukter som jeg har brukt 1-3 ganger i uka gjennom svangerskapet. Disse er fra MD formulations, helt ok pris når bestilt fra utlandet (bl.a strawberrynet). Bruker denne: http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/159 og denne: http://www.dermanor.no/cat/114.aspx/833. Har også brukt produkter fra Vit-A-Plus serien, men det anbefales ikke å bruke produkter med A-vit i svangerskapet. I tillegg bruker jeg alltid rens og fuktighetskrem for sensitiv hud daglig. Der har jeg prøvd meg frem over årenes løp, og havnet på delicate serien fra Matis. Har i hvertfall funnet ut at jeg lett reagerer med kviser dersom ikke for sensitiv hud, og at nok fuktighet er viktig til tross for tidvis fet hud. Dersom du ikke forsøker å bli gravid, så kan jeg også fortelle at langvarig behandling med tetracycliner (antibiotika) hjalp meg masse i overgangen p-pille slutt og tilbake til "normal" hormonell balanse. Har også forsøkt de ulike kremer/salver/liniment som nevnes ovenfor (dalacin, differin, skinoren -alle reseptbelagte), men holdt ikke ut til jeg så bedring da jeg ble veldig sår og tørr i huden av de (dog vanlige bivirkninger). Lykke til Anonym poster: 1c48c80a0e702ff471a260ab126a3171
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 #7 igjen: glemte å si at de produktene jeg nevnte er greie og drøye å påføre både bryst og skuldre. Ryggen nedenfor skulderbladene når ikke jeg heller, men ser bedring her også. Mulig produktene trekker inn og virker på et større område, ikke vet jeg... Var uansett hardest angrepet på skuldre og tidvis også noe på bryst. Har ikke brukt disse produktene like mye i fjeset, skrubb max 1 gang i uka, gel aldri. Ble tørr av den og plages uansett ikke like mye med fjeset etter at jeg fant produkter fra Matis som huden min tåler. Anonym poster: 1c48c80a0e702ff471a260ab126a3171
Tingenes Herre Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Tørr hud og kviser kan være tegn på lavt stoffskifte. Gå og sjekke?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Skjønner ikke at folk kan anbefale p piller !!!??? Anonym poster: f694ab96f677b80a7e0e437cf1b32ef9
Edelweis Skrevet 20. desember 2012 #11 Skrevet 20. desember 2012 hva er så galt med p piller? jeg fikk jo de pillene av legen for at de skulle hjelpe på huden.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #12 Skrevet 20. desember 2012 Rense og tilføre en fuktighetskrem som ikke tetter porene. Holde deg unna søtt og sterk og fet mat. Jeg merker utbrudd (er ikke så veldig plaget) om jeg har spist sterk mat ihvertfall) Om du har svettet - skyll ansiktet med en gang. Stress kan fremprovosere kviser Det går an å få tetracyklin en stund for å dempe om ikke p-piller er et alternativ. OG så er det en del som ikke blir kvitt dem selv med diverse råd. Anonym poster: 6fadc56df957adbcb7feada240dfc0bb
eliona Skrevet 20. desember 2012 #13 Skrevet 20. desember 2012 synes det virker som du har eksem.. da kan man få kviselignende utslett. Du burde ta deg en tur til en hudlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå