Gå til innhold

Har flere opplevd at sykehuset har glemt å sende fødselsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget det nå etter to måneder, en uke før dåp. Klarte i siste liten å redde dåpen!

Men uteblitt fødselsmelding har også gjort at jeg ikke har fått foreldrepenger nå i desember samt barnebidrag. Usikkert om jeg i det hele tatt får utebetalingen før jul!

Her er det sykehuset som hadde ansvaret og synes det er rimelig spesielt at de har glemt å sende meldingen til folkeregisteret.

Lurer på hvor vanlig dette er, noen flere som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdaget det nå etter to måneder, en uke før dåp. Klarte i siste liten å redde dåpen!

Men uteblitt fødselsmelding har også gjort at jeg ikke har fått foreldrepenger nå i desember samt barnebidrag. Usikkert om jeg i det hele tatt får utebetalingen før jul!

Her er det sykehuset som hadde ansvaret og synes det er rimelig spesielt at de har glemt å sende meldingen til folkeregisteret.

Lurer på hvor vanlig dette er, noen flere som har opplevd det samme?

Det skjedde meg, fødte i mai. Ringte til folkereg til slutt og etterlyste personnr, da sa de at det ikke var registert noe fødselsmelding. Sykehuset ble kontaktet og de hadde glemt å sende inn..

Anonym poster: eb2b481995809203270808eeb4e0f2e7

Skrevet

Hendte meg også i 2008.

Rakk akkurat å få fødselsattesten til dåpen, de manglende farskapspapirene gjorde også at barnetrygden kom sent...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...