Gå til innhold

Hvor er det fint å bo? Tips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg er alenemamma til ei jente. Bor i en ganske dyr by ( Vi DELER leilighet og bet. godt over 8500 kr i mnd). Startet i ny jobb for ikke lenge siden, men den blir midlertidig. Til sommeren/høsten tenker jeg på å flytte et helt nytt sted, hvor kan du anbefale? :) I vår må man da evt søke barnehageplass.

Må være barnevennlig, lett å få seg jobb( muligheter for jobb om ikke annet), helt greie leiepriser, en middels stor plass ( Ikke bygd, men ikke storby), fine barnehager, gjerne litt landlig og muligheter for kollektiv transport, men ikke et must da jeg har lappen. Vi bor i Nord Norge og vil vekk og oppleve nye eventyr..

Anonym poster: ccec96efee47284352d46853feefa3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Os,rett utenfor Bergen :) Tar ca 35 minutter å kjøre med bil.

Der er det sentralt,garantert bhg-plass,og mange nybygginger + veldig barnevennlig :)

Anonym poster: 5a4150dbf097d801f93795b745a8b2d5

Skrevet

Vil du bo i nærheten av en storby da? Hvor i nord Norge bor du?

Om du skal flytte,regner med du vil ha to soverom osv så regner jeg nesten med at prisene blir en plass mellom 4500-10000.

Anonym poster: fb6d16d403a90be6399ccc94ef0a41ec

Skrevet

Meland rett utenfor Bergen

Garantert bh plass samme kjøretid som fra Os

De har kjempebra tilbud til barnefamilier :-)

Anonym poster: 2d7340f4585da6ccde3b3031be826818

Skrevet

Tranby i Lier kommune, ligger mellom Drammen og Asker.

Har alt her. Lege, tannlege, helsestasjon. Kort vei til 2 store byer med grei kollektiv trafikk. Turområder i skog og mark, eget kjøpesenter, gangavstand til ikke mindre enn 4 barnehager, to barneskoler og to ungdomsskoler. Turveier over alt sånn at ungene ikke trenger å gå langs bilveien, det er utrolig barnevennlig over alt. Siden vi ligger imellom to store byer så er det flust av arbeidsmuligheter her også.

Et bra idrettslag har vi også med ski, fotball, håndball, allidrett, o-løp og ikke minst turnforening som er i toppsjiktet år etter år og har vært det i snart 30 år. med tanke på at det er ca 10000 innbyggere her, så er det ikke så aller verst ;)

Eneste ulempen er at boligprisene har steget masse de siste årene.

Anonym poster: 74c45923c098fb77e08e3e2ecc786839

Skrevet

Har alt her. Lege, tannlege, helsestasjon. Kort vei til 2 store byer med grei kollektiv trafikk. Turområder i skog og mark, eget kjøpesenter, gangavstand til ikke mindre enn 4 barnehager, to barneskoler og to ungdomsskoler. Turveier over alt sånn at ungene ikke trenger å gå langs bilveien, det er utrolig barnevennlig over alt. Siden vi ligger imellom to store byer så er det flust av arbeidsmuligheter her også.

Et bra idrettslag har vi også med ski, fotball, håndball, allidrett, o-løp og ikke minst turnforening som er i toppsjiktet år etter år og har vært det i snart 30 år. med tanke på at det er ca 10000 innbyggere her, så er det ikke så aller verst ;)

Hehe, godt vi er forskjellige. Jeg vokste opp på Tranby, og er 100 % fast bestemt på at det er det siste stedet i verden mitt barn skal vokse opp! Det er fint der, og ok med tilbud. Og med små barn er det sikkert et ok sted. Samtidig så er det så mye dritt der, at jeg har lagt ned forbud mot at vi skal flytte akkurat dit :)

Anonym poster: 38f67199239e1a40d60886d37cde9901

Skrevet

Et bra idrettslag har vi også med ski, fotball, håndball, allidrett, o-løp og ikke minst turnforening som er i toppsjiktet år etter år og har vært det i snart 30 år. med tanke på at det er ca 10000 innbyggere her, så er det ikke så aller verst wink.png

Hehe, godt vi er forskjellige. Jeg vokste opp på Tranby, og er 100 % fast bestemt på at det er det siste stedet i verden mitt barn skal vokse opp! Det er fint der, og ok med tilbud. Og med små barn er det sikkert et ok sted. Samtidig så er det så mye dritt der, at jeg har lagt ned forbud mot at vi skal flytte akkurat dit smile.png

Dritt? Ja, da har ikke vi samme oppfattelse av stedet ;) Jeg har bodd her i over 30 år og kan ikke forstå hva du mener med dritt...

Skrevet

Et bra idrettslag har vi også med ski, fotball, håndball, allidrett, o-løp og ikke minst turnforening som er i toppsjiktet år etter år og har vært det i snart 30 år. med tanke på at det er ca 10000 innbyggere her, så er det ikke så aller verst wink.png

Hehe, godt vi er forskjellige. Jeg vokste opp på Tranby, og er 100 % fast bestemt på at det er det siste stedet i verden mitt barn skal vokse opp! Det er fint der, og ok med tilbud. Og med små barn er det sikkert et ok sted. Samtidig så er det så mye dritt der, at jeg har lagt ned forbud mot at vi skal flytte akkurat dit smile.png

Dritt? Ja, da har ikke vi samme oppfattelse av stedet ;) Jeg har bodd her i over 30 år og kan ikke forstå hva du mener med dritt...

Med dritt så mener jeg f.eks dop. Det var mye av det når jeg vokste opp der, og jeg vet at det definitivt ikke har blitt noe bedre.

Skrevet

Hamar er min favorittby - hvis jeg skulle bo et annet sted måtte det bli Fredrikstad eller Sandefjord tror jeg. Er ikke oppvokst i Hamar da, men kjempefornøyd innflytter.

Anonym poster: d06f728f7e580b7c07d3ac0751fb7d1b

Skrevet

Dritt? Ja, da har ikke vi samme oppfattelse av stedet wink.png Jeg har bodd her i over 30 år og kan ikke forstå hva du mener med dritt...

Med dritt så mener jeg f.eks dop. Det var mye av det når jeg vokste opp der, og jeg vet at det definitivt ikke har blitt noe bedre.

Da har du tydeligvis ikke vært her på en stund eller så vanker "kildene dine" i feil miljø. Jeg jobber nede på "Tranbysenteret" og det er for lengst slutt på de som hang utenfor turnhallen som kjørte moped og røyka og drakk.. Alle steder har "sorte får", men å si at det er mye dop her nå, det stemmer faktisk ikke.. Men deg om det, du har din mening, jeg har min ;)

Skrevet

Alle jeg vet om fra Tranby er dophuer.

Anonym poster: aeee0542d6092723228ff85b0e2c31db

Skrevet

Alle jeg vet om fra Tranby er dophuer.

Anonym poster: aeee0542d6092723228ff85b0e2c31db

Hehehe... Ok....... Så sier vi det :P

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Lambertseter er kjempefint! Store grønt

Områder! Flotte barnehager! Treningssenter, stort shoppingssenter, kino +++

Det er i Oslo, men litt utenfor. :) sentralt og fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...