Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Han lovet meg at neste gang et barn blir sykt her hjemme så skulle han være hjemme. Nå har vi sykt barn i morgen og mannen mener jeg må være hjemme da han skal ut på 2 oppdrag som han må gjøre før jul. Han kan fint bytte disse, men krever bare litt ny avtale om tid etc. Dette er kun en 4 timers jobb fra kl 12.00 av... Jeg synes det er dumt at jeg må ta meg fri 8 timer fra jobb i morgen pga dette, det er ikke krise da vi er flere på jobb og jeg ikke har særlig mye ansvar, men er mye å gjøre før tiden. Vi reiser fredag på juleferie så ingen av oss skal jobbe mer før neste år. Så blir det en stor krangel fordi jeg mener han priotererer feil, og dette orker jeg ikke mer. Krangle om hvem som skal være hjemme med den lille?! Er så trist. Har bare lyst å gråte. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Han er kanskje hjemme 2 ganger i året med syke barn, jeg er hjemme resten. ca 80% av alt syke barn dager. Ungene er ikke ofte syke, men endel dette halvåret. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Elsker livet Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Høres slik ut ut fra din versjon i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Han mener han må gjøre disse oppdragene før året er omme da, da det er kunder så venter på disse tjenestene. Driver for seg selv. Men jeg vet at syke barn kommer først så han kan fint bytte de, + at han skal kun jobbe max 2-3 timer. Første avtale er kl 12.00. Han er sur på meg nå, akkurat som det er feil at meg å føle ansvar for jobben min:/ HI Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
LivetErEnLek Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Hvis du var hjemme sist, hadde jeg ikke godtatt det der med mindre det var noe veldig spesielt. Men du er nok ikke alene om å ha det sånn. På jobben min er det flere av damene som bruker alle sine dager før mannen begynner å bruke av sine. Hva er det med enkelte menn som tror at deres jobb er så forbaskede utrolige mye viktigere enn andres? Hvis det nå er for sent å omorganisere morgendagen, hadde jeg alle fall gått på jobb frem til 12.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Han var hjemme en dag sist i nov, men jeg var hjemme 4 dager før det! Jeg er skikkelig lei meg, har sagt til han at jeg går på jobb nå, men da bare sutrer han og kommer til å være sur på meg resten av dagen. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 skjønner han godt, i og med at han har eget firma, så må han jo evt ta igjen dette senere, mens i din jobb har det vel ingen konsekvenser for deg senere om du er borte i mrg? Og han er jo også avhengig av a folk er fornøyde for at firmaet skal gå bra, og da er det jo et pluss at oppdrag blir unnsgjort før jul. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagd en ny avtale med han om at han garanterer deg å ta neste gang dere har sykt barn, da slipper dere mer krangling nå, pluss at for deg så kan det være du slipper en lengre periode neste gang... Anonym poster: 6bc4d278650641ccc7d6f705673c28ad
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 skjønner han godt, i og med at han har eget firma, så må han jo evt ta igjen dette senere, mens i din jobb har det vel ingen konsekvenser for deg senere om du er borte i mrg? Og han er jo også avhengig av a folk er fornøyde for at firmaet skal gå bra, og da er det jo et pluss at oppdrag blir unnsgjort før jul. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagd en ny avtale med han om at han garanterer deg å ta neste gang dere har sykt barn, da slipper dere mer krangling nå, pluss at for deg så kan det være du slipper en lengre periode neste gang... Anonym poster: 6bc4d278650641ccc7d6f705673c28ad Han lovet meg at han skulle ta neste gang, var det at han måtte til disse kundene nå før året var omme. Neste år får han en ny kundekrets for å si det slik. Skjønner den, men føler allikevel at hans jobb er viktigere! Og det gjør meg trist. Han er veldig flink med barna, er ikke det at han ikke vil være med dem, men han tror liksom at jeg alltid kan være der om noen blir syke om du skjønner. Jeg jobber bare 50% også så han er vant med at jeg er hjemme!! Som sagt så er det ingen problem for meg å være hjemme i morgen, vi er 3 andre på jobb i morgen faktisk, da torsdag er en god dag, men av prinsipp............om dere skjønner........ Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Mannen min er også selvstendig og hans jobb er viktigere enn min. Ikke bare står han for 3/4 av den totale inntekten i huset, men han er også helt avhengig av å gjøre en god jobb, følge opp kundene osv for å beholde sitt gode rykte, kundene og ikke minst kunne få flere kunder. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke kan ha ansvarsfølelse for min jobb og det skjønner mannen min godt, og siden han er selvstendig har han en mye større fleksibilitet enn meg. Så her er det sånn at om mannen har avtaler med kunder e.l. en dag med syke barn tar jeg det, men om han "bare" skal utføre en jobb på en eller annen måte tar han ungen og jobber heller om kvelden, overtid dagen etter, til helgen e.l. Resultatet er da at han faktisk er hjemme med sykt barn oftere enn meg Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Mannen min er også selvstendig og hans jobb er viktigere enn min. Ikke bare står han for 3/4 av den totale inntekten i huset, men han er også helt avhengig av å gjøre en god jobb, følge opp kundene osv for å beholde sitt gode rykte, kundene og ikke minst kunne få flere kunder. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke kan ha ansvarsfølelse for min jobb og det skjønner mannen min godt, og siden han er selvstendig har han en mye større fleksibilitet enn meg. Så her er det sånn at om mannen har avtaler med kunder e.l. en dag med syke barn tar jeg det, men om han "bare" skal utføre en jobb på en eller annen måte tar han ungen og jobber heller om kvelden, overtid dagen etter, til helgen e.l. Resultatet er da at han faktisk er hjemme med sykt barn oftere enn meg Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a Ja ser den, mannen hadde nok byttet dag eller noe hvis det ikke hadde vært for at vi reiser fredag fredag og dette skulle tas før nyttår, men mener allikevel han burde sagt JA med det samme for å unngå krangling!!! Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Jeg forstår i grunn mannen din. Når det passer for deg å være hjemme, hvorfor må du da være så prinsippfast? Misforstå meg rett, man skal dele på syke barn dager. Men han har tross alt et eget firma. Og klart både han og kunden, vil bli ferdig før jul. Anonym poster: eae11e33e0ae02f0fbcf2ef01414ea58
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Jeg forstår i grunn mannen din. Når det passer for deg å være hjemme, hvorfor må du da være så prinsippfast? Misforstå meg rett, man skal dele på syke barn dager. Men han har tross alt et eget firma. Og klart både han og kunden, vil bli ferdig før jul. Anonym poster: eae11e33e0ae02f0fbcf2ef01414ea58 Fordi prinsippet er at jeg ikke liker det faktum at han skal gå rundt å være egoistisk og tenke at han jobb er viktigere. Det handler dette om. HI Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Regner med det er den berømte dråpen i begeret det er snakk om her for akkurat nå er du totalt urimelig. Mannen driver for seg selv og skal møte to kunder i morgen, du er ansatt et sted dere er nok folk på jobb i morgen så det går fint at du er hjemme. Da er det vel en selvfølge at du tar denne sykedagen? At mannen skal si ja bare for å unngå krangel henger jo ikke på greip når det tross alt passer bedre at du er hjemme i morgen... Men om mannen din er en egoist i alt og ett, alltid setter egne behov først og bryr seg katta om deg og din arbeidsplass skjønner jeg jo at du blir frustrert og lei...? Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 Regner med det er den berømte dråpen i begeret det er snakk om her for akkurat nå er du totalt urimelig. Mannen driver for seg selv og skal møte to kunder i morgen, du er ansatt et sted dere er nok folk på jobb i morgen så det går fint at du er hjemme. Da er det vel en selvfølge at du tar denne sykedagen? At mannen skal si ja bare for å unngå krangel henger jo ikke på greip når det tross alt passer bedre at du er hjemme i morgen... Men om mannen din er en egoist i alt og ett, alltid setter egne behov først og bryr seg katta om deg og din arbeidsplass skjønner jeg jo at du blir frustrert og lei...? Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a Er kun i jobb han setter seg selv først egentlig hvis det er det du spør om. Han var hjemme sist gang med et av barna, men jeg var hjemme 3 dager før det fordi mannen var ute på jobb reis, han reiser mye også!! Han er ikke ego ellers, han er alltid hjemme å styrer med hus og barn. Men føler liksom alltid hans jobb er viktigst!! Kanskje fordi han står for 90% av inntekten vår:/ Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 Når han er ute å reiser er det jo en selvfølge at jeg er hjemme med barna, men han har nå lovet meg at neste gang skal han være hjemme, var bare at han måtte ta disse kundene før jul så jeg får godta det da!!! Men er oppgitt og har egentlig ikke lyst å feire jul lengre:(( Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Når han er ute å reiser er det jo en selvfølge at jeg er hjemme med barna, men han har nå lovet meg at neste gang skal han være hjemme, var bare at han måtte ta disse kundene før jul så jeg får godta det da!!! Men er oppgitt og har egentlig ikke lyst å feire jul lengre:(( Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b Herlighet, så furter du som en hormonell tenåring Ble nesten litt komisk.... Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. desember 2012 #17 Skrevet 19. desember 2012 Han lovet meg at neste gang et barn blir sykt her hjemme så skulle han være hjemme. Nå har vi sykt barn i morgen og mannen mener jeg må være hjemme da han skal ut på 2 oppdrag som han må gjøre før jul. Han kan fint bytte disse, men krever bare litt ny avtale om tid etc. Dette er kun en 4 timers jobb fra kl 12.00 av... Jeg synes det er dumt at jeg må ta meg fri 8 timer fra jobb i morgen pga dette, det er ikke krise da vi er flere på jobb og jeg ikke har særlig mye ansvar, men er mye å gjøre før tiden. Vi reiser fredag på juleferie så ingen av oss skal jobbe mer før neste år. Så blir det en stor krangel fordi jeg mener han priotererer feil, og dette orker jeg ikke mer. Krangle om hvem som skal være hjemme med den lille?! Er så trist. Har bare lyst å gråte. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b Han MÅ gjøre to oppdrag, men det ikke er krise at du er borte = du blir hjemme. Det er i allefall det som er mest rimelig.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #18 Skrevet 19. desember 2012 Han lovet meg at neste gang et barn blir sykt her hjemme så skulle han være hjemme. Nå har vi sykt barn i morgen og mannen mener jeg må være hjemme da han skal ut på 2 oppdrag som han må gjøre før jul. Han kan fint bytte disse, men krever bare litt ny avtale om tid etc. Dette er kun en 4 timers jobb fra kl 12.00 av... Jeg synes det er dumt at jeg må ta meg fri 8 timer fra jobb i morgen pga dette, det er ikke krise da vi er flere på jobb og jeg ikke har særlig mye ansvar, men er mye å gjøre før tiden. Vi reiser fredag på juleferie så ingen av oss skal jobbe mer før neste år. Så blir det en stor krangel fordi jeg mener han priotererer feil, og dette orker jeg ikke mer. Krangle om hvem som skal være hjemme med den lille?! Er så trist. Har bare lyst å gråte. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b Han MÅ gjøre to oppdrag, men det ikke er krise at du er borte = du blir hjemme. Det er i allefall det som er mest rimelig. Må ikke, kan avbestille de, ingenting er viktigere enn syke barn! Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #19 Skrevet 19. desember 2012 men takk for svar. ha en fin kveld videre alle sammen:) Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 Han lovet meg at neste gang et barn blir sykt her hjemme så skulle han være hjemme. Nå har vi sykt barn i morgen og mannen mener jeg må være hjemme da han skal ut på 2 oppdrag som han må gjøre før jul. Han kan fint bytte disse, men krever bare litt ny avtale om tid etc. Dette er kun en 4 timers jobb fra kl 12.00 av... Jeg synes det er dumt at jeg må ta meg fri 8 timer fra jobb i morgen pga dette, det er ikke krise da vi er flere på jobb og jeg ikke har særlig mye ansvar, men er mye å gjøre før tiden. Vi reiser fredag på juleferie så ingen av oss skal jobbe mer før neste år. Så blir det en stor krangel fordi jeg mener han priotererer feil, og dette orker jeg ikke mer. Krangle om hvem som skal være hjemme med den lille?! Er så trist. Har bare lyst å gråte. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b Han MÅ gjøre to oppdrag, men det ikke er krise at du er borte = du blir hjemme. Det er i allefall det som er mest rimelig. Må ikke, kan avbestille de, ingenting er viktigere enn syke barn! Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b Det er jo ganske viktig å forsørge de syke barna også, eller? Om du har rett i at han står for 90% av inntekten deres må du vel sørge for at han beholder kundene sine..... Anonym poster: dc16133a4baa5453129c4cba51166f9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #21 Skrevet 19. desember 2012 hehe, mister ikke kunder vet du! syke barn er syke barn, er man syk så er man syk. det forstår alle. går fint an å dra til disse kundene etter nyttår!! og blir barna syke de 2 første ukene etter nyttår så må jeg være hjemme for da skal mannen reise mye og har mange viktige møter. Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Honningmelon Skrevet 19. desember 2012 #22 Skrevet 19. desember 2012 Skjønner mannen din jeg altså. Min mann går på skole og jobber selvstendig ellers. Så det er som oftest jeg som er hjemme med syke barn. Fordi det er enklest for med å bli hjemme, og det får mindre konsekvenser. Og dette er da ingen grunn til å se mørkt på jula?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #23 Skrevet 19. desember 2012 Når han har en viktig avtale som MÅ gjøres før nyttår og det går helt greit å være borte fra jobb for deg, og du likevel gnager om at HAN skal være hjemme, jaaaa, da er det faktisk DU som er egoistisk og som ikke ser lenger enn nesetippen din... Og ja, hans jobb er faktisk litt viktigere enn din hvis han står for 90 % av inntekten, da er det hans jobb som betaler for mangt og meget i deres hjem, og da bør dere også prioritere ting etter det! For eksempel sykedager.. Anonym poster: 0e70cb01130e56c3d08a0fe491408138
nagini Skrevet 19. desember 2012 #24 Skrevet 19. desember 2012 Synes du er helt urimelig her. Mannen din høres absolutt ikke egoistisk ut, bare fornuftig. For det første er det mye vanskeligere for en selvstendig næringsdrivende å være hjemme enn en som er ansatt. For det andre tjener han 90 % av pengene, så jobben din er tydeligvis kun viktig for din selvrealisering, ikke for familien. Hvem var egoistisk, sa du?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #25 Skrevet 19. desember 2012 Han sa ja at han kunne være hjemme, men har pratet sammen og det blir at jeg blir hjemme hvis han lovet meg å være hjemme neste gang, og han sa at det skulle han, var bare at han måtte til disse kundene før 2013....Så da er det ordnet. Vi gav hverandre til og med en klem............................................ Anonym poster: 6234f96aaeb4dede8b9c557b8d94195b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå