♥Madam Mim♥ Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Var på ultralyd i dag. Uke 17. Morkaken ligger helt over åpningen og må på ny kontroll i uke 28 for å se tilstand da. Noen som har erfaringer med dette? Hadde morkaken flyttet seg til ok sted ved neste kontroll? Flytter ikke morkaken seg må jeg ta keisersnitt fikk jeg beskjed om, og det er jo egentlig ganske logisk også! Fikk også sex-forbud frem til neste kontroll!!! gjett om samboer er veldig happy over den beskjeden da! Meget glad det var jordmor som sa når han var med og ikke jeg måtte fortelle det når jeg kom hjem :-D
Caprica Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Har ikke dette selv, men.vet at morkaka ofte flytter seg vekk fra livnormunnen etter hvert som livmor vokser. Dersom den ikke gjør det og fortsatt er foran i uke 28 kan du nok regne med sexnekt hele svangerskapet. Dersom fødsel skulle starte før planlagt ks må du ringe føden asap som sender ambulanse for å.hente deg. Framforliggende morkake er skumle greier og potensielt fatalt dersom babyen skulle bevege seg ned i bekkenet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Hos meg flyttet den på seg, ved neste kontroll hadde den trekt seg oppover sammen med livmoren som vokser så den ikke dekket åpningen lenger. Den skal vel egentlig ligge i øvre del av livmoren, men hos meg ble den liggende litt lavt på baksiden av barnet, uten å dekke åpningen lenger. Jeg fødte vaginalt. Anonym poster: 65c370ba6ab44849cf1619f97b82a5c3
Plutselig_gravid Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde det i mitt 3.svangerskap. Den flyttet seg rundt uke 30 hvis jeg ikke husker helt feil.. Jeg kunne forresten ha sex som normalt, jobbe som normalt og ellers leve som normalt. Men hvis jeg fikk noen form for blødning så måtte jeg ta kontakt med sykehuset pga fare for morkakeløsning. Jeg fikk blødning rundt uke 25. De fant aldri årsaken. Lå på obsposten et par dager og fikk sexforbud et par små uker Neste ul hadde den flyttet seg slik at den lå rett ved åpningen så da fikk jeg beskjed om at jeg slapp keisersnitt.
håpefull<3 Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har morkaken foran åpnigen, fikk beskjed om det på ordinær ultralyd. Skal tilbake i uke 30 for ny sjekk. Har ikke hatt noen blødninger så jeg fikk ikke beskjed om å ikke ha sex! (Heldigvis ). Har du blødd? Er ca 3 uker til neste ultralyd. Velig spent, ønsker IKKE keisersnitt med mindre jeg må, så krysser fingrene for at morkaka har flytta seg oppover
1+1=4 <3 Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Hos meg hadde den flyttet seg på neste kontroll. Fødte vaginalt jeg og..
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2012 tusen takk for svar :-) Litt beroliggende å se at det har ordnet seg for dere andre :-) jeg har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, men sex skulle jeg holde meg helt unna likevell!!! Jeg gidder iallefall ikke ta noen sjanser når hun sa at jeg var heldig som hadde unngått blødninger og hver gang jeg hadde samleie risikerte jeg blødninger og i verste fall fatalt utfall!!! Synes det var litt skremmende igrunnen jeg!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Hos meg flyttet den på seg, ved neste kontroll hadde den trekt seg oppover sammen med livmoren som vokser så den ikke dekket åpningen lenger. Den skal vel egentlig ligge i øvre del av livmoren, men hos meg ble den liggende litt lavt på baksiden av barnet, uten å dekke åpningen lenger. Jeg fødte vaginalt. Anonym poster: 65c370ba6ab44849cf1619f97b82a5c3 Jeg fikk forresten heller ikke sexnekt, bare beskjed om å ringe 113 om jeg fikk en blødning. Anonym poster: 65c370ba6ab44849cf1619f97b82a5c3
håpefull<3 Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 tusen takk for svar :-) Litt beroliggende å se at det har ordnet seg for dere andre :-) jeg har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, men sex skulle jeg holde meg helt unna likevell!!! Jeg gidder iallefall ikke ta noen sjanser når hun sa at jeg var heldig som hadde unngått blødninger og hver gang jeg hadde samleie risikerte jeg blødninger og i verste fall fatalt utfall!!! Synes det var litt skremmende igrunnen jeg! Så rart :S skulle tro det var likt for alle. Vi har fortsatt sex daglig, og tenker det blir langt nok "tørke" som høygravid og etter fødsel om jeg ikke skulle være uten sex fra ordinær ultralyd i tillegg, så jeg er bare fornøyd med at vi ikke fikk samme beskjed. Har ikke hatt antydning til blødning så da går det nok bra Men håper jo den har flyttet på seg, som ei her sa, kan være skummelt om fødselen starter før planlagt keisersnitt :/
Cmyk Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Hos meg lå den foran til og med uke 28. Var på flere kontroller, og til slutt hadde den flytta seg akkurat langt nok til at jeg fikk føde vaginalt. Fikk heller ikke sexforbud (heldigvis).
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 19. desember 2012 hmmm så rart at det bare er meg som får sex-nekt!!! det tør jeg hvertfall ikke si til samboer :-D Velger å holde meg unna jeg, sexlysta er lik null også så for min del er det helt greit :-P Min jordmor eller hva jeg skal kalle ultralyddama er spesialist i kvinnesykdommer og fødselshjelp eller hva det heter også så vil tro hun har peiling på hva hun snakker om :-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Jeg er bare 14 uker men hadde en liten blødning i uke 12, på kontroll på kvinneklinikken sa de at det er mulig morkaken ligger forran åpningen og at vi burde ta det rolig med sex frem til ordinær ul just in case... Jeg tolket det som ikke bunne så dypt og ikke hard sex... Mannen fikk litt hetta så han tør nesten ikke... Anonym poster: 80cf8828161b0eb75f3ce7513274b55c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Min lå foran på ordinær ul, men hadde flyttet seg tilbake på 3D ul i uke 28. Fikk ikke noe nekt av noe slag, men fødte allikevel prematurt (vaginalt). Og alt gikk helt fint;) Sikker på at det kommer til å gå helt fint med deg, uansett om morkaka flytter seg eller ikke! Lykke til;-) Anonym poster: 851d10036e77d7adedf6a5ae07df30e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå