Gå til innhold

Flere med "vanskelige" mødre? Evt negative...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive det, men føler at mamma er så vaskelig/neativ betandig. Hun er kjempessnill og jeg er veldig glad i henne, men etter 10 minutter med henne vil jeg egentlig bare reise hjem igjen :S

 

Besøkte henne i dag, og lurte på om hun kunne hjelpe med med å kjøpe en ekstra julegave til broren min (jeg er gravid og sliter med bekkenet, unngår helst kjøpesenter nå). I stedet for å svare ja eller nei, så svarer hun "men det er jo ikke nødvendig, du har jo kjøpt gave". Jeg svarer "jeg tjener godt og bestemmer vel selv hvor mye penger jeg bruker på gave til min bror" (hehe, sa det ikke på en frekk måte som det høres ut når man skriver her inne). Hvorpå hun igjen sier at det er tanken som teller og jeg ikke må bruke mer penger. Broren min har stilt opp masse for meg i år, og dette er min sjanse til å gi noe tilbake. Blir så irritert på at hun skal blande seg inn. Da kan hun heller si nei, så kjøper jeg det selv.

 

Hun er også veldig negativ hvis jeg forteller om noe. Da jeg møtte kjæresten min spurte hun ikke hva han heter, men hva han jobber med (inntekt). Når vi flyttet sammen var det ikke noe gratulerer men "har du samboerkontrakt"?? Har litt mer egenkapital enn han, men vi eier 50/50 fordi dette er penger jeg DRITER i hvis det blir slutt. Vi har kontrakt men har ikke nevnt egenkapitalen i kontrakten.

 

Når jeg ble gravid, når vi forlovet oss, når jeg fikk ny jobb osv, var det bare sære (og sårende) kommentarer som kom. Ikke noe smil, ikke noe positivitet, alt er så negativt!! "Husk at det kan bli slutt selv om dere er lykkelige nå". Neiiiii tror du det mamma??? Herregud !!! Kan man ikke bare gratulere og så tar man den samtalen senere? Trenger ikke komme med en sånn kommentar idet jeg sier at vi er forlova?? Blir så skuffet. Spesielt siden hun ellers er veldig snill.

 

Anonym poster: 05189db4d24eff73c8a78f21dc42dca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min mor....

 

Anonym poster: 2e617703f0dd04c24e0b30015046be82

Skrevet

Min er MYYYE verre. Vurderer å begynne å drikke hver gang jeg er i nærheten av henne.

 

Anonym poster: b993cc34dc8f441fcb0704594b06d77a

Skrevet

Ikke bra :/ Men da er jeg visst ikke alene ! Liker faktisk svigermor bedre enn mamma, selv om svigermor er litt too much :P Svigermor er i hvert fall positiv og ønsker å gjøre det bete ut av enhver situasjon.

 

Jeg har kjøpt et gavekort til mamma i bursdagsgave, fordi hun lnsket seg gavekort (eneste måten hun unner seg klær til seg selv). Jeg vedder på at jeg ikke får et takk eller et smil, men "å, det var da for mye", "å, dette var da ikke nødvendig" eller noe sånt.

 

Hun er ikke negativ med vilje, hun er rett og slett negativ av natur..:(

 

Anonym poster: b55be8ea17655a7c6a17cef74d174feb

Skrevet

Min er MYYYE verre. Vurderer å begynne å drikke hver gang jeg er i nærheten av henne.

 

Anonym poster: b993cc34dc8f441fcb0704594b06d77a

 

Oi ! Klarer å holde meg edru da :P Men ar bare lyst til å dra hjem så snart hun åpner kjeften :/

 

Anonym poster: b55be8ea17655a7c6a17cef74d174feb

Skrevet

Min kan faktisk være veldig positiv innimellom.... før hun fra ett sekund til det neste bare blir ufordragelig og negativ. Mye av det samme som du forteller om.

 

Så... we are not alone ;)

 

Anonym poster: e7c3440addcb9aaa1240d92af70db910

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :P stygt å si, men :P

 

Anonym poster: b55be8ea17655a7c6a17cef74d174feb

Skrevet

Tror det er mange som har det sånn med sine mødre! Min mamma er sånn fake "overpositiv", men negativiteten/kritikken skinner alltid igjennom. Vi bor langt unna hverandre og når hun er på besøk en helg må jeg virkelig ta meg sammen for å ikke klikke. Et eksempel hvis vi f.eks spiser middag:"Åhh, det her var virkelig kjeeeeempegodt, åhhh hva godt, mmmmm" for å noen minutter senere si " ja det er jo ikke så lett å lykkes med; fløtegratinerte poteter, ribbe, stek etc etc (alt etter hva vi spiser), men øvelse gjør mester jenta mi".

 

Og så er alt farlig, skummelt, urolig etc etc etc, særlig ift ungene (barnebarna hennes).

 

Og alltid når hun er her går hun og kjøper ny oppvaskbørste og klut, selv om jeg byttet samme dagen før hun kom! Argh!

 

Anonym poster: 85feb4588b50c6fecb710ca471dd2288

Skrevet

Det trenger du ikke.......

Det var da alt for mye......

Det er tanken som teller......

 

Dette er da ikke negativitet vel, dette er gammeldags høflighet?

Skrevet

Prøv en mor som velger å ikke se sin egen datter gå ned kirkegulvet fordi svigersønn har satt seg på feil side av midtgangen!

 

Anonym poster: 006e688311da25c46555dc1d2476e31a

Skrevet

Prøv en mor som velger å ikke se sin egen datter gå ned kirkegulvet fordi svigersønn har satt seg på feil side av midtgangen!

 

Anonym poster: 006e688311da25c46555dc1d2476e31a

 

Damn!

 

Anonym poster: b55be8ea17655a7c6a17cef74d174feb

Skrevet

Det trenger du ikke.......

Det var da alt for mye......

Det er tanken som teller......

 

Dette er da ikke negativitet vel, dette er gammeldags høflighet?

 

Jo klart det, men nå er det måten hun sier det på også. Tro meg, jeg kjenner moren min og hun er negativ, ikke høflig...

 

Er ikke mye høflig å si at det er unødvendig å kjøpe en ekstra julegave tiø broren min eller et av de andre verre eksemplene. Men å si at det ikke er nødvendig å betale henne for noe det er høflig/snilt.

 

Jeg tar egne valg i livet, trenger ikke at hun alltid skal endre mine valg for meg.

 

Anonym poster: b55be8ea17655a7c6a17cef74d174feb

Skrevet

Min mor sa til meg i telefonen (hun bor langt unna) da jeg ble uplanlagt gravid til tross for prevensjon, alene med 2 barn fra før: "Går det ikke an å ta det vekk på en eller annen måte?". Tok abort hovedsakelig fordi samtlige i mine omgivelser syntes jeg måtte det...

 

Anonym poster: 1ad7ff135443fa01dd6ce49399c2358e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...