Gå til innhold

Redd for kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg skriver her egentlig bare for å høre om noen kan berolige meg litt. Jeg fikk mitt første barn i 2008 og han hadde ekstrem kolikk. Har nå fått nr 2, som stort sett sover og spiser, han er nå 12 dager gammel og jeg går og engster meg hele tiden for at det skal bli en ny kolikk unge. I dag har han vært urolig, luft i magen, men gråter ikke. Vil bare ikke sove så mye som han pleier. Tankene mine begynner da å tenke at nå starter det igjen. Vet jo at kolikk starter ved 2-4 ukers alder og jeg må vel bare vente å se. Men det jeg lurer litt på er om dere som har hatt kolikk unge, startet luftplagene med en gang etter fødsel (noe det gjorde hos oss med 1 mann) eller var babyen rolig første tiden og så snudde det over natten. Hilsen engstelig mamma

Anonym poster: 75b2df450a8cfa79cbe0c6cf6b558a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det begynte da gutten min var 3 uker.. og var skikkelig helvete frem til 3mnd.Men det beste trikset av alt er Kamille-Te med litt sukker! Dette brukes mye i danmark og var det enste som hjalp her.Vi prøvde kiropraktor,fysio,lege,allergtestet prøvde 3 ulike melkesorter osv.Når han fikk lunken te kom det ut masse luft og så sov han i 3 timer! bare vikig atdet er te-poer og ikke løsvekt:)

Jeg har ikke hørt om noen som har htt 2 kolikk-barn, og så tenker jeg at hvis det skjer så kan jeg alle triksene.

Anonym poster: 591cfb5259c56ba31013bc1a8b5c3647

Skrevet

Jeg har lest og hørt at det ofte er det første barnet som har kolikk. Vet ikke om dette er basert på forskning eller mye, men jeg er gravid med nr. 2 nå og håper vi slipper kolikken denne gangen. Med første kom kolikken ved 3-4 ukers alder.

Anonym poster: 42231d4add64e5471325ac80d269e2eb

Skrevet

Kolikken startet hos oss rett etter fødselen og varte til hun var 3 mnd. Jeg har bare innstilt meg på at neste man også får det slik jeg ikke går på en "smell".

Men man skal vell egentlig være ganske uheldig for å få flere kolikkbarn, håper dere slepper det !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...