Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Har dere forlovelsesringen og gifteringen på samme hånd? Eller har dere en på hver hånd, i såfall hvilken hvor. Og hvorfor har dere det slik? Får snart giftering på fingeren og er litt nysgjerrig på hva andre gjør Anonym poster: 87a9808d81d16c0aee97663982b867b2
mbea Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Har begge på samme finger, venstre ring finger ringene mine hører sammen så de skal stå inntil hverandre.
PintSizedDictator Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Nå har ikke jeg forlovelsesring, vi brukte samme ring til begge deler, men jeg hadde sikkert hatt de på samme hånd om ikek annet. For min del spiller det liten rolle hvilken hånd jeg har gifteringen på. Å ha den på høyre er en kristen tradisjon så vidt jeg vet, uten at jeg vet hvorfor. Jeg hørte en gang at Katolikkene bærer den på venstre, nærmest hjertet. Syns det er en fin tanke så den er stort sett på venstre hånd
stinemor87 Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har begge på høyre hånd, forlovelsesringen innerst. Enkelt og greit fordi forlovelsesringen blir for stor på venstre hånd, og jeg har en helt enkel giftering så jeg synes ikke det gjør noe. Hadde jeg hatt diamanter på gifteringen også ville jeg nok ordna sånn at forlovelsesringen passet på venstre hånd.
stinemor87 Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Gifteringen sitter forresten litt strammere så hvis jeg hovner opp nå mot slutten av svangerskapet hopper den sikkert over til venstre hånd Endret 19. desember 2012 av stinemor87
Happy-Mama:) Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Hadde forlovelsesringen på høyre ringfinger frem til bryllupet, men da flyttet jeg den over på venstre ringfinger, og satte gifteringen på høyre ringfinger. Hadde egentlig lyst å ha begge på samme (høyre ringfinger), men jeg likte det rett og slett ikke, det ble liksom for "trangt"...
Gidder ikke! Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Jeg hadde også forlovelsesringen på høyre først, flytta den over på venstre da gifteringen kom Vet ikke helt hvorfor, men det føles mest riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå