Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 For over 2 år siden jobbet jeg i hjemmesykepleien. Har alltid likt meg og synst det har vært en ok plass å jobbe. Men den sommeren var det en pasient som tok hele min trygghet som min jobb som hjelpepleier gav meg. H*n kallte meg for både det ene og det andre, slo og klep etter deg når jeg skulle stelle/hjelpe. Det endte med at jeg jobbet mine vakter som jeg var satt til og jeg spurte ikke etter nye. Det var ikke bare meg h*n var sånn med men alle de andre pleierene, men jeg får så dårlig samvittighet og føler at jeg ikke gjør en god jobb når jeg ikke får hjelpt sånn som jeg skulle så jeg velgte derfor å ikke be om flere vakter enn de jeg hadde. Ble veldig utrygg på meg når jeg fikk en sånn tilbakemelding fra den pasienten, selv om det bare var en pasient som var sånn så ødlagte det min selvtillit. Av alle de jeg gikk til var det bare den som var sånn, men alikevel lot jeg det ødlegge karrieren min som hj.pl. Har i det siste begynt å tenke på å prøve å jobbe som hj.pl igjen og spørre om de trenger hjelp (som ekstra, da jeg jobber i butikk fast) og tenker at det hadde vært lurt for meg å "overvinne" den frykten/redselen som jeg har og vise for meg selv at jeg kan jobben. Det som hindrer meg også er jo tenk viss jeg ikke liker meg og synst det er bale å jobbe. Har dere noen tips til å få meg til å tørre å ta det steget å spørre om å jobbe ekstra? Viss jeg synest at det er gøy så vil min selvtillit stige mye og jeg kommer til å føle meg på "topp" noe som alle har godt av. Vi har dårlig økonomi nå som familie så det hadde vært en fordel med litt eksta inn. Anonym poster: df3da3cb6519e0a77ea075b509eadc27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå