Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har en 1.klassing og en 2.klassing og reagerer litt på den store forskjellen på måten å gi elevene kommentarer/tilbakemeldinger på lekser på. 2.klassingen får tilbakemeldinger som: Dette var nydelig skrevet. Så mange ord med x i du har klart å finne. Nå tror jeg du har hatt det litt travelt Fine bokstaver, men husk punktum. Dette synes jeg er fine kommentarer. 1.klassingen derimot får kommentarer som stort sett består av: Bra! Smask! Fint! Smask! Ok! Smask! Og dette synes jeg ikke er greie kommentarer. Et enkelt ord omlleksene viser ikke så veldig mye engasjement føler jeg. Og så synes jeg ikke SMASK passer helt som tilbakemeldig i ei skolebok jeg altså. Hva mener dere? Er det bare jeg som er fryktelig sær? Anonym poster: e1d33402ab7fbd9dee9d89a78fba9977
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Smask??? Hehe, nei synes ikke du er sær som stusser over det. :-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Det var rart ord å bruke! Har aldri skjedd med mine sine bøker og de har også hatt kvinnelige lærere? Regner jo med det er en kvinne som skriver slik? Anonym poster: c90e8a2a15afb442fd29cbfe6bd37604
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Smask er rart, men helt korte komentarer på bare et ord er fint. Da klarer de å lese det selv. Lengre håndskrevne komentarer klarer i hvertfal ikke min å lese enda. Leksene er også så enkle at det sjelden er så veldig mye å komentere. Anonym poster: 5dc48afad79c71bee4d163cbf7aaede6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 smask?? Det hører vel helst hjemme i et Donaldblad spør du meg. Du kan nok gi tilbakemelding til læreren at det er viktig å gi beskrivende ros.
FrkKværner Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Korte kommentarer er greit.... men jeg skjønner ikke helt hensikten med "smask". Litt av en "konstruktiv tilbakemelding" å bruke ordet smask uansett hvilket klassetrinn det er snakk om...
Gjest Ingen skal få! Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Haha.. Så søtt.. Unnskyld at jeg ler altså. Det er jo litt upassende med smask, men dagens førsteklassinger er jo så små.. Og det er jo helt klart bare godt ment. Kanskje det er varemerket hennes etter å ha sett litt for mye xoxo gossip girl..
PintSizedDictator Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Sært men søtt Men... jeg har en følelse av at jeg kanskje ikke hadde ment det samme om det var en mann som skrev det. Dobbelmoralen lenge leve :S Min femteklassing har alltid fått beskrivende tilbakemeldinger og klistremerke på de beste oppgavene. Hun vokser veldig på det Nå er hun stor nok til å lese de høyt for meg, men da hun var mindre leste jeg de for henne. Av og til kom hun faktisk hjem med en diplom som læreren laget til henne når hun hadde jobbet ekstra godt. Nå skal det sies at hun var veldig urolig de 3 første årene på skolen så dette var en måte å motivere på.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Smask? Bare sært synes jeg...?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Takk for svar! Da er jeg ikke helt unormalt sær da Det er en kvinnelig lærer ja. Men jeg skal love det at min 1.klassegutt ikke synes "smask" er det minste søtt altså. Anonym poster: e1d33402ab7fbd9dee9d89a78fba9977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå