Gå til innhold

Syekemelding i jula...dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut sykemelding for jula pga kreftsyk svigerfar som nå er veldig dårlig...Vet at det er siste jula og regner med han ikke har lenge igjen. Nå sitter jeg igjen med svært dårlig samvittighet for jobben pga sykemeldinga...jeg er jo ikke syk.. Hva er deres mening?

Anonym poster: e3a90991ca4a430f0a9796f8acf77a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du blir syk og dårlig fordi svigerfar er svært syk så er det en reell sykemelding som du sikkert trenger.

Om du kun ønsker "fri" for å være sammen med familien så burde du gå på jobb for da er du ikke syk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hvorfor tok du sykemelding? eller, hva sa du til legen?

Skrevet

Min mening er at det er rart om du fikk sykmelding på det grunnlaget av legen uten å lyve. Det er også såpass mange fridager i ujla at jeg ikke helt forstår at du ikke kunne jobbe arbeidsdagene.

På den andre siden forstår jeg godt at dere vil feire jul med ham for siste gang. Det naturlige ville vell vært å søke om vellferdspermisjon med eller uten lønn avhengi av avtalen din.

Anonym poster: 961c9490ed6c988d3dd2ea278415c005

Skrevet

"Det har såpass mange fridager i jula" Har du ikke hørt om alle de som jobber 365 dager i året (helsevesenet, politi etc etc.

Anonym poster: 3d7bc6ef7b72579edb8196a469a88484

Skrevet

det er INGEN som jobber 365 dager i året. og må du jobbe julaften eller andre røde dager har man krav på fridag for det..

når det er sagt så lurer jeg også på hva du sa til legen.. for det et jo ikke gyldig grunn for sykemelding av deg med mindre du er helt oppløst av sorg...og selv ikke da egentlig..

Skrevet

jobber i helsevesenet ja med jobb hver eneste dag. sykemeldinga fikk jeg OGSÅ på bakgrunn av en betennselse i en fot, men jeg hadde nok klart å gjennomført dagene på det grunnlaget...

Skrevet

"Det har såpass mange fridager i jula" Har du ikke hørt om alle de som jobber 365 dager i året (helsevesenet, politi etc etc.

Selv om du jobber i helsevesenet eller i politiet jobber du ikke 365 dager i året. Jeg har aldri sett en turnus der samme person jobber alle dagene fra og med 22/12 til og med 1/1. I år er det for de fleste 2 arbeidsdager i denne perioden. Noen som går turnus eller liknende kan nok ha et par vakter ekstra, men med unntak av en del bønder med dyr (og også blandt dem er det sjeldent)kjenner jeg ikke til noen som jobber 365 dager i året.

Skrevet

jobber i helsevesenet ja med jobb hver eneste dag. sykemeldinga fikk jeg OGSÅ på bakgrunn av en betennselse i en fot, men jeg hadde nok klart å gjennomført dagene på det grunnlaget...

Den turnusen tror jeg rett og slett ikke på. Det hadde blitt ramaskrik fra fagforeningene om de hadde satt opp en slik turnus. Om det skal være sant må du først ha tatt på deg en del ekstravakter. Hvis det er det du har gjort synes jeg det er forkastlig.

Skrevet

Du burde ha dårlig samvittighet!

Du bruker fellesskapets penger til å få ferie i julen når du burde vært på jobb.

Skrevet

Du burde ha dårlig samvittighet!

Du bruker fellesskapets penger til å få ferie i julen når du burde vært på jobb.

Hun har jo det skriver hun..

Skrevet

2 vakter fra 22/12- 1/1 ?? Jeg personlig jobber 24/12, 26/12, 27/12 og 31/12, og da har jeg fått fri for røde dager.

Skrevet

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt!

Enkelte ting er viktigere enn jobb. Hvis noen av mine nærmeste lå for døden hadde jeg gjort det samme.

Nyt fridagene dine sammen med svigerfar og resten av familien og la han få en fantastisk juleferie sammen med dere. Det fortjener svigerfar mye mer enn hvilken som helst arbeidsplass.

Regner med samvittigheten hadde vært verre om svigerfar døde og du prioriterte jobb i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...