Gå til innhold

sykemelding i jula...dårligsamvittighet for jobben...:s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut sykemelding for jula pga kreftsyk svigerfar som nå er veldig dårlig...Vet at det er siste jula og regner med han ikke har lenge igjen. Nå sitter jeg igjen med svært dårlig samvittighet for jobben pga sykemeldinga...jeg er jo ikke syk.. Hva er deres mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel heller søkt om omsorgspermisjon. Skjønner behovet for å være til stede, men sykmelding er nok "feil" i dette tilfellet. Hvordan fikk du legen til å skrive sykmelding på dette grunnlaget? Opplysningene du gir blir jo stående i journalen din...

Anonym poster: c9ce35ce5c24c0ba6737b7026f40b40f

Skrevet

Fint at du har lyst til å være der for svigerfar i denne vanskelige tiden, men som ble skrevet over, dette burde du ha søkt permisjon for å gjøre. Tror du vet det selv, siden du skriver om din dårlige samvittighet her. Du tar for deg av fellesskapets goder, og gjør mange som deg blir det jo lite igjen til de som faktisk trenger det.

Anonym poster: 1368754f9cc5188a43a386469bc249e7

Skrevet

Kan ikkje sjå at du har krav på sjukepengar, men at du ordnar deg fri på anna måte trur eg dei fleste har forståelse for..

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan du kunne fått sykemelding med den grunnen.

(Reagerer forøvrig på at du skriver "tok ut sykemelding"... Det er legen som sykemelder og ikke du. Bare måtte nevne det, da det er flere som skriver at feks "nå sykemelder jeg meg", som jo blir helt feil. Men beklager at jeg måtte blande det inn her.;-))

Hva jobber du som, forresten?

Skrevet

Ja, dette synes jeg er sykemelding på helt feil grunnlag! Du burde bruke tid før og etter jobb sammen med han, evnt bytte vakter eller søke permisjon uten lønn.

Jeg sier ikke at du ikke kan være nær svigerforeldrene dine. Men ville hatt større forståelse hvis dette gjaldt din egen far, da kan man jo bli litt slått ut psykisk og av den grunn ha behov for sykemelding.

Du utnytter systemet, og det vet du nok selv, i og med at du stiller spørsmål rundt det her inne....

Skrevet

At hun får sykemelding betyr jo ikke at hun automatisk har rett til sykepenger.

Det finnes z-diagnoser som gir rett til sykemelding ved sykdom i nær familie, men det gir ikke rett til sykepenger.

Så jeg tipper at det er det legen har skrevet på sykemeldingen.

Hverken legen er hI har gjort noe galt her da...

Anonym poster: f355e868a9ef027e1220a9598a2901c8

Skrevet

Jeg har også tatt ut sykemelding i jula. Mitt grunnlag er mye tynnere enn HI.

Nyt tiden med svigefar, kanskje han bor så lamgt unna eller at HI er psykisk sliten pga hans sykdom.

God jul til dere alle fra meg :)

Anonym poster: c2a0e36df6d4b88f0903d9b853205b95

Skrevet

Det er ulovlig å heve sykepenger om du ikke er syk.

Anonym poster: 4ad3717484637c36467b4d72ed7988ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...