Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 Mannen min har knapt vært syk en dag i sitt liv. Og når han (grøss og gru) blir forkjølet eller har influensa blir han så dårlig at det er UMULIG for han å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen og ha det helt forferdelig. Han greier ikke å løfte en finger i huset, og når jeg spør om han ikke kan "prøve" er det som jeg har gjort noe helt forferdelig moralsk sett. Spør ikke om han kan prøve uten at han bare er forkjølet på bedringens vei for eksempel. Som regel gjør jeg 95% av husarbeidet de gangene han er syk. Men hvis JEG er syk eller har vondt noe sted. Da tar han seg ikke noe særlig ut for å handle inn mat eller gjøre ekstra i huset. Da hauger det seg med klesvask og alt mulig hvis jeg ikke sier hva han skal gjøre. Akkurat nå har jeg lungebetennelse og har følt meg skikkelig dårlig i en uke. Men likevel må jeg både hente i barnehagen, samt gjøre det i huset som jeg bare kan... Jeg har ofte vondt i hodet og nakken pga jeg jobber nesten fullt samt tar mye mer i huset enn han siden han har lang reisevei og en jobb med noe personalansvar(lange dager). Nummer to blir født på nyåret. Har ofte følt meg som en alenemor på hverdagene. Men at jeg har vondt noe sted er liksom ikke så farlig for jeg "har jo vondt hele tiden nesten". Likevel må hverdagen gå opp i opp. Men når HAN har vondt i hodet en dag ser han ut som en hundevalp som har mistet moren sinn. Nå legger jeg kanskje dette litt humoristisk frem, men jeg har faktisk i skrivende stund lyst til å bare gråte. Skal jeg virkelig ha det slik hele livet mitt. Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Mannen min har knapt vært syk en dag i sitt liv. Og når han (grøss og gru) blir forkjølet eller har influensa blir han så dårlig at det er UMULIG for han å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen og ha det helt forferdelig. Han greier ikke å løfte en finger i huset, og når jeg spør om han ikke kan "prøve" er det som jeg har gjort noe helt forferdelig moralsk sett. Spør ikke om han kan prøve uten at han bare er forkjølet på bedringens vei for eksempel. Som regel gjør jeg 95% av husarbeidet de gangene han er syk. Men hvis JEG er syk eller har vondt noe sted. Da tar han seg ikke noe særlig ut for å handle inn mat eller gjøre ekstra i huset. Da hauger det seg med klesvask og alt mulig hvis jeg ikke sier hva han skal gjøre. Akkurat nå har jeg lungebetennelse og har følt meg skikkelig dårlig i en uke. Men likevel må jeg både hente i barnehagen, samt gjøre det i huset som jeg bare kan... Jeg har ofte vondt i hodet og nakken pga jeg jobber nesten fullt samt tar mye mer i huset enn han siden han har lang reisevei og en jobb med noe personalansvar(lange dager). Nummer to blir født på nyåret. Har ofte følt meg som en alenemor på hverdagene. Men at jeg har vondt noe sted er liksom ikke så farlig for jeg "har jo vondt hele tiden nesten". Likevel må hverdagen gå opp i opp. Men når HAN har vondt i hodet en dag ser han ut som en hundevalp som har mistet moren sinn. Nå legger jeg kanskje dette litt humoristisk frem, men jeg har faktisk i skrivende stund lyst til å bare gråte. Skal jeg virkelig ha det slik hele livet mitt. Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7 sinn = sin Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7
HeleneBeate Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Mannen min har knapt vært syk en dag i sitt liv. Og når han (grøss og gru) blir forkjølet eller har influensa blir han så dårlig at det er UMULIG for han å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen og ha det helt forferdelig. Han greier ikke å løfte en finger i huset, og når jeg spør om han ikke kan "prøve" er det som jeg har gjort noe helt forferdelig moralsk sett. Spør ikke om han kan prøve uten at han bare er forkjølet på bedringens vei for eksempel. Som regel gjør jeg 95% av husarbeidet de gangene han er syk. Men hvis JEG er syk eller har vondt noe sted. Da tar han seg ikke noe særlig ut for å handle inn mat eller gjøre ekstra i huset. Da hauger det seg med klesvask og alt mulig hvis jeg ikke sier hva han skal gjøre. Akkurat nå har jeg lungebetennelse og har følt meg skikkelig dårlig i en uke. Men likevel må jeg både hente i barnehagen, samt gjøre det i huset som jeg bare kan... Jeg har ofte vondt i hodet og nakken pga jeg jobber nesten fullt samt tar mye mer i huset enn han siden han har lang reisevei og en jobb med noe personalansvar(lange dager). Nummer to blir født på nyåret. Har ofte følt meg som en alenemor på hverdagene. Men at jeg har vondt noe sted er liksom ikke så farlig for jeg "har jo vondt hele tiden nesten". Likevel må hverdagen gå opp i opp. Men når HAN har vondt i hodet en dag ser han ut som en hundevalp som har mistet moren sinn. Nå legger jeg kanskje dette litt humoristisk frem, men jeg har faktisk i skrivende stund lyst til å bare gråte. Skal jeg virkelig ha det slik hele livet mitt. Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7 Ingen kvinne som har født, vet hvor vondt en mann har det når han er forkjølet!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Synd på deg gett. Slutt og klag Anonym poster: 652f2b19ff981f205eb117076f732ae7
Elsker livet Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 Mange i foreldregenerasjonen vår har tydeligvis gjort en dårlig jobb når de har oppdratt guttene sine. Du får sende en klage til svigerforeldrene dine, og ta fatt på oppdragelsen hans selv. Veldig mange egoistiske menn rundtomkring. Kanskje du (eller en av dere for å være politiske korrekt) kan gå ned i stilling etter permisjonen er over. Er du sykemeldt nå?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Synd på deg gett. Slutt og klag Anonym poster: 652f2b19ff981f205eb117076f732ae7 Lær deg å skrive norsk. Det heter "slutt Å klagE". Anonym poster: 2e0bc9ccff15feca4cf9a7a0c791039f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Mange i foreldregenerasjonen vår har tydeligvis gjort en dårlig jobb når de har oppdratt guttene sine. Du får sende en klage til svigerforeldrene dine, og ta fatt på oppdragelsen hans selv. Veldig mange egoistiske menn rundtomkring. Kanskje du (eller en av dere for å være politiske korrekt) kan gå ned i stilling etter permisjonen er over. Er du sykemeldt nå? Har vært 100% sykmeldt pga lungebetennelsen ja. Den ble så pass heftig at jeg fikk problemer med å puste på det verste. Jeg skulle gjerne gått ned i stilling etter permisjonen. Helt enig i at det er en ok løsning på det som gjelder at jeg blir sliten av nesten 100% jobb og må gjøre 80% av husarbeidet. Men det vil jo gå ut over pensjonen min i lengda hvis jeg skal redusere stillingen en del. Jeg er enig at det er mange egoistiske menn rundt om kring. Føler at mange ikke har blitt modne på enkelte vis. De forventer at vi skal være som mødrene deres og ha klart tøy, vaske hus og ha hovedansvaret for barna. Og så blir det furteleppe og avvisende oppførsel hvis en markerer seg litt mot de. Lillegull som blir født over nyttår er en liten gutt. Jeg skal sørge for at min fremtidige svigerdatter ikke skal få et strev med han i hvert fall... så langt som jeg kan styre det. Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7
Elsker livet Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Mange i foreldregenerasjonen vår har tydeligvis gjort en dårlig jobb når de har oppdratt guttene sine. Du får sende en klage til svigerforeldrene dine, og ta fatt på oppdragelsen hans selv. Veldig mange egoistiske menn rundtomkring. Kanskje du (eller en av dere for å være politiske korrekt) kan gå ned i stilling etter permisjonen er over. Er du sykemeldt nå? Har vært 100% sykmeldt pga lungebetennelsen ja. Den ble så pass heftig at jeg fikk problemer med å puste på det verste. Jeg skulle gjerne gått ned i stilling etter permisjonen. Helt enig i at det er en ok løsning på det som gjelder at jeg blir sliten av nesten 100% jobb og må gjøre 80% av husarbeidet. Men det vil jo gå ut over pensjonen min i lengda hvis jeg skal redusere stillingen en del. Jeg er enig at det er mange egoistiske menn rundt om kring. Føler at mange ikke har blitt modne på enkelte vis. De forventer at vi skal være som mødrene deres og ha klart tøy, vaske hus og ha hovedansvaret for barna. Og så blir det furteleppe og avvisende oppførsel hvis en markerer seg litt mot de. Lillegull som blir født over nyttår er en liten gutt. Jeg skal sørge for at min fremtidige svigerdatter ikke skal få et strev med han i hvert fall... så langt som jeg kan styre det. Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7 Jeg er hjemmeværende, og pensjonen sørger jeg for alikevel. Mannen din får betale sparing til pensjon og tapte inntekter når han ikke bidrar nok på andre måter, mener jeg. Pensjonen min hadde ikke blitt så sprek uansett om jeg hadde jobbet, så føler at det må spares til privat om det skal være noe å leve godt av.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Er to typer forkjølelse; den vi damer har, og den dødelige menn har Anonym poster: 31db6f225e76ee2f30d097dc08be2e03
Elsker livet Skrevet 19. desember 2012 #10 Skrevet 19. desember 2012 Jeg mener også det ligger i menns natur å ønske å være sjefen i et forhold, så når du prøver å overkjøre hans ønsker så blir han furten ja. Men det er du jo bare nødt til når han setter seg selv først.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #11 Skrevet 19. desember 2012 Hvis jeg er syk så akter jeg ikke å gjøre mer enn strengt tatt nødvendig! Og det mener jeg ikke mannen trenger om han er dårlig, heller. Anonym poster: 5a28b3379a83761fdb07c35d9f24f982
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #12 Skrevet 19. desember 2012 Forstår deg godt jeg.... I dag har jeg en etterlengtet fridag før jul, og tror du ikke at mannen ligger på soverommet og holder på å dø av forkjølelse. Det er bare å bite tenna sammen, rømme huset og håpe det går fort over. Anonym poster: bb106c72ac153bc2ec1f57b905d4603f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Forstår deg godt jeg.... I dag har jeg en etterlengtet fridag før jul, og tror du ikke at mannen ligger på soverommet og holder på å dø av forkjølelse. Det er bare å bite tenna sammen, rømme huset og håpe det går fort over. Er det ikke merkelig at det går an å bli SÅ dårlig av forkjølelse. Skal tro hva slags tanker som går gjennom hodene deres når de ligger der. Jeg bare sier til deg, løp ut av huset og nyt fridagen din! Han hadde aldri brukt en fridag på å pleie deg mens du var forkjølet. Anonym poster: bb106c72ac153bc2ec1f57b905d4603f Anonym poster: cfc4cbe18579f5bf067ddb162d8a4be7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 Du er på vei med barn nummer to med denne mannen. Virker ikke som han plutselig ble slik heller,- så her har begge latt ting gå for langt, like mye din feil som hans at du har en så (for meg) uutholdelig arbeidsfordelign i hjemmet... Det er viktig og ikke skjemme bort mannen, samtidig som man selvfølgeig ikke skal bruke resten av livet sammen på og endre ham heller. Men det finnes en gyllen middelvei, og litt av det går ut på at i et forhold MÅ begge tilpasse seg den andre og gjøre ting man ikke liker av og til. Samtidig som man må ta hensyn til minst enn person til hver gang man skal ta en avgjørelse som i utgangspunktet kan virke og bare påvirke en selv......Men som med stor sannsynlgihet VIL påvirke partner på en eller annen måte... Kommunikasjon er viktig og så lenge du ikke tydelig nok har fått frem at du finner arbeidsfordeling urettferdig, så finner SELVSAGT ikke han den det! Hjelper ikke hva du har sagt og pratet med ham om, så lenge han gjør som han gjør og du fortsatt bor hos ham, har du godtatt at tingenes tilstand er som de er og du finner det greit. SIer ikke du skal gå fra ham uten videre, men kjære deg menneske, her har du VIREKLIG skjemt bort mannen,- og kommer til og få en KJEMPEJOBB med og endre på ting uten plutselig og risikere og se ut som om alder og bitterhet har "Ødelagt" ditt syn på ham......desverre...... Men lykke til. Kanskje har du aldri tatt opp dette tema, og da er det på tide,- og kanskje er en en liten samtale da alt som skal til Anonym poster: a25abe3bec848c9885f60a300b056638
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 Du burde si til han, at enten får dere dele på ting hjemme, eller så får du redusere stillingen din, så får han betale deg resten (sånn at du ikke taper på det pengemessig). Han må jo skjønne at du ikke kan ha 100% stilling utenfor hjemmet, og 100% stilling hjemme. Tror rett og slett at mange menn ikke forstår hvor mye jobb det er å skulle ta vare på barn og hjem. Anonym poster: d5d692b72403d8f4eb8735ce04432ffe
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Kan ikke du gjøre som han når han er syk da? Ikke gidd å lage middag, lag kun til deg selv og barna. Ikke vask hans klær, vask kun ditt eget. Så får han se hvor urimelig han er. Men jeg tviler egentlig på at du klarer det. Du har jo valgt å få flere barn med en ubrukelig mann. Stakkars mannen kan jo ikke gjøre noe selv, du ordner jo alltid opp. Så du kan egentlig takke deg selv.. Anonym poster: 10ac30b9d500118789ef2709bcffd8c5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #17 Skrevet 19. desember 2012 Gjør kun det du må. Kjøp inn noen fjordlandsmiddager til barnet som du gir de etter at dere er kommet hjem fra barnehagen. Dropp husarbeid og handling. Som sagt, gjør kun det du må, det gjør vi som er aleneforeldre når vi er syk. Du kan jo også lage et brygg som smaker pyton som du tvinger han til å drikke når han er syk, om det hjelper spiller ingen rolle bare sørg for at det smaker helt jævlig....sikker på han blir fortere frisk da. Anonym poster: 86f8c8e70d0e8fb8ef2de20e2b3c298a
Mammahjertet <3 Skrevet 19. desember 2012 #18 Skrevet 19. desember 2012 Gjør kun det du må. Kjøp inn noen fjordlandsmiddager til barnet som du gir de etter at dere er kommet hjem fra barnehagen. Dropp husarbeid og handling. Som sagt, gjør kun det du må, det gjør vi som er aleneforeldre når vi er syk. Du kan jo også lage et brygg som smaker pyton som du tvinger han til å drikke når han er syk, om det hjelper spiller ingen rolle bare sørg for at det smaker helt jævlig....sikker på han blir fortere frisk da. Anonym poster: 86f8c8e70d0e8fb8ef2de20e2b3c298a Må bare kommentere litt her. For en fantastisk barnslig og herlig måte å plage litt mannen på når han er overdrevent forkjølet og syns synd i seg selv. Litt sånn for moro skyld skal jeg jammen lage et rart brygg neste gang gubben i huset her er forkjølet. Hohoo gleder meg allerede ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå