Gå til innhold

Jeg skal på begravelse idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han som døde var en god venn av meg for noen år siden. Har ikke sett han / pratet med han på flere år. Pårørende ønsker ikke kondolanser i begravelsen. Hvordan burde man da oppføre seg i forhold til pårørende? Ikke gå bort til dem i det heletatt? Jeg kjenner ikke familien, bare eine tanta.

Kan en sitte hvor man vil i kirka? Hvordan fungerer dette?

Anonym poster: f05b1ed0f841fe13134997a093405ee9

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Går jeg i begravelse til noen jeg ikke er så nær, setter jeg meg alltid et stykke bak i kirka slik at de nærmeste og nest nærmeste kan få sitte nærmere.

Ønsker de ikke kondolanse så gjør du ingenting i forhold til de pårørende, da går du bare når begravelsen er over.

Skrevet

Stort sett er det sånn at familie sitter på venstre side, venner og bekjente på høyre. Iallefall om det er midtstilt talerstol. Sett deg på den siden hvor ikke familien er, og sett deg et stykke bak. Da følger du vanlige regler for skikk og bruk. Mørke klær og ikke kort skjørt.

Skrevet

Ok takk for svar? Skal man hilse på folk? Tror jeg kjenner nesten ingen der. Kanskje bare sett noen fra før..

Skrevet

Skulle være punktum ikke spørsmålstegn hehe ;)

Skrevet

Det kjenner du litt på når du er der. Ofte går man jo rundt og tar hverandre i hånden, men kanskje vil de ikke det her? Du kan iallefall smile og nikke.

Skrevet

Ingen kondolanse ved graven betyr at de ikke ønsker at du skal kontakte dem ved graven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...